koszt 1 m3 wody cieplej

1. Data: 2006-05-27 09:47:18

Temat: koszt 1 m3 wody cieplej
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w budynku w ktorym mieszkam, jest piec gazowy do ogrzewania i wody
cieplej.
spoldzielnia obliczyla koszt 1 m3 wody cieplej na ok 32zl /m3.
poniewaz to troche sporo (rekord polski?) wiec mieszkancy poprosili o
odczyty licznikow gazowych i innych.

z obliczen wynika, ze w sezonie letnim na ogrzanie i podtrzymanie
temperatury 1m3 wody cieplej idzie 19m3 gazu - az mi sie nie chce w to
wierzyc. miesieczne zuzycie budynku jest miedzy 50 a 100 m3 wody
cieplej.

pytanie: czy ktos sie orientuje ile gazu idzie na ogrzanie 1m3 wody
cieplej tam gdzie mieszka i moze podac?

pozdarwiam,
Cyb

2. Data: 2006-05-27 11:26:13

Temat: Re: koszt 1 m3 wody cieplej
Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
w wiadomosci news:4o7g721eeojbhqhmharug7govg5abfkm97@4ax.com...
> [...]
> cieplej.
>
> pytanie: czy ktos sie orientuje ile gazu idzie na ogrzanie 1m3 wody

O ile dobrze pamietam to ok 10 zl/m3 - wspolnota w Krakowie

MaW

3. Data: 2006-05-27 11:27:11

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> napisał w
wiadomości news:e59d0i$irk$1@news.onet.pl...

> Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
> napisal w wiadomosci news:4o7g721eeojbhqhmharug7govg5abfkm97@4ax.com...

> O ile dobrze pamietam to ok 10 zl/m3 - wspolnota w Krakowie

te 10 zl to jest za podgrzanie - dochodzi jeszcze koszt wody jako takiej -
brutto wyjdzie jakies 14-15 zl

MaW

4. Data: 2006-05-27 13:22:44

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

Cyb wrote:
> [...]
> temperatury 1m3 wody cieplej idzie 19m3 gazu - az mi sie nie chce w to
> wierzyc. miesieczne zuzycie budynku jest miedzy 50 a 100 m3 wody

W budynkach wielorodzinnych zwykle robi się cyrkulację ciepłej wody.
Jeżeli rury są słabo zaizolowane cieplnie i dosyć długie to tak może
być. Cyrkulację możecie na próbę wyłączyć i zobaczyć jakie wtedy
będzie zużycie gazu.
--
Slaw

5. Data: 2006-05-27 15:12:37

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mierzylem w domku jednorodzinnym. Koszt ogrzania i utrzymania przez
dobe
100 litrów wody o temp. 60 stopni C to 1,50 zl. Do tego dodaj koszt
wody zimnej
i taryfe za odprowadzenie scieków.
(gaz GZ50, 1,30 zl/m3).

6. Data: 2006-05-28 09:18:12

Od: Maciek M73 <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wolek napisał(a):
> Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> napisał w
> wiadomości news:e59d0i$irk$1@news.onet.pl...

> te 10 zl to jest za podgrzanie - dochodzi jeszcze koszt wody jako takiej -
> brutto wyjdzie jakies 14-15 zl

U mnie tak wychodzi ale mam ciepłą wodę z ciepłowni.

--
Pozdrawiam Maciek M73
Zdjecia: http://www.maciekm73.prv.pl/

7. Data: 2006-05-29 06:22:11

Od: FeiLong <feilong@A_MNIE_SPAM_NIE_RUSZA.tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb napisał(a):
> pytanie: czy ktos sie orientuje ile gazu idzie na ogrzanie 1m3 wody
> cieplej tam gdzie mieszka i moze podac?

Spoldzielnia, zreszta jak to spoldzielnia, robi Cie w ch...ja. We
Wspolnocie, ktora ogrzewa olejem opalowym (znacznie drozszy) koszt
podgrzania m3 wody to 13,00 zl. Dodatkowo koszt m3 zimnej wody.

FeiLong

Anoda magnezowa - wymiana
studnia czy wodociag ?
czy skóra jest mocna?