kominek co, jak ?

1. Data: 2004-09-29 09:22:52

Temat: kominek co, jak ?
Od: "Krisu79" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam drewniany domek na działce chce wmontowac w niego kominek najlepiej
wkład kominkowy, potrzebuje wmontowac komin w sufit czy jest specjalny jakis
sposób montowania takiej rury? czy ta rura kominkowa ma byc prosta i inne
informacje jesli ktos potrafi mi pomóc bedę wdzięczny

dzieki

Pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2004-09-29 19:21:15

Temat: Re: kominek co, jak ?
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Krisu79 wrote:
> mam drewniany domek na działce chce wmontowac w niego kominek
Zaprojektowanie poprawnie działającego kominka wymaga przestrzegania zasad
dokładnie określonych w publikacjach dotyczących budownictwa
(jednorodzinnego). Widziałem wiele kominków, nieliczne działały poprawnie
od razu po zbudowaniu.
Istotne jest:
- doprowadzenie z zewnątrz powietrza rurą o średnicy 10 cm umieszczoną pod
podłogą i odpowiednio zabezpieczoną przed dzikimi lokatorami, poprzez
popielnik do komory spalania,
- wymurowanie szczelnego komina, z pełnymi spoinami, z betonową czapą o
minimalnym przekroju cegła na dziewiątkę i o odpowiedniej wysokości,
- cegła na komin powinna być klinkierowa lub minimum klasy 150 bez grudek
margla,
- wymurowanie kominka z komorą gdzie powietrze przechodzące przez nią będzie
się nagrzewać, wloty dolne i wyloty górne powinne mieć zatyczki,
- bezwzględne zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy powierzchnią
przekroju komina a powierzchnia otworu kominka (co do kilku procent bo albo
będzie zadymiać pomieszczenie, albo wyziębiać),
- umocowanie rusztu gliną szamotową,
- wyłożenie blachą podłogi przed kominkiem (ze 2 m2)
- zamocowanie osłon chroniących przed wystrzałami parzącej żywicy, osłon
popielnika,
- zrobienie zasuw w kominie i kanale powietrza wlotowego,
- zakupienie szczypiec, szufelki i pogrzebacza,
- zadaszone miejsce na przycięte na odpowiednią długość drewno brzozowe
(strzały żywicy z iglastego są bardzo niebezpieczne).
--
Dziadek

3. Data: 2004-09-29 19:30:43

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> Zaprojektowanie
Komin powinien być otynkowany i opierzony aby woda nie zaciekał do środka.
Czapa powinna mieć kapinosy.
Komina nie tynkuje się od środka. Można jedynie zatrzeć gliną spoiny.
Komin powinien mieć gładką ścianę od środka. Aby to uzyskać można wkładać
szablon zbity z polakierowanych desek aby nie przywierała do nich zaprawa.
Wysokość komina ponad połać dachu powinna być zgodna z zaleceniami
budowlanymi (zapruszenie ognia).
--
Dziadek 2

4. Data: 2004-09-29 20:01:07

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał:
> Zaprojektowanie poprawnie działającego kominka wymaga [...]

..ale tak naprawdę chodzilo o wkład kominkowy...
Pozdr. Jurek

5. Data: 2004-09-29 20:35:19

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki wrote:>
> ..ale tak naprawdę chodzilo o wkład kominkowy...
Z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe i bezpieczeństwo mieszkańców, zwłaszcza
dzieci, montowanie wkładu kominkowego w domku drewnianym jest ryzykowne.
Ryzyko pożaru można zminimalizować przez zgodne z zasadami wymurowanie
kominka (na odpowiednio posadowionym fundamencie).
Wszystkie widziane przez mnie działające kominki były budowane razem z
domkiem. Kominki w których usiłowano wykorzystać jako komin przewód
wentylacyjny, pół cegły na pół cegły, lub przewód kominowy piecyka
gazowego, dziewiątka na pół cegły, po kilku zadymieniach były demontowane
lub przewód kominowy zamykano i wstawiano do nich kolorowe żarówki.
--
Dziadek 2

