[kolory] granat, klon i co jeszcze?

1. Data: 2003-12-30 09:21:33

Temat: [kolory] granat, klon i co jeszcze?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Założenia: ciemnoniebieska/granatowa wykładzina na podłodze
(zdecydowany, intensywny kolorek, żadne tam przydymione kobalty ;) i
takież rolety, bardzo jasne klonowe meble (głównie regały na książki i
RTV); duży pokój na poddaszu, cztery okna połaciowe na wschód i
południe - okna niestety sosnowe, ale ponieważ oboje nie lubimy tego
drewna, postanowiliśmy ten fakt wyniośle zignorować - drzwi klonowe,
jesli wykonawca da radę, jeśli nie - buk parzony (ciepły, różowawy).

Problem: kolor ścian. Mają być jasne, nie niebieskie, nie morelowe, nie
oliwkowe, stanowczo _nie_ białe, no i pasować do założeń. Mowa o jaskini
TŻ ;), więc malinowo-waniliowa przecierka też raczej nie wchodzi w grę.

Radźcie :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-12-30 11:16:30

Temat: Re: [kolory] granat, klon i co jeszcze?
Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze by tak sprobowac z jasno stonowanym, pastelowym burgundem lub
ceglanym tez stonowanym?

1. Data: 2003-12-30 12:50:32

Od: "Anna Michalewicz" <a...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oliwkowe, stanowczo _nie_ białe, no i pasować do założeń. Mowa o jaskini
> TŻ ;), więc malinowo-waniliowa przecierka też raczej nie wchodzi w grę.

a może bardzo jasna pastelowa zieleń??? taka w chłodnej tonacji??? czy za
blisko oliwki?
Mnie się bardzo dobrze w takim kolorze mieszka i powinno nieźle wyglądać
połączenie z granatem. Pokój (jak to jaskinia ;)) jasny i słoneczny to nie
powinno być smutno i zimno,
nie wiem tylko co by było gdyby jednak drzwi były bukowe...... chociaż...
może...
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-30 13:15:51

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wystukała:

> [...]
> oliwkowe, stanowczo _nie_ białe, no i pasować do założeń. Mowa o jaskini
> TŻ ;), więc malinowo-waniliowa przecierka też raczej nie wchodzi w grę.

<http://www.dekoral.pl/produkty_wnetrza_i_sufit.php>
, tam wybrać "Sekrety
Natury", załadować flasza i obejrzeć:

a) "Wspomnienie lata" i "Sorbet cytrynowy" z kolekcji "Pustynny wiatr"
b) "Dotyk anioła" z kolekcji "Nadmorskie impresje"
c) "Kwitnący jaśmin" z kolekcji "Alpejska łąka".

Ogólnie celowałabym w odcienie piaskowo-kremowe.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-12-30 14:00:04

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:
(...)

> Problem: kolor ścian. Mają być jasne, nie niebieskie, nie morelowe, nie
> oliwkowe, stanowczo _nie_ białe, no i pasować do założeń. Mowa o jaskini
> TŻ ;), więc malinowo-waniliowa przecierka też raczej nie wchodzi w grę.

Różne odcienie tzw. kremowe, jeżeli lubi to nawet żółte.

Krycha .

1. Data: 2003-12-30 14:17:53

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Hanka Skwarczyńska wrote:
> (...)

> Różne odcienie tzw. kremowe, jeżeli lubi to nawet żółte.

Lubi (a przynajmniej nie protestuje :). Ale żółte cytrynowe mi z tym
klonem nie bardzo grają, a żółte ciepłe musiałyby być dość intensywne,
żeby się nie zlało, a to już nie przejdzie :) Zielone w jakimkolwiek
wydaniu niestety odpada. Na razie faktycznie chyba kremowe (albo nawet
złamana beżem biel, w zależności od rzeczywistego koloru mebli) i może
trochę dodatków burgundowo-ceglanych (zobaczyłam przed oczyma duszy
mojej takie zestawienie i niezmiernie mi się spodobało).

Pozdrawiam
Hanka, co chyba skończy z całą chałupą kremową, ale co robić... ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-12-31 09:57:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Lubi (a przynajmniej nie protestuje :). Ale żółte cytrynowe mi z tym
> klonem nie bardzo grają, a żółte ciepłe musiałyby być dość intensywne,
> żeby się nie zlało, a to już nie przejdzie :)

Na wsi zrobilam słonecznie żołtą sypialnię, dlaczego ma nie przejść?
To świetny, antydepresyjny kolor.

> [...]
> trochę dodatków burgundowo-ceglanych (zobaczyłam przed oczyma duszy
> mojej takie zestawienie i niezmiernie mi się spodobało).

Też mi się podoba ale w wersji z kremowym. Ta biel z beżem jakoś
mi na kawę z mlekiem wygląda :-)

> Pozdrawiam
> Hanka, co chyba skończy z całą chałupą kremową, ale co robić... ;)

A toż nie malujesz na całe życie, zawsze można zmienić kolor.
Kremowy jest neutralny, może jak w nim pomieszkacie i lepiej wyczujecie
charakter domu, następne kolory same się pojawią :-)

Krycha

1. Data: 2003-12-31 10:30:12

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Na wsi zrobilam słonecznie żołtą sypialnię,
> dlaczego ma nie przejść?
> To świetny, antydepresyjny kolor.

Wiesz, _mnie_ się podoba :)))

> [...] Też mi się podoba ale w wersji z kremowym. Ta biel
> z beżem jakoś mi na kawę z mlekiem wygląda :-)

Nienienie :) Krem, ecru, nawet bardzo jasna żółć - zależy, w jakim
kolorze naprawdę będą te meble. Jak wyjdą bardzo jasne, to może
spróbujemy ścianę w tym samym kolorze, tylko ze dwa tony ciemniej...

> [...] A toż nie malujesz na całe życie, zawsze można zmienić kolor.
> Kremowy jest neutralny, może jak w nim pomieszkacie i lepiej
wyczujecie
> charakter domu, następne kolory same się pojawią :-)

Problem w tym, że w zasadzie wszędzie mi pasuje wyłącznie kremowy :) No,
w sypialni się uparłam na jasną lawendę, a cała reszta kolorów chyba
skończy upchana w mojej jaskini na poddaszu (ściany w sześciobarwną
szkocką kratkę... interesujące... ;). Okna na wschód i północ, przyda
się jakieś ożywienie. Bardzo mi się podobają ściany w intensywnych
kolorach, ale jak przychodzi co do czego, to jakoś nie mam śmiałości.
Planuję komin w kuchni machnąć na rudoceglasto, ale chyba będę musiała
wypić na odwagę i szybko malować :)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2004-01-01 15:50:16

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska"
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kolorach, ale jak przychodzi co do czego, to jakoś nie mam śmiałości.
> Planuję komin w kuchni machnąć na rudoceglasto, ale chyba będę musiała

To otwieraj flaszkę i ruszaj do dzieła !

Całe lata mieszkałam w kremach i innych pastelach, a teraz mam same
intensywne kolory (w salonie nawet trzy razem - słoneczny żółty, ciemny
pomarańcz i ceglastoczerwony) i wygląda świetnie :-) Polecam !

Natalia

PS. TŻ też nie był przekonany. Nawet zapowiedział, że do jednego pokoju w
ogóle nie będzie wchodził. A teraz mu się podoba :-)

Pianka / gąbka - gdzie kupić?
Cztery Kąty - katalog AGD na CD
Wykończenie i wyposażenie mieszkania
Ogrzewanie korytarza