konflikt sereologiczny a druga ciąża

31. Data: 2004-09-16 18:58:18

Temat: Re: konflikt sereologiczny a druga ciąża
Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Kasiu za odpowiedź,
>
> konflikt nie występuje wtedy, gdy obydwoje z mężem mamy minusy (uczyłam
> się w LO co nieco o genetyce). Ale ja mam BRh- a mój małżonek ORh+.
> Konflikt jest wprzypadku, gdy moje "teoretyczne" drugie dziecko miałoby
> Rh+. Ja jestem dzieckiem z konfliktu, bo mam grupę ojca, nie matki. Matka
> miała )rh+, a ojciec BRh-. Tuz po porodzie byłam jej krwią zakażona i
> miałam całkowitą transfuzję
>
> Hucisko.

Współczuję Ci i Tojemu (przyszłemu) maleństwu. Szkoda, że w przyrodzie
występuje takie zagrożenie...
Trzymajcie się dzielnie. Mam nadzieję, że drugi raz ominie Cię ten problem.
--
pozdrawiam,
Kasia

32. Data: 2004-09-16 19:47:44

Od: "jarek d." <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mam wrażenie, że u Ciebie konflikt polegał nie na rh+ i rh - tylko B i
zero.
> Jeśli matka ma zero to atakuje B.

Ale ja mam B Rh-, mąż ma 0Rh+, a dziecko B Rh+
Czyli dziecko odziedziczyło po mnie grupę, a czynnik po tacie.
Co Ty na to?

Hucisko

33. Data: 2004-09-17 06:37:38

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jarek d." <j...@a...pl> wrote in message

> [...]
> zero.
>
> Ale ja mam B Rh-, mąż ma 0Rh+, a dziecko B Rh+
> Czyli dziecko odziedziczyło po mnie grupę, a czynnik po tacie.

Nie rozumiem, nie piszę o dziedziczeniu tylko o konflikcie. Oczywiście że
tak może być.
pozdrawiam
barbarella

34. Data: 2004-09-17 06:50:51

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BarBarella" <b...@w...pl> wrote in message

> Mam wrażenie, że u Ciebie konflikt polegał nie na rh+ i rh - tylko B i
zero.
> Jeśli matka ma zero to atakuje B.
> Bardzo proszę o sprostowanie jeśli coś źle napisałam.
> Jeśli tak jest. To chyba najgorzej ma kobieta która ma krew 0 Rh-. Czy to
> prawda?

Sama sobie odpowiem ;-).
http://www.mediweb.pl/womens/wyswietl_vad.php?id=648
Tutaj są wyjaśnione konflikty Rh i AB0. Troszkę mnie to zmartwiło bo mam
krew 0 Rh-.
Zastanawiam mnie jednocześnie:
"Ryzyko konfliktu Rh obniża się przy współistnieniu konfliktu w grupach
głównych."
Dlaczego tak jest? Wydawałoby się, że im bardziej krew się różni tym gorzej.
To dla mnie bardzo pocieszające, bo potencjalny przyszły ojciec ma Rh+ chyba
AB (napewno nie zero). Jeśli wiecie napiszcie proszę dlaczego. :)
pozdrawiam
barbarella

35. Data: 2004-09-17 07:32:15

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "BarBarella" <b...@w...pl> wrote in
> "Ryzyko konfliktu Rh obniża się przy współistnieniu konfliktu w grupach
> głównych."
> Dlaczego tak jest?

Izoaglutyniny (naturalne przeciwciał przeciw np. B) powodują (jak sama
nazwa wskazuje) aglutynację płodowych krwinek tk. dostały się do krwi matki
w czasie porodu - dlatego gdy mamy zestawienie konfliktowe Rh czas
możliwego kontaktu RhD z układem immunologicznym matki jest krótszy ->
mniejsze ryzyko pojawienia się patogennych p-ciał.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

36. Data: 2004-09-17 08:44:21

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> możliwego kontaktu RhD z układem immunologicznym matki jest krótszy ->
> mniejsze ryzyko pojawienia się patogennych p-ciał.

Dzięki:). To bardzo pocieszające dla mnie :). Jak mieć już konflikt to na
maksa :).
pozdrawiam
barbarella

Osama Bin Ladin Recent Photos