Mlynek do zlewozmywaka dwukomorowego.

1. Data: 2011-01-01 17:19:18

Temat: Mlynek do zlewozmywaka dwukomorowego.
Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod którą komorą lepiej - z punktu widzenia użytkowniczki kuchni - zamontować
młynek, pod mniejszą płytszą komorą zlewozmywaka czy pod większą głębszą
komorą?
Ktoś ma zamontowany tak, ktoś ma zamontowany inaczej, i dziś widzi zalety /
wady danego rozwiązania?

Pozdrawiam
THX

2. Data: 2011-01-01 21:54:47

Temat: Re: Mlynek do zlewozmywaka dwukomorowego.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> [...]
> większą głębszą komorą?
> Ktoś ma zamontowany tak, ktoś ma zamontowany inaczej, i dziś widzi

ja dałem pod mniejszy.

po pierwsze duży zwykle służy jako bufor naczyń przed zmywarką i wtedy nie
masz możliwości wywalić jakiś śmieci do młynka, a tak przewalasz naczynia z
dużej komory do zmywarki wywalając resztki do młynka.

po drugie nie zaleca sie lać wrzątku czy tłuszczów do młynka, a do dużej
komory zwykle cedzimy makarony czy wlewamy z innych powodów gorące ciecze.

Po trzecie młynek nie ma automatycznego korka więc nie namoczysz sobie
wygodnie czegoś w dużej komorze, znaczy możesz ale potem musisz wsadzić rękę
w głębiny i wyjąć zwykły korek którym zatkasz młynek.

3. Data: 2011-01-10 11:54:32

Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też dałem pod mniejszą komorę, z uwagi na:
* znacznie łatwiejszy montaż (wyżej, więc łatwiej zapewnić spadek
hydrauliczny);
* nieco z boku szafki, dzięki czemu nie musiałem likwidować koszy na
prowadnicach).

I po kilku dniach widzę użytkowo, że jednak lepiej byłoby dać młynek pod dużą
komorą zlewozmywaka.
Być może akurat w układzie kuchni u nas, bo mała komora jest z boku od strony
lodówki, a duża centralnie od strony blatu roboczego nad zmywarką, i
najnaturalniej właśnie tam prosto z blatu roboczego byłoby wrzucać odpadki.
Dodatkowo do dużej komory łatwiej trafić ;-)
Jak przykładowo wytrzepuję fusy od kawy ze szklanego dzbanka to widzę, że
wcześniej czy póżniej rozbiję ten dzbanek o małą komorę, a nad dużą nie
będzie problemu.

No cóż, powoli opracuję plan przebudowy koszy na prowadnicach, i chyba
przeniosę młynek spod małej komory pod dużą.
Jak napisałem w trzecim zdaniu, może to zależeć od konkretnego układu
konkretnej kuchni (i znów: u nas mała komora jest z lewej strony
zlewozmywaka, czyli "do lewej ręki", a jesteśmy praworęczni, prawa większa
komora będzie także z tego powodu dla nas wygodniejsza przy wsuwaniu odpadków
w czeluść młynka).

Co do samego młynka:
Fajnie jest, tylko mam wrażenie "strasznego marnowania wody" (na przysłowiową
jedną skórkę od banana).
Na szczęście wody zimnej, i nawet przy pesymistycznych obliczeniach
podwyższenia zużycia przez młynek o 6 litrów na osobę dziennie to wychodzi
ułamek metra sześciennego miesięcznie, czyli raptem parę zł/mies. za wodę i
pewnie ze złotówkę za prąd (moc tylko 405 watów, a włącza się na bardzo
krótko).
6 litrów to tyle co jedno spuszczenie wody w WC.
Trzeba wziąć na wstrzymanie i wyjdzie się na zero ;-))

Komfort braku smrodu gnijących odpadków organicznych (w tym ryby, kości
drobiu, drobne kości wieprzowe) i cieknięcia z worka w koszu na śmieci
bezcenny.

Dużo pisania na niby drobny temat, ale nigdzie takich informacji o ergonomii
rozdrabniaczy nie znalazłem (szukałem głównie na anglosaskich stronach).

-----

> [...]
wygodnie czegoś w dużej komorze, znaczy możesz ale potem musisz wsadzić rękę
w głębiny i wyjąć zwykły korek którym zatkasz młynek.

mam do sprzedania mnóstwo świetnego AGD :)))
Discount Wholesale Affliction Jeans Armani Jeans Christian Audigier Jeans True Religion Jeans and so on <free shipping paypal payment> (http://www.24hour-buy.c om/ )
Jakiego kleju użyć?
pralko-usztywniacz
Opłacalność wymiany kotła gazowego.