kompost z trawy - jak?

1. Data: 2015-07-17 13:33:10

Temat: kompost z trawy - jak?
Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem całkowicie świeży w tym temacie. Zakładałem w maju trawnik - ok
300m2. Koszę go regularnie co tydzień. Trawę wysypuję na sąsiadujący
nieużytek ale powoli zaczynam myśleć o jakimś kompostowniku bo obok
powstaje powoli domek.
No i tu jest sedno.
Szperałem w necie jak kompostować trawę i wszędzie piszą, że powinno się
przekładać skoszoną trawę innymi odpadami zielonymi aby nie gniła.
Problem w tym, że nie mam nic poza tą trawą.
Z każdego koszenia mam 7-8 koszy o poj. 55L pokosu więc jest tego sporo.
Raz jak kosiłem zostawiłem w taczce nie wywieziony pokos - ok. 3 koszy z
kosiarki.
Po 2 dniach przypomniałem sobie o nim i okazało się, że proces gnilny
jest już mocno zaawansowany, po rozgarnięciu tego w taczce, uniósł się
okropny smród, temperatura w środku była dosyć wysoka, mało się nie
poparzyłem ;-)

Myślę sobie, że to samo będzie się działo w kompostowniku.
Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
niej kompost?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

2. Data: 2015-07-18 08:19:02

Temat: Re: kompost z trawy - jak?
Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę sobie, że to samo będzie się działo w kompostowniku.
> Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
> niej kompost?

Mam dwa kompostowniki: jeden plastikowy z marketu budowlanego, drugi
betonowy - taka niewielka zagroda, pozostał po poprzednim właścicielu. W
obu nic nie gnije, ale w tym betonowym kompost tworzy się szybciej, bo
chyba plastikowy jest za bardzo przewiewny i trawa za bardzo wysycha.
Ponadto w betonowym mogę tworzący się kompost co pewien czas przemieszać
widłami. Używam środka przyspieszającego kompostowanie (chyba Biopon
coś, nie mam go teraz pod ręka) i faktycznie po kilku miesiącach robi
się ładny torf.

Piotr

3. Data: 2015-07-18 10:50:57

Temat: Odp: kompost z trawy - jak?
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Uncle Pete" wyraża się niefachowo:

> Używam środka przyspieszającego kompostowanie i po kilku miesiącach robi
> się ładny torf.

No toś se chłopie nagrabił! Zaraz tutejsza krynica wiedzy zasugeruje ci
nikczemne pochodzenia, tudzież fach twojej mamusi ;-)

4. Data: 2015-07-18 20:50:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
> niej kompost?

Hejka. Na pryzmę kompostową albo do kompostownika należy wrzucać
podsuszoną trawę czyli taką, która po skoszeniu poleży dwa trzy dni na
trawniku. Chodzi o doprowadzenie do optymalnego stosuku C:N w procesie
kompostowania. Surowa trawa ma dużo białka i dlatego gnije i wydziela
przykry zapach.
Może jednak pomyśl o mulczowaniu.
Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

5. Data: 2015-07-20 00:22:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Jul 2015 08:19:02 +0200, Uncle Pete napisał(a):

> Ponadto w betonowym mogę tworzący się kompost co pewien czas przemieszać
> widłami. Używam środka przyspieszającego kompostowanie (chyba Biopon
> coś, nie mam go teraz pod ręka)

Mam murowany, wąski (2 m) i długi (około 12 m); masa organiczna jest w nim
przemieszczana=przerabiana wzdłuż. W jednym końcu jest wciąż dokładana, a
ta, która po wielokrotnym tzw przerobieniu dotarła na drugi koniec, jest
gotowym kompostem i stamtąd jest wybierana. Super sposób.

> i faktycznie po kilku miesiącach robi
> się ładny torf.

Kompost to nie torf.

--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

PANSLAVISTO!
O pszczołach słów kilka
Rzodkiewka - wyrzucić, czy jeszcze dać szansę?
Cięcie wiśni.
zaksięgowanie wpłaty