kocioł/piec C.o misię 'poci'

21. Data: 2011-01-05 08:55:46

Temat: Re: kocioł/piec C.o misię 'poci'
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:ig1a37$1lr$1@node1.news.atman.pl...

Za duża moc kotła.

22. Data: 2011-01-05 09:10:56

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
news:4d24329d$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:ig1a37$1lr$1@node1.news.atman.pl...
>
> Za duża moc kotła.

to też jest oczywiście możliwe. Przykładowo: ze względu na całkowicie różne
reżimy pracy kocioł gazowy 24kW i węglowy 12kW mogą tak samo skutecznie
orzewać to samo mieszkanie.
--
Jackare

23. Data: 2011-01-05 09:27:47

Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 09:30, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:

> Przy kotle stałopaliwowym dobrze jest miec głowice termostatyczne na
> grzejnikach i element sterujący kotłem (sterownik, miarkownik ciągu itp) i
> pompą (np najprostszy sterownik pompy z czujnikiem zbliżeniowym montowanym
> na rurze wylotowej). Elementy te zapewnią prawidłową pracę układu bez
> konieczności czuwania przy kotle (np sterownik włączający pompę przy 50st C)
> zapewni szybkie nagrzanie wymiennika kotła bez ciągłego chłodzenia
> cyrkulacją i dopiero po nagrzaniu zacznie cyrkulować wodę.

No sterownik ma być, tylko w przyszłości z przyczyn
nadrzędnych - budżet. No a co się tyczy tych regulatorów
przy grzejnikach to myślałam, że się obejdzie, ale
widzę, że jednak nie. Sądziłam, że to nie jest niezbędne
sugerując się również ceną(najtańsze 50zł) no a
parę sztuk tego trzeba, ale przedewszytkim, ze tak
sugerował majster.

> Przy kotłach opalanych drewnem ze względu na niestabilność paliwa
> najwłaściwszym rozwiązaniem jest zastosowanie bufora ciepła i pobieranie
> energii cieplnej z bufora a nie z kotła. Zapewnia to stabilną pracę kotła
> przy właściwych parametrach zładu i stabilną pracę układu grzewczego.

Co to jest bufora ciepła i gdzie się go instaluje i co to w ogóle jest
- wężownica?
I gdzie jest ten płaszcz wodny w piecu tego typu II
http://www.chemix.biz.pl/pl/site/39/produkcja_piecy_
co/

> grzejników nie należy zamykać aby zapewnić cyrkulację wody w układzie. Ona
> krąży przez grzejniki i gdzieś ten obieg musi się zamykać. Zamykając
> grzejniki spowodujesz zastój wody i zagotowanie kotła. Patrz na to co
> wcześniej napisałem o zaworach termostatycznych.

Aha.

> Bo całkowicie różnymi rzeczami są: temperatura zładu, sprawność i wydajność
> układu grzewczego, prawidłowa regulacja układu grzewczego, charakterystyka
> domu (zapotrzebowanie na ciepło, termoizolacja, właściwie dobrane
> grzejniki).
> Może ma źle zrobione CO, może niesprawne, może to jeszcze coś innego.

Problem w tym, że ja za wszelka cene chcę uniknąć
rozpalania w piecu, ponieważ nie za dobrze mi to wychodzi,
wiec staram się nie wygasić, za to mam wiecznie gorąco jak
jest niezbyt zimno na dworze no a w mrozy to chce mieć ciepło.
Właśnie byłam w piwnicy i mi pogasło, ale za to miałam
okazje przyjrzeć sie wnętrzu pieca i jest tak jak
pisałeś, że od środka jest oblepiony takim smolisto-szklistym
nazwijmy to..nagarem. Ja sądziłam, że to może farba się
wypala, albo, ze daje za dużo łuczywa na podpałkę
i ta żywica z niej osiada wewnątrz.
Może jeszcze jakieś sugestie dobry człowieku?
--
p?rform?rka

24. Data: 2011-01-05 10:37:14

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p?rform?rka" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Zawory termostatyczne rozwiązałyby problem przegrzewania się domu gdy nie
jest to potrzebne i utrzymywałayby stałą temperaturę w pomieszczeniach

[...]

