koniec zabawy

71. Data: 2004-11-02 07:50:06

Temat: Re: koniec zabawy
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cm4o91$47h$1@inews.gazeta.pl...

> zwierzat jest oburzajace, a co do ludzi to odprawiasz to krotkim "wolna
> wola" , gratuluje dobrego samopoczucia

Dziękuję, ale może powiesz mi, o co konkretnie Ci chodzi, bo ja nie widzę
problemu w testach klinicznych nowych leków, kiedy grupa testowa jest
dokładnie poinformowana i wie na co się decyduje, a często także dostaje
wynagrodzenie za te testy (miałąm niejednokrotnie do czynienia z programami
takich badań). Nie wiem, co masz na myśli mówiąc o ludziach poddawanych
doświadczeniom bez ich wiedzy, zignorowałeś mój znak zapytania. I nie wiem,
co ja konkretnie mogłabym w tej sprawie robić. Nie zarzucaj mi znieczulicy,
bo nie masz do tego podstaw. Staram się pomagać ludziom na tyle, na ile mogę
i w takich sprawach na których albo się znam, albo mam jakąkolwiek możliwość
pomocy. Ale to już mocno odbiega od tematu, poza tym nie muszę Ci sie
tłumaczyć z mojej działalności na rzecz pomocy ludziom ;) A wracając do
zwierząt - też robię to, co w mojej mocy, a jedną z tych rzeczy jest
niezjadanie ich... Czy tak bardzo Ci to przeszkadza?
Aha, a co Ty robisz takiego szczególnego, czego nie robi "jeszcze jedna"
bezwzględna i wyrachowana obrończyni praw zwierząt?
Pozdrawiam, Agata

72. Data: 2004-11-02 08:08:05

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek w wiadomości news:cm7eea$72u$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> [...]
> dokładnie poinformowana i wie na co się decyduje, a często także dostaje
> wynagrodzenie za te testy (miałąm niejednokrotnie do czynienia z

I dodatkowo ludzie uczestniczacy w takich testach, przynajmniej
potencjalnie, sa ich beneficjentami, jesli nie indywidualnie, to na pewno w
skali gatunku. Ale wg Jurka zapewne nie mozna wspolczuc niewolnikom, jesli
nie wspolczuje sie rownoczesnie robotnikom pracujacym z wlasnej woli i
dostajacym za swoja prace wynagrodzenie. I kto tu komu sugeruje klapki na
oczach?

73. Data: 2004-11-02 08:18:36

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:cm6gf3$imp$1@inews.gazeta.pl...

> Ale etyczne aspekty uzycia noza nie zmieniaja samej jego definicji,
> nieprawdaz?

czym innym jest definicja noza- przedmiotu ,a czym innym jest definicja
wegetarianizmu-naszych czynów.o ile nóz jest przedmiotem, o tyle my z
naszymi czynami ,w tym wypadku ograniczeniem spozycia zwierzat ,jestesmy
podmiotem.Nie sadze aby uprawnionym byłoby, stawianie znaku równosci
pomiedzy przedmiotem,a swiadomymi czynami ludzkimi,ktore wyniikają z naszych
osobniczych predyspozycji i mozliwości wyboru jakie daje nam natura,czyniąc
nas wszystkozernymi

> - od kiedy jest sie czlowiekiem uczciwym?
> - jak dlugo nalezy nie krasc, by uwazac sie za uczciwego?
> - czy wystarczy np. 5 godzin?
> - jesli nie, to ile ich potrzeba?
> - czy przypadkowe, spowodowane przez osobe trzecia i nieuswiadomione,
> wyniesienie czegos niewielkiego ze sklepu powoduje, ze przestajesz byc
> czlowiekiem uczciwym?

sam widzisz,że czyms innym jest sucha definicja jakiegos czynu,a czyms innym
jego swiadomośc i faktyczne motywy.
wg definicji ,w tym wypadku ochroniarzy,czowiek wynoszący "coś" z marketu
jest złodziejem.ale jesli przyjrzysz sie temu "blizej' ,to moze sie okazac
,iz nie jest on niczemu winny,a złodziejem jest tylko z definicji

IMHO człowieka powinnismy postrzegac nie poprzez pryzmat suchej definicji
wegetarianizmu,ale poprzez pryzmat swiadomosci celów i zamiarów jakie
towarzysza jego czynom.tak jak napisałem jest to moje zdanie i masz prawo
sie z tym nie zgodzić.

PS zawsze mozemy zrobic głosowanie i ustalić prawde przy pomocy listy
przeciwników i sympatykow :)

74. Data: 2004-11-02 11:55:39

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> a écrit dans le message de news:
cm7eea$72u$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> dokładnie poinformowana i wie na co się decyduje, a często także dostaje
> wynagrodzenie za te testy (miałąm niejednokrotnie do czynienia z

nie mam zamiaru zaczynac siwetej wojny o ..., po prostu zwrocilem uwage na
twoja reakcje ws doswiadczen na zwierzetach i na ludziach.

