kolonoskopia

21. Data: 2003-03-29 19:11:01

Temat: Re: kolonoskopia
Od: "Ewa" <x...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

colitis
> ulcerosa -

co to jest?

22. Data: 2003-03-29 19:12:53

Od: "Ewa" <x...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Heliocbacter nie masz?
> To ostatnio dość popularne :\

nie mam:(
zrobili mi chyab wszytskie mozliwe badania:( i nic, buuu
ja sie boje, ze mam nowotwor:( moze jest jakis sposob, aby sprawdzic czy sie
ma raka czy nie?
w sumie to mi wszytsko jedno co mnie boli, chce tylko wiedziec ze
nieszkodliwie boli
Ewa

23. Data: 2003-03-29 19:17:49

Od: "subzer0" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za pocieszające liściki. Obawiam się jednak, że będę
musiała ostro walczyć z lekarzem o znieczulenie. Bo lekarz wie przecierz
najlepiej.....Parę lat temu nasi lekarze wpierali mojemu ojcu hipochondrię,
a okazało się, że to rak jelita grubego.

24. Data: 2003-03-29 20:08:29

Temat: Odp: kolonoskopia
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <x...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b64r4c$1igf$...@f...acn.pl...
> colitis

Wrzuc nazwe w google i czytaj ile wlezie. Ewentualnie po polsku wrzodziejace
zapalenie okreznicy (jelita grubego). W skrocie , jest to przewlekla zapalna
choroba jelit, przebiegajaca (z reguly) z okresami zaostrzen i remisji,
ktorej wiodacym objawem jest sluzowo-krwista biegunka, bole brzucha, bolesne
parcia na stolec. Koloskopia jest waznym badaniem diagnostycznym w tej
chorobie, ale jak juz pisano, przeciwwskazana w ostrej fazie choroby.

pzdr
W.

25. Data: 2003-03-29 20:10:44

Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <x...@s...pl> napisał(a):
> [...]
> czy sie ma raka czy nie?
> w sumie to mi wszytsko jedno co mnie boli, chce tylko wiedziec ze

Nerwica jeszcze może jakaś się tam umiejscowiła?
Może lepiej już pójść na te badania wszystkie i mieć pewność?
Nowotwór nawet nie oznacza przecież od razu wyroku.

--
ŁK

26. Data: 2003-03-29 21:31:26

Od: "Ewa" <x...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"subzer0" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> najlepiej.....Parę lat temu nasi lekarze wpierali mojemu ojcu
hipochondrię,
> a okazało się, że to rak jelita grubego.

to badanie robia tez w narkozie, wiec jeli bardzo sie boisz, to....
ja bardzije si eboje jednak narkozy niz kolonoskopii, no i przygotowanie do
badania tez paskudne, przynajmniej dla mnie

Ewa

27. Data: 2003-03-29 22:25:09

Od: "subzer0" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też mam dosyć na myśl o przygotowaniach, zwłaszcza, że pielęgniarka
uprzedziła mnie, żebym z domu nie wychodziła w dniu czyszczenia jelit.
Ogólnej narkozy chyba nie zaryzykuję. Może też bardziej boję się wyniku niż
samego badania.....

28. Data: 2003-03-29 22:36:15

Od: "subzer0" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie!!! Żywym przykładem jest mój tato, któremu wycieli całe jelito
grube z powodu zmian nowotworowych. Żyje i ma się dobrze już parę ładnych
lat.

Kasia

29. Data: 2003-04-03 09:07:50

Od: "Jola" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc mialem kolonoskopie 5 razy ,bo jestem chory na colitis ulcerosa
pobieraja wycinki czy komorki sa rakowe
samo badanie jest nieprzyjemne -a szczegolnie boli jesli chca zrobic badanie
calego jelita
to ze do dupy wkladaja ci 1,5 metra weza to nic ale to ze aby on sie
przesuwal i rozpychal scianki jelita (a niekiedy chorego ktore krwawi)to bol
i w przypadku chorych na jelito pogorszenie
jesli jestes zdrowa i szukaja polipow to po badaniu dojdziesz do siebie
o chorobie jej stanach (colitis ulcerosa)moglbym pisac duzo dnia by mi
zabraklo bo mam ja od 12 lat
zrezygnowalem z uslog lekarzy i dzis jestem zdrowy (ja wiem ze dla tych co
maja ta chorobe to dziwne wrecz niemozliwe ale tak jest i zadnych
kretynskich lekow nie biore)
pozdrawiam przemek
jak cos jeszcze chcesz na temat kolonoskopi wiedziec napisz
z...@p...onet.pl
pozdrawiam przemek

Użytkownik "subzer0" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uprzedziła mnie, żebym z domu nie wychodziła w dniu czyszczenia jelit.
> Ogólnej narkozy chyba nie zaryzykuję. Może też bardziej boję się wyniku

Optyk
Prosze o kontakt z ludzmi o podobnym problemie
gangrenik
Klinika (Swidnica?) - problem z oczami.
ganfrenik