knedliki

1. Data: 2007-06-30 05:22:33

Temat: knedliki
Od: kleju <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sluchajcie
czy do knedkilow daje sie drozdze? mam ochote sprobowac sam je zrobic a
parzac na przepisy w sieci widze rzepisy z i bez drozdzy wiec jak to
wlasciwie jest
pozdrawiam kleju

2. Data: 2007-06-30 07:31:22

Temat: Re: knedliki
Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Cze, 07:22, kleju <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> czy do knedkilow daje sie drozdze? mam ochote sprobowac sam je zrobic a
> parzac na przepisy w sieci widze rzepisy z i bez drozdzy wiec jak to

Da em kiedy przepisy na knedle:
http://www.grupy.senior.pl/Re-dobre-knedle,p,2738419
,3.html

http://www.usenet.com.pl/pl-rec-kuchnia/92472-wysyp-
truskawek.html

http://www.winiary.pl/przepisy_wyszukiwarka_wyniki.a
spx

3. Data: 2007-06-30 08:06:03

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Da em kiedy przepisy na knedle:

Ależ Slavi, pytanie dotyczy knedlików, nie knedli.

Knedliki, które jadałam w czeskich restauracjach, zawsze były drożdżowe.
Knedliki kupowane w sklepach - do odgrzania - też były drożdżowe. Kupowałam
też gotowe, czeskie suche mieszanki - i one raczej drożdży nie zawierały.
Patrząc na różnorodność przepisów można chyba stwierdzić, że
określenie "knedlik" ma tyle znaczeń, co "kluska".

Ania

4. Data: 2007-06-30 08:46:59

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Cze, 10:06, "czeremcha " <c...@g...pl> wrote:
> Panslavista <p...@w...pl> napisa (a):

> Ale Slavi, pytanie dotyczy knedlików, nie knedli.
>
> Knedliki, które jada am w czeskich restauracjach, zawsze by y dro d owe.
> Knedliki kupowane w sklepach - do odgrzania - te by y dro d owe. Kupowa am
> te gotowe, czeskie suche mieszanki - i one raczej dro d y nie zawiera y.
> Patrz c na ró norodno przepisów mo na chyba stwierdzi , e
> okre lenie "knedlik" ma tyle znacze , co "kluska".
>
> Ania

Witaj Aniu!

Knedle czeskie i s owackie - te by y zamieszczone przeze mnie
przepisy: z bu ki, z serem itd

5. Data: 2007-06-30 08:51:23

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Patrz c na ró norodno przepisów mo na chyba stwierdzi , e
> okre lenie "knedlik" ma tyle znacze , co "kluska".

Knedle - zdrobniale - knedelki (knedliki) - znam wiele rodzajów:
dro dzowe na parze i gotowane w wodzie, z bu k , z serem.
ziemniaczane - ciasto z gotowanych ziemniaków nadziewane kie bas ,
liwkami..
ziemniaczane - z serem
ciasto podobne do nale nikowego tylko troch g stsze - wymieszane z
posiekanymi jab kami - lekko zrumienione mase ko, cukier, cynamon, na
liwki podobnie

6. Data: 2007-06-30 09:40:20

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> Knedle - zdrobniale - knedelki (knedliki)

Witaj!

No nie, nie mogę się z tobą zgodzić. Knedelki i knedliki to nie to samo.
Widać, że ja mieszkam bliżej Czech, niż ty ;-)

Chyba, że Kleju nie ma na myśli czeskich knedlików. Może jeszcze
doprecyzuje. Albo Ludek się odezwie.

Ania

7. Data: 2007-06-30 10:25:54

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Cze, 11:40, "czeremcha " <c...@g...pl> wrote:
> Panslavista <p...@w...pl> napisa (a):

> Witaj!
>
> No nie, nie mog si z tob zgodzi . Knedelki i knedliki to nie to samo.
> Wida , e ja mieszkam bli ej Czech, ni ty ;-)
>
> Chyba, e Kleju nie ma na my li czeskich knedlików. Mo e jeszcze
> doprecyzuje. Albo Ludek si odezwie.
>
> Ania
>
> --
> Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

To prawda, ja mieszka erm blisko Czechos owacji - 30km drogami.

8. Data: 2007-06-30 18:38:05

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kleju wrote:
> czy do knedkilow daje sie drozdze? mam ochote sprobowac sam je zrobic a
> parzac na przepisy w sieci widze rzepisy z i bez drozdzy wiec jak to

Knedlikow jest sporo rodzajow, podstawowe sa dwa: bulczane (houskové
knedlíky) i ziemniaczane (bramborové knedlíky). Drozdzy do nich nie daje
sie (zazwyczaj).

Do bulczanych mozna dac troche drozdzy, ale niekoniecznie. Bez drozdzy
trzeba ciasto naprawde dobrze wyrobic i dac na co najmniej godzine
odpoczac. Poleca sie dac do ciasta wode gazowana, nie niegazowana.

Ludek

9. Data: 2007-07-02 14:48:58

Od: kleju <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do bulczanych mozna dac troche drozdzy, ale niekoniecznie. Bez drozdzy
> trzeba ciasto naprawde dobrze wyrobic i dac na co najmniej godzine
> odpoczac. Poleca sie dac do ciasta wode gazowana, nie niegazowana.

i o to chodzilo jutro wam napisze co mi wyszlo ;-)
kleju

10. Data: 2007-07-02 17:49:39

Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy do knedkilow daje sie drozdze? mam ochote sprobowac sam je zrobic a
> parzac na przepisy w sieci widze rzepisy z i bez drozdzy wiec jak to

nie eksperymentowałem zbytno,
rodzice mieszkają tuż przy granicy (w Jastrzębiu jest nawet rowerowe
przejście graniczne),

ale fajnie jest kupić w sklepie gotowe knedlicky, mają termin ważności kilka
dni,
gotuję toto na parze,

w skład i zawartość nie wnikałem, ale smaczne,

jak ktoś z Kato ma ochotę - to przywiozę

pozdrawiam

S.

Gdzie zjeść na trasie Łódź Hel
KUPIDOLY