>Nie wiem, co masz na myśli mówiąc o ludziach poddawanych
> doświadczeniom bez ich wiedzy, zignorowałeś mój znak zapytania.

na to odpowiedzialem, trzeba troche sie pomeczyc i poszukac materialow

>I nie wiem,
> co ja konkretnie mogłabym w tej sprawie robić.

dokladnie to samo co w sprawie doswiadczen na zwierzetach

>Nie zarzucaj mi znieczulicy,
> bo nie masz do tego podstaw.

w ktorym miejscu zarzucalem Ci znieczulice? tak to odebralas , a to juz
jest inna sprawa

>Staram się pomagać ludziom na tyle, na ile mogę
> i w takich sprawach na których albo się znam, albo mam jakąkolwiek
> możliwość
> pomocy.

no i bardzo dobrze, ale z twojej reakcji na doswiadczenia na ludzich i
zwierzetach wniosek mozna bylo(!!!) wyciagnac zupelnie inny(albo prawie)

>Ale to już mocno odbiega od tematu, poza tym nie muszę Ci sie
> tłumaczyć z mojej działalności na rzecz pomocy ludziom ;)

absolutna racja ! :)

>A wracając do
> zwierząt - też robię to, co w mojej mocy, a jedną z tych rzeczy jest
> niezjadanie ich... Czy tak bardzo Ci to przeszkadza?

absolutnie nie przeszkadza, twoj talerz twoj problem

> Aha, a co Ty robisz takiego szczególnego, czego nie robi "jeszcze jedna"
> bezwzględna i wyrachowana obrończyni praw zwierząt?

ladnie sie okreslilas ;)

> Pozdrawiam, Agata

Jurek

75. Data: 2004-11-02 12:15:34

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na to odpowiedzialem, trzeba troche sie pomeczyc i poszukac materialow

Jak masz cos konkretnego do powiedzenia, to powiedz, nie zadawaj mi pracy
domowej.

> dokladnie to samo co w sprawie doswiadczen na zwierzetach

Nie znam przypadków takich doswiadczeń na ludziach w obecnym cywilizowanym
świecie, w których należałoby interweniować.

> [...]

zwierzat jest oburzajace, a co do ludzi to odprawiasz to krotkim "wolna
wola" , gratuluje dobrego samopoczucia" - jak to inaczej odebrać?

> no i bardzo dobrze, ale z twojej reakcji na doswiadczenia na ludzich i
> zwierzetach wniosek mozna bylo(!!!) wyciagnac zupelnie inny(albo prawie)

Jakie do jasnej... doświadczenia na ludziach??? Podaj jakiś konkret.

> ladnie sie okreslilas ;)

To była ironia pod adresem Twoich insynuacji. A odpowiesz na to pytanie, czy
będziesz udawał, że nie widzisz?
Pozdrawiam, Agata

76. Data: 2004-11-02 12:40:28

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:cm5fij$b4v$1@inews.gazeta.pl...

> Nie, absolutnie nie o to mi chodzi. Wydawalo mi sie, ze juz dostatecznie
> uszczegolowilem swoje pytanie, ale przeciez nie ma przymusu odpowiadania.

Nie jestem, a byłam wegetarianką :/
Teraz uważam się za pseudo wegetarianke.
Ciekawe jest to, ze wegetarianie uwazaja mnie za miesożerce, a miesozercy za
wegetarinke :/
Czy odpowiedzialam na Twoje pytanie?

77. Data: 2004-11-02 13:36:54

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Offelia" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Teraz uważam się za pseudo wegetarianke.

8-( Chyba jednak to jakaś nadinterpretacja, bo:
"pseudo - w złożeniach: fałszywy; udawany; rzekomy; symulowany; zmyślony;
podrobiony; szarlatan; fikcyjny; złudny, nierzeczywisty; łudząco podobny
(do); nienormalny; forma zastępcza, podobna (do)"
podaję za Słownikiem wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych."
Kopalińskiego.

"Była" nie znaczy - "pseudo", więc nie wiem czemu używasz tak drastycznego
i tak negatywnego w wydźwięku określenia - chyba jednak przez pomyłkę

> Ciekawe jest to, ze wegetarianie uwazaja mnie za miesożerce, a miesozercy
> za
> wegetarinke.

No cóż, wege jak zwykle mają rację. :-P

Sowa
co szeptem podpowiada - semiwege.

Ała, ała, ała - nie kopać po kostkach!!!! ;-)))

78. Data: 2004-11-02 16:03:31

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:cm82hm$g0p$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Sowa
> co szeptem podpowiada - semiwege.
>

> Ała, ała, ała - nie kopać po kostkach!!!! ;-)))

Tam od razu kopac, zacytuje tylko jeden z moich ulubionych wegerykow, autora
chyba dobrze znasz ;)

Czy rybka to czy kobieta
pytają przyjezdni faceta,
biegłego w sprawianiu jagódek.
Ten rzecze: Syrenki frasunek
brak pochwy to i semikotleta.

79. Data: 2004-11-02 16:09:04

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Offelia w wiadomości news:cm7vf2$old$1@news.onet.pl pisze:

> Czy odpowiedzialam na Twoje pytanie?

Tak, dziekuje, tylko nie rozumiem skad ten ladunek emocjonalny. Jestes na
grupie o roznych sposobach odzywiania, tu nie ma diet lepszych i gorszych.

80. Data: 2004-11-02 17:08:16

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> "Była" nie znaczy - "pseudo", więc nie wiem czemu używasz tak
drastycznego
> i tak negatywnego w wydźwięku określenia - chyba jednak przez pomyłkę

Hmm... to tak trochę żartobliwie mówię o sobie. Nie uważam się za
wegatarinakę, bo nie powinnam, ale zwykłym mięsożercą też nie jestem. Ni
pies ni wydra ;)

Sandra

dieta po ciąży+Letrox
Klamstwa "optymalnych"
Pierwsze grzybowe rekordy w Ksiedze rekordow grzybow.
strona min. z ćwiczeniami
Male pytanko do wszystkich.