konflikt serologiczny

11. Data: 2004-02-05 08:01:50

Temat: Re: konflikt serologiczny
Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. do wystapienia konfliktu nie sa konieczne wczesniejsze ciaze, tylko
> kontakt uczulajacy z antygenami krwinkowymi (najczesciej wystepuje w
> czasie ciazy, przetoczen krwii czy preparatow krwiopochodnych)

Pewnie to pytanie będzie głupie bo intuicyjnie czuje
że chyba jest oczywiste skoro żadna z odpowiadających
osób nie wspomniała o tym, jednak jest to dla mnie ciekawe.
Wszyscy jednogłośnie napisali że konflikt pojawia się
w momencie kontaktu z antygenami. Dlaczego więc konflikt nie
pojawia się już wcześniej podczas stosunku. Podczas
stosunku powstaje (może powstać) coś w rodzaju mikroskaleczen gdzie może
dość do kontaktu krwi. Czy taki kontakt krwi jest może
na zbyt małą skalę aby wywołać konflikt?
A może jednak jest jakaś groźba że po stosunku może dojść do konfliktu?

Pozdrawiam
Darek

12. Data: 2004-02-05 09:46:34

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Czy taki kontakt krwi jest może
> na zbyt małą skalę aby wywołać konflikt?

Tak właśnie myślę, jak myjesz zęby też dochodzi do mikrouszkodzeń i mnóstwo
dochodzi do bakteriemii( obecność bakterii we krwi) i działa wtedy odpowiedz
niespecyficzna układu odpornościowego. Napewno działają też miejscowe układy
obronne organizmu.:):):)
Izabela

13. Data: 2004-02-05 15:07:16

Od: "Profil1" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma takiej mozliwosci zeby po stosunku wystapil konflikt
serologiczny.Antygen czyli w tym przypadku krwinki Rh+ musza sie dostac
droga krwionosna i musi byc ich odpowiednia ilosc.

14. Data: 2004-02-06 09:23:48

Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> Kazdej kobiecie Rh- podaje sie antyD globuline po
> porodzie!!!!

nic bardziej mylnego...

WaldiM
serwis antykoncepcyjny http://www.antykoncepcja.pl

15. Data: 2004-02-06 09:33:05

Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ja mam pytanie do punktu 3.Zawsze myślałam, a wręcz byłam przekonana, że
> każdej kobiecie po urodzenie, poronieniu, będacej Rh - podaje się Ig anty
> D???
> Nie jest to standard?(72 h)? Co jak Kobieta jeszcze nie zdążyła wytworzyć
> przeciwciał antyD? Myślałam,że po to się je daje, aby pzreciwciała
> opłaszczyły możliwi obecne krwinki dziecka Rh + i żeby dzięki temu
> mechanizmowi nie doszło do odpowiedzi immunologicznej???

powinien byc to standard, ale tak nie jest
kobieta Rh ujemna po porodzie dostaje immunoglobuline antyD dopiero po
dodatnim wyniku odczynu posredniego Coombsa
nie stac nas na podawanie immunoglobuliny kazdemu

WaldiM
serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

16. Data: 2004-02-06 09:37:31

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dziekuje bardzo wszystki za odpowiedzie.
Właściwie to się uspokoiłem zupełnie
i nie mam już obaw :).

Pozdrawiam
Darek

17. Data: 2004-02-07 16:49:41

Od: "Olga" <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> powinien byc to standard, ale tak nie jest
> kobieta Rh ujemna po porodzie dostaje immunoglobuline antyD dopiero po
> dodatnim wyniku odczynu posredniego Coombsa

I zawsze tak jest? Ja rodziłam dwa razy (mam 0Rh-, mąz "dodatni") i
nastepnego dnia po porodzie dostawałam immunoglobulinę. A krwi mi przed tym
nie pobierano.
Przepytałam także moją mamę (tez 0Rh - i mozliwość konfliktu). Powiedziała
mi, że dostawała "zastrzyk" kilka godzin po porodzie.
Ola

18. Data: 2004-02-08 01:31:03

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Powiedziała
> mi, że dostawała "zastrzyk" kilka godzin po porodzie.

nie wiem czy zawsze tak jest i czy wszedzie tak jest...
pracuje w ciagu ostatnich 6 lat w drugiej juz klinice akademickiej i w
obu jest tak samo
a czy w innych tak jest to nie wiem...

--

WaldiM