6. Data: 2004-09-29 22:00:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> ..ale tak naprawdę chodzilo o wkład kominkowy...
>Z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe i bezpieczeństwo mieszkańców, zwłaszcza
>dzieci, montowanie wkładu kominkowego w domku drewnianym jest ryzykowne.
:))))))
totalna bzdura
wklady sa duzo bardziej bezpieczne
:)))))
> [...]
>kominka (na odpowiednio posadowionym fundamencie).
>Wszystkie widziane przez mnie działające kominki były budowane razem z
:)
nie widziles widocznie tych kominkow zbyt wiele
bo choc moze taki wymurowany komin jest najlepszy
powszechne na sa lekkie kominy
z rurty kwasoodpornej z izolacja terminczna w oslonie
:)
sa niestety one bardzo drogie
ale udlo mi sie zrobic jesli nie takie same
to bardzo podobne za okolo 1/3 wartosci tamtych
:)
> [...]
>gazowego, dziewiątka na pół cegły, po kilku zadymieniach były demontowane
>lub przewód kominowy zamykano i wstawiano do nich kolorowe żarówki.
no bo aby byl dobry cug
oprocz prawidlowej bydowy kominka
komin musi miec odpowiedni przekroj i wysokosc
:)
gdzies kiedys znalazlem wyliczenie
ze przy wysokosci komina 5 m wysokosci ( od dna paleniska w kominku)
wlasciwy przekroj komina to 20 x 20 cm
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
http://smal.bazarek.pl/

http://smal.bazarek.pl/

7. Data: 2004-09-30 05:38:14

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> gdzies kiedys znalazlem wyliczenie
> ze przy wysokosci komina 5 m wysokosci ( od dna paleniska w kominku)
> wlasciwy przekroj komina to 20 x 20 cm
Bardzo ważne jest aby komin odpowiednio wysoko (przepisy budowlane) wystawał
ponad najwyższy punkt dachu i zależy to od pokrycia dachu (papa - dachówka
czy blacha).
5m komin i ten przekrój w przypadku cegły dają szansę na prawidłowe
działanie kominka. Aby ją wykorzystać musi być zachowany odpowiedni
stosunek średnic okręgów wpisanych w przekrój przewodu kominowego i w
przekrój otwarcia kominka na pokój.
--
Dziadek2

8. Data: 2004-09-30 06:07:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
działanie kominka. Aby ją wykorzystać musi być zachowany odpowiedni
stosunek średnic okręgów wpisanych w przekrój przewodu kominowego i w
przy wkladach kominkowych
ktore min sa duzo bezpieczniejsze przeciwpozarowo
nie ma tez raczej ryzyka dymienia
bo to co piszesz o proporcjach
przekroju przewodu kominowego do pola otwarcia na pomieszczenie
jak pamietam ma to byc ponizej 1:9 dotyczy tylko kominkow otwartych
:)
we wkladach kominkowych najwyzej bedzie sie gorzej palilo
ale faktem jest
ze najczesciej ludzie buduja je sobie dla szpanu
aby napalic w nich od czasu do czasu
:)
ja w swoim pale prawie codziennie
:)

9. Data: 2004-09-30 11:28:02

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
(...)
> gdzies kiedys znalazlem wyliczenie
> ze przy wysokosci komina 5 m wysokosci ( od dna paleniska w kominku)
> wlasciwy przekroj komina to 20 x 20 cm

A im niższy tym szerszy.

Krycha

10. Data: 2004-09-30 17:52:27

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> będzie zadymiać pomieszczenie, albo wyziębiać),

Dziadku pozwól że zapytam:
1. Jakie są zalecane w tym wypadku proporceje między kanałem kominowym a
otworem kominka?

2. W jakiej odległości od otworu kominka należy zabezpieczyć drewnianą
podłogę?

Pozdrawiam,

Wojtek

Pozdrawiam,

Wojtek

jak ukorzeniać iglaki?
gdzie kupic dobrą odmianę jeżyny?
owoce jarzebia
OT - kłopoty z pocztą
żywotniki: kulisty złoty i niezbyt wysoki szmaragdowy