kociol do ogrzewania gazowego

1. Data: 2006-06-07 09:30:26

Temat: kociol do ogrzewania gazowego
Od: "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jaki polecilibyscie piec dwufunkcyjny do ogrzewania gazowego dla mieszkania
65 m2, stare budownictwo, parter, okna PCV, budynek nieocieplony(chyba).
Czekam wlasnie na pozwolenia z gazowni no a potem.. projekt, zakupy itp :-)
Poradzcie cos prosze zupelnemu laikowi.
Pozdrawiam serdecznie - r.

2. Data: 2006-06-07 11:21:25

Temat: Re: kociol do ogrzewania gazowego
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e666bi$n4h$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
nieocieplony(chyba).
> Czekam wlasnie na pozwolenia z gazowni no a potem.. projekt, zakupy

A... Ile chcesz wydać? Czy masz już grzejniki/instalację co? Gdzie
możesz umieścić kocioł. Na którym piętrze mieszkasz, czy jest ktoś
pod/nad Tobą? Jaka jest długość komina? W jakim mieście mieszkasz?
Zajrzyj na pl.misc.budowanie wielokrotnie dyskutowaliśmy na temat
kotłów.

pozdrawiam Piotr

ps. nie mów piec, tylko kocioł. Szansa na to, że dostawca/sprzedawca
wyczuje ofiarę zmniejsza się o 73,5% :-)
pps. najlepiej wybrać markę i/lub mniej więcej model. Potem poszukać
autoryzowanego instalatora, negocjować cenę za wykonanie jak
największego zakresu.
ppps. osobiście polecam i montuję Junkersy w wyższej kategorii cenowej
i Beretty w niższej, uzasadnienie znajdziesz w moich postach na
budowaniu.

p. p.

3. Data: 2006-06-07 12:00:33

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wydac chce jak rozsadnie, tzn. jesli mam miec mniejsze rachunki za gaz to
warto wydac wiecej na kociol (dzieki za podpowiedzi). Nie mam grzejnikow,
instalacji - jestem w fazie wstepnej. Tak jak mowilam - czekam na zgode
gazowni. Mieszkam we Wroclawiu,na parterze, nade mna jest 1 pietro, tez
ogrzewane gazem.
Kociol bede trzymac w domu, w lazience lub w kuchni - zalezy co powie mi
kominiarz.

Pozdrawiam - r.

4. Data: 2006-06-07 21:07:12

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e66f51$44h$1@inews.gazeta.pl...
> warto wydac wiecej na kociol (dzieki za podpowiedzi). Nie mam
grzejnikow,

czyli ustal zakres cen a ja coś podpowiem. Zresztą policz całość
inwestycji. Grzejniki i reszta to też spory wydatek.
jestem zdania, że warto odżałować 200-300zł i zamówić u fachowca
projekt co. Może projektant instalacji gazowej zrobi przy okazji?
Mając projekt z ustalonymi materiałami będzie Ci łatwiej pertraktować
z instalatorami. Bo bez tego może się okazać, że tańszy zainstaluje Ci
grzejniki jak orzeszki. Będziesz wąchać spalony kurz i marznąć
przy -15'

> instalacji - jestem w fazie wstepnej. Tak jak mowilam - czekam na
zgode
> gazowni. Mieszkam we Wroclawiu,na parterze, nade mna jest 1 pietro,
tez
Zgodę dostaniesz na 100% :-)
> ogrzewane gazem.
> Kociol bede trzymac w domu, w lazience lub w kuchni - zalezy co
powie mi
> kominiarz.

Poszukaj projektanta. Niech coś zasugeruje. Jeśli stać Cię to wybierz
kocioł o zamkniętej komorze spalania. Tu uwaga! długość przewodu
kominowego jest ograniczona więc znowu rozmowa z autoryzowanym
instalatorem. Niestety projektanci i kominiarze nie zawsze mają o tym
pojęcie. Zamknięta komora da Ci większe bezpieczeństwo oraz mniejsze
przeciągi w mieszkaniu. Jeśli kocioł w kuchni to te z zamkniętą żyją
dłużej i są zdrowsze. Otwarte spożywają powietrze z pomieszczenia a w
kuchni jest mocno wzbogacone w wartości odżywcze. Dość szybko
wymiennik i palnik zarastają i tracą sprawność.
Zajrzyj też na www.junkers.pl tam znajdziesz sporo wiedzy na
interesujące Cię tematy.

pozdrawiam Piotr

5. Data: 2006-06-08 05:02:20

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo za rady :-)
Tak jak mowilam - wchodze dopiero w temat wiec sporo jeszcze musze poczytac :-
)
Pozdrawiam serdecznie - r.

6. Data: 2006-06-08 07:24:31

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje bardzo za rady :-)
> Tak jak mowilam - wchodze dopiero w temat wiec sporo jeszcze musze
> poczytac :-

zobacz na www.buderus.pl maja teraz dosc korzystna oferte ,,kociol czy
kotlownia", sama zastanawiam sie nad kupnem ich kotla.
Cena za kociol (z zamknieta komora spalania) jednofunkcyjny z zasobnikiem +
4 grzejniki okolo 1000 W kazdy + grzejnik lazienkowy wyszla mi cena 7 000 zł
(co z pewnoscia jest cena konkurencyjna w stosunku do innych kotlow)
A tak poza tym to zgadzam sie z Panem Piotrem nalezalo by zrobic projekt
c.o.przeliczyc straty ciepla, dobrac grzejniki i oczywiscie kociol.
Pozdrawiam
Ewa K

7. Data: 2006-06-08 07:30:19

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam za niegramatyczne sformulowania
Jakos chyba jeszcze spie

Pozdrawiam
Ewa K

parkieciarz-cudotwórca poszukiwany - Warszawa
<None>
rolety
ogrzanie gazowe 30m2
czym przyciemnić kolor fugi