Re: korzysci z nerwicy

From: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: korzysci z nerwicy
Date: Fri, 9 Feb 2001 08:25:41 +0100

szczupak napisał(a) w wiadomości: <95v94u$57p$3@news.tpi.pl>...
>Psychoterapeutka miala racje

Dziwi mnie troche jej stwierdzenie. Owszem w psychpoterapi rola i chęc
pacjenta do współpracy jest zasadnicza dla powodzenia całej sprawy. Jednakże
takie suche powiedzenie "bo nie chcesz sie wyleczyc" jest moim zdaniem
rownowarzne powiedzenie alkoholikowi "bo nie chcesz przestac pic" .Checi
rozumowe a uwarunkowania emocjonlane to dwie rozne sprawy..... Mysle ze
powinna ona tak kierowac terapią ażeby uśwaidomic pacjentowi przyczyny
blokujące nie tyle tą nerwice, ale brak chęci zmiany twego stanu .....

Piotrek. M.