konstruktywne dyskusje

1. Data: 2003-03-26 10:29:53

Temat: konstruktywne dyskusje
Od: "Martynika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od niedawna uczestniczę (czynnie lub biernie) w dyskusjach na psr i taka
refleksja mnie naszła. Każda rozpoczęta dyskusja prędzej czy później
zamienia się w pyskówkę. Merytoryki z czasem w każdej dyskusji mniej a
wycieczek osobistych coraz więcej. Smutne to trochę bo co prawda "dom to nie
kościół" a "członkowie rodziny to nie ikony" ale jeśli tak jest tutaj to
wielce prawdobodone że podobnie jest w rodzinach członków grupy. Wiele osób
pisze o tolerancji o dystansie a jednoczesnie ich wypowiedzi na temat innych
członków grupy pozwalają sądzić że poglądy które głoszą to tylko slowa słowa
słowa słowa.....

Martynika

2. Data: 2003-03-26 10:47:47

Temat: Re: konstruktywne dyskusje
Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
temat innych
> członków grupy pozwalają sądzić że poglądy które głoszą to tylko

Niestety zgadzam się z Tobą. Ja czytam (i czasem piszę) na grupę od
chwili jest powstania, ale przyznaję że tak jest "od zawsze". Sporo na
prawdę fajnych osób (Sandra, Margora, Sokrates i inni) z niej odeszło,
zapewne też miało dość pyskówek. Ja mam taktykę taką, ze jeśli wątek
zamienia się w pyskówkę to po prostu go nie czytam.

Ale niestety ta grupa nie jest wyjątkiem. Czytam ok 7 grup, aktywnie
pisuję na 3, czasem 4 i stwierdzam, że tak jest na wszystkich.
To chyba specyfika newsów.
Ta grupa jest i tak stosunkowo fajna.

Pozdrowienia.

Basia

3. Data: 2003-03-26 11:06:58

Od: "labradford" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Martynika" <m...@o...pl>
[...]
> [...]
innych
> członków grupy pozwalają sądzić że poglądy które głoszą to tylko slowa

a ja mysle ze:
- z jednej strony to nawet dobrze, bo w takich wycieczkach osobistych wzbija
sie "kurz emocjonalny" miedzy "dyskutujacymi", a z takiego chaosu moze wyjsc
cos dobrego dla jednej/obu stron (zlego rowniez, ale konstruktywne
(opanowane?) "zle" tez jest ok), w mysl zasady "wszystko idzie do przodu
dzieki ciaglemu negowaniu zastanej rzeczywistosci";
- a z drugiej zawsze zazdroscilem (i czulem sie z tym zle) przyslowiowym
"mnichom buddyjskim", czy innym pustelnikom, spokoju, pewnosci, tresci i
ilosci prezentacji swego "ego" dla swiata na zewnatrz, i w sumie uwazam taka
postawe za jakis tam ideal bycia tu i teraz, a wszyscy - w tym ja - ktorzy
nie osiagneli tego pulapu sa jakby nizej...

ergo: jest normalnie, czyli ani zle ani dobrze, tylko krajobraz wokolo sie
zmienia, pozostaje usiasc i patrzec jak jest pieknie (i czasem mozna tez
splunac, albo zapomniec sie z zachwytu);
labradford-

4. Data: 2003-03-26 11:11:18

Od: "Cudny" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Zygmańska - zdarzyło Ci się napisać takie coś:

A nie wynika to przypadkiem z często spotykanego wśród naszych rodaków braku
umiejętności prowadzenia dyskusji - na zasadzie "ja wiem swoje, a Ty jesteś
głupi" itp. ??

.: Cudny :.

http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
ser&userid=2416320

5. Data: 2003-03-26 11:24:45

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rodaków braku
> umiejętności prowadzenia dyskusji - na zasadzie "ja wiem swoje, a Ty

Też mi sie tak wydaje.
Na tej grupie już mniej wiećej wiem kogo czytać można z przyjemnością
(chociaż nie koniecznie sie z nimi zgadzam), a kogo posty omijać. I
tak robię.

Pozdrowienia.

Basia

6. Data: 2003-03-26 14:22:40

Od: "Agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rodaków braku
> umiejętności prowadzenia dyskusji - na zasadzie "ja wiem swoje, a Ty

Ja mam wrazenie, ze czesc autorow postow specjalnie chce rozpetac
dyskusje - na zasadzie, zeby sie nareszcie cos dzialo i aby adrealina
zabuzowała.
Czasmi niezle sie bawie jak to czytam, ale zawsze mnie to zastanawia
skąd ludziska maja tyle czasu aby tak aktywnie brac udział w dyskusji.
Ja tez juz koncze, bo praca goni...

Pozdrowienia od Poznanianki Agaty

7. Data: 2003-03-26 16:09:38

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martynika <m...@o...pl> napisał(a):

> Od niedawna uczestniczę (czynnie lub biernie) w dyskusjach na psr i taka
> refleksja mnie naszła. Każda rozpoczęta dyskusja prędzej czy później
> zamienia się w pyskówkę.

"Tu jest Usenet. Tu się nie dyskutuje, tu się walczy."

JoP

8. Data: 2003-03-26 16:34:16

Od: "Cudny" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agati(aga) - zdarzyło Ci się napisać takie coś:

ser&userid=2416320

A to ja żeby rozluźnic atmosferę i niesiony atmosferą wiosny serdecznie
wszystkich pozdrawiam .... a zwłaszcza poznanianki i poznaniaków :P

9. Data: 2003-03-26 16:35:03

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martynika wrote:
> Od niedawna uczestniczę (czynnie lub biernie) w dyskusjach na psr i
> taka refleksja mnie naszła. Każda rozpoczęta dyskusja prędzej czy
> później zamienia się w pyskówkę.
Skoro używasz wielkiego kwantyfikatora (IMO niesłusznie) to zakładasz, że ta
dyskusja też się tak musi skończyć. Zatem wszczynasz kolejną pyskówkę.
Dlaczego to robisz Martynika?

puchaty

10. Data: 2003-03-26 19:05:56

Od: Snajper <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty wrote:

> Dlaczego to robisz Martynika?

Zeby tradycji stalo sie zadosc...? ;-)))

--
### Pozdrawiam
### Rafal SNAJPER Siwinski

POMÓŻMY dziecku, które chce żyć