Bufor ciepła to specjalny zbiornik wodny o objętości np 1000 litrów. W
skrócie pisząc: paląc w kotle ogrzewasz właśnie wodę w tym buforze a układ
grzewczy odbiera ciepło z niego a nie bezpośrednio z kotła. Bufor taki
stanowi także dodatkowe zabezpieczenie kotła - przejmuje każdą nadwyżkę
energii z niego i nie pozwala na zagotowanie wody w układzie, np w przypadku
braku prądu i zatrzymania się pomp przy rozpalonym kotle. Po wygaszeniu
kotła masz jeszcze rozgrzane 1000 litrów wody w buforze które może oddawać
ciepło do układu grzewczego i CWU. Instaluje się go gdziekolwiek, a
najlepiej blisko kotła.

Wężownica to nic innego jak odpowiednio ukształtowana rura. Zazwyczaj jest
ona wymiennikiem ciepła, np w bojlerze - zasobniku CWU. Przez tą rurę
przepływa woda z układu CO a rura zanurzona jest w wodzie wewnątrz bojlera i
przekazując ciepło pochodzące od wody z CO ogrzewa wodę w bojlerze.

Płaszcz wodny jest wewnątrz kotła pomiędzy króćcem zasilania i powrotu wody
z CO. Gdy otworzysz drzwiczki kotła to to, co widzisz wewnątrz są to ściany
płaszcza wodnego. Po prostu odpowiednio ukształtowany zbiornik okalający
palenisko

25. Data: 2011-01-05 11:56:41

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 09:17, Jackare pisze:

> w zasadzie nie. Konstrukcja wymiennika w kotle gazowym jest całkowicie
> inna - [...] W kotłach
> kondensacyjnych efekt wykraplania się kondensatu ze spalin jest wręcz
> pożądany. W starszych konsktrukcjach może to byc szkodliwe.

A jak to wygląda w kotle nie-kondensacyjnym z zamkniętą komorą spalania?
Pozwalać grzać zgodnie z krzywą grzewczą, czyli już od ok. 30C, czy
ustawić ograniczenie na min. temperaturę - 50-60C?
Sterownik jest uniwersalny - od pieców kondensacyjnych i
nie-kondensacyjnych (vaillant: piec VUW 242/3-5, sterownik VRC 430).
--
sendilkelm

26. Data: 2011-01-05 13:05:45

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Sterownik jest uniwersalny - od pieców kondensacyjnych i
> nie-kondensacyjnych (vaillant: piec VUW 242/3-5, sterownik VRC 430).

wydaje mi się że może grzać, ale zajrzyj do DTR-ki i sprwdź zalecenia
producenta.

27. Data: 2011-01-05 14:15:25

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to też jest oczywiście możliwe. Przykładowo: ze względu na całkowicie
> różne reżimy pracy kocioł gazowy 24kW i węglowy 12kW mogą tak samo

Kiedyś miałem koksowy członowy Kamino. Po zredukowaniu go (zdjęciu członu)
działał fantastycznie. Wreszcie był dopasowany do potrzebnej mocy.
Nie gasł, nie przepalał, temperatura wody była bardziej stała.
jagr

28. Data: 2011-01-05 14:17:22

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

[...]
_____________________________

Jeszcze raz napiszę. Za duża moc.

29. Data: 2011-01-05 19:20:19

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nie masz wkładki nierdzewnej lub ceramicznej w przewodzie dymowym,
> za jakiś czas ten smród, który Ci się skrapla na dnie pieca, wyjdzie Ci
> też
> na ścianie w pomieszczeniach, gdzie ten kanał przebiega.

jak dla mnie to kiedyś nie było wkładek nierdzewnych lub ceramicznych i
jakoś w pokojach nie było czarno i śmierdząco.
osobiście mieszkam w domu 50-cio letnim w którym przewód kominowy jest
wybudowany ze zwykłej cegły palonej i nic się nie dzieje, z tego co wiem to
czarno w pokojach robi się gdy przewód jest popękany i np padający deszcz
przez przewód kominowy podsiąka przez te pęknięcia w sciany i tynk w
pokojach

ale oczywiście nie twierdzę, że mam rację

pozdro

jasiek

30. Data: 2011-01-07 18:32:40

Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz zbyt niską temperaturę wody w kotle/zładzie. W każdym kotle
> stałopaliwowym należy utrzymywać temperaturę wody na poziomie
> MINIMUM >60 st C.

Producenci kotłów podaja minimalna temperature wody.Np. dla mojego
kotla:
Uwaga: Nie nastawiać temperatury poniżej 56 ?C!

Ustawienie temperatury kotła na 56 ?C lub niższą grozi

uszkodzeniem kotła.

Pompa ciepła Górny Śląsk
Kinkiet do lustra
Obliczanie kosztów czynszu