kondycja aptek

1. Data: 2004-09-11 02:25:02

Temat: kondycja aptek
Od: n...@p...fm (K.Sz.) szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy mowia ze kondycja aptek w obecnych czasach jest nie najlepsza. Co
to oznacza w praktyce? Czy apteka majaca 90 - 100 tys obrotu miesiecznie
stoi dobrze czy słabo? A ile w takim razie "wykrecaja" najlepiej
prosperujace apteki?

Krzysztof

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1830

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

2. Data: 2004-09-13 06:43:42

Temat: Re: kondycja aptek
Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K.Sz." <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
| to oznacza w praktyce? Czy apteka majaca 90 - 100 tys obrotu miesiecznie
| stoi dobrze czy słabo? A ile w takim razie "wykrecaja" najlepiej

Poczytaj :
http://www.kamsoft.com.pl/uslugi/czasopisma/index.ht

Marek

3. Data: 2004-09-13 07:40:44

Od: "Alice" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszyscy mowia ze kondycja aptek w obecnych czasach jest nie najlepsza. Co
> to oznacza w praktyce? Czy apteka majaca 90 - 100 tys obrotu miesiecznie
> stoi dobrze czy słabo?

Czy to dobrze czy slabo, to podales za malo danych, to zalezy od tego jaki
masz czynsz za lokal, ilu zatrudniasz mgr i ilu technikow i od tysiaca
innych rzeczy. Srednia marza wynosi 20 %. Wiec od 100 tys wychodzi 20 tys zl
miesiecznie, z ktorych musisz zaplacic czynsz (a w hipermarkecie taki czynsz
moze wynosic naewt 50 tys zl, a na bardziej ruchliwych ulicach jest to
czesto gesto w granicach 20 tys zl za lokal), oplacic pracownikow
(kierownik - 3000 zl minimum, mgr farmacji 2000 zl, technik - 1300-1500 zl),
oplacic rachunki (telefon - minimum 300 zl, prad, wode ...) i to co zostanie
jest dla Ciebie, wiec sam sobie odpowiedz na pytanie czy to duzo czy to
malo.

A ile w takim razie "wykrecaja" najlepiej
> prosperujace apteki?

Znam takie apteki, ktorych obrot wynosi nawet 400 tys zl miesiecznie, pewnie
sa takie, ktore maja i wiecej.

4. Data: 2004-09-14 08:17:14

Od: "apzw" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alice" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> innych rzeczy. Srednia marza wynosi 20 %.

Rzekłbym raczej ok 15%

> Znam takie apteki, ktorych obrot wynosi nawet 400 tys zl miesiecznie,
pewnie
> sa takie, ktore maja i wiecej.

Ale zazwyczaj są to apteki handlujące drogimi lekami na niskiej marży....
(wyjątek hipermarkety)

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

5. Data: 2004-09-14 13:21:44

Od: "Alice" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzekłbym raczej ok 15%

To zalezy gdzie jest apteka, w mojej aptece akurat srednia marza wynosi 20
%.

> pewnie
>
> Ale zazwyczaj są to apteki handlujące drogimi lekami na niskiej marży....
> (wyjątek hipermarkety)

To jakas bzdura, takie obroty maja apteki w bardzo dobrych punktach, akurat
to czy sprzedaja drogie leki na niskie marzy czy tanie leki na wysokiej to
nie ma za wiele do rzeczy. Przede wszystkim musisz miec pelen asortyment,
jak Ty sobie to wyobrazasz? Apteka, ktora sprzedaje tylko od 50 zl w
gore????? Jakis absurd.
widac, ze nie masz za wiele pojecia.

6. Data: 2004-09-14 13:43:10

Od: "Wojtek G. ((Wojtex)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alice <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:IfC1d.283403$v...@n...chello.at...

> [...]
> nie ma za wiele do rzeczy. Przede wszystkim musisz miec pelen asortyment,
> jak Ty sobie to wyobrazasz? Apteka, ktora sprzedaje tylko od 50 zl w

Witam
Na pewno przedpiśca miał co innego na myśli. Ja pracowałem w aptece przy
szpitalu klin. gdzie obrót był przyzwoity ale średnia marża koszmarnie
niska.
Powód - dziennie szło kilka Neupogenów cena ok. 1400 zł a marża urzedowa
na niego .... 12 zł czyli jakieś 0.85 %, porócz tego sporo insulin i innych
drogich
leków ale z marżą urzędową. Skutki jak wyżej.

Wojtex

7. Data: 2004-09-14 17:04:56

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

| To zalezy gdzie jest apteka, w mojej aptece akurat srednia marza wynosi 20
| %.
Witam.
Pewnie tu liczona od zakupów a tam od detalu.
I po co ten spór
Bogacki

8. Data: 2004-09-14 17:49:19

Od: "Alice" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Pewnie tu liczona od zakupów a tam od detalu.
> I po co ten spór

Alez nie ma zadnego sporu :)

Pozdawiam - Alicja

9. Data: 2004-09-15 10:59:41

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alice" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

Co

[...]

> (kierownik - 3000 zl minimum, mgr farmacji 2000 zl, technik - 1300-1500
zl),

A co to wg Ciebie, koszty czy płace, brutto?, netto? A może nie masz pojęcia
i tak sobie tylko "strzelasz" cyframi?

pzdr

10. Data: 2004-09-15 12:37:07

Od: "Alice" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> [...]
> zl),
>
> A co to wg Ciebie, koszty czy płace, brutto?, netto? A może nie masz

Tak, tak sobie strzelam.

tajemnicze zjawisko by ksRobak
Banki
Leki przy złamaniu ręki