koszt zagotowania wody na gazie i w czajniku elektrycznym

21. Data: 2008-10-05 20:25:16

Temat: Re: koszt zagotowania wody na gazie i w czajniku elektrycznym
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:gcb36e$8s8$1@inews.gazeta.pl...

> a ja mam wrażenie, że te straty przy gazowym grzaniu są spore...
> nie dość że czajnik jakby gorętszy - a więc oddaje więcej ciepła podczas
> gotowania
> to jeszcze ciepłe powietrze ogrzane płomieniem wędruje sobie obok
> czajnika...
>
> coś mi podopowiada, że różnice będą niewielkie...
> coś rzędu 30% a nie 300% :]

Roznice beda sie zmieniac w zaleznosci od tempa - szybkie gotowanie=drogie
gotowanie.

22. Data: 2008-10-06 06:48:13

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:

> Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Roznice beda sie zmieniac w zaleznosci od tempa - szybkie
> gotowanie=drogie gotowanie.

Łał.
Rewolucyjna teoria. Właśnie dają Noble z fizyki, może się załapiesz :-P

--
Pete

23. Data: 2008-10-06 09:29:44

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 5, 10:25 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:gcb36e$8s8$1@inews.gazeta.pl...

> Roznice beda sie zmieniac w zaleznosci od tempa - szybkie gotowanie=drogie
> gotowanie.

Skoro sprawnosc grzalki elektrycznej
zbliza sie do 100%, to wydaje mi sie,
ze raczej odwrotnie.

Im szybciej uzyskasz wrzatek, tym krocej
czajnik oddaje cieplo do otoczenia.

Czyli szybciej = taniej.

Poza tym, Poldekk, papier toaletowy
tez rozwarstwiasz, zeby bylo wiecej?
Jak ten smutny pan z reklamy?

Elektryczne sa wygodniejsze, ja mam
gazowy, bo elektryczny sie popsul.

24. Data: 2008-10-06 09:43:53

Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "lukas" <l...@w...pl> wrote in message

> Albo przypali?by? wode...

Ew sasiad by mu pomogl wylaczyc

--
Regards,
Maverick

25. Data: 2008-10-06 10:09:29

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On Oct 5, 10:25 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]

Mowa byla o gazie, ale.. Skoro wtracasz prad to tez bedzie sluszne - ogotuje
sie nim najszybciej i najdrozej. A gaz jak puscisz mocniej tez Ci troche
przyspieszy ale i straty wzrosna.

26. Data: 2008-10-06 10:44:32

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'lukas'
Wpis z dnia 05-10-2008:

> [...]
> na gazie w czajniku z gwizdkiem musialbym przyjsc i zrobic sobie od razu

Ja mam hybrydę czajnika elektrycznego z termosem.
Po zagotowaniu przełącza się w stan utrzymywania temperatury wody.
Po zdjęciu z podstawki (odłaczeniu zasilania) woda jest zdatna do
zaparzania herbaty jeszcze przez ok 40 minut.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

27. Data: 2008-10-06 17:22:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Oct 2008 12:44:32 +0200, TomaSz. napisał(a):

> [...]
> Po zdjęciu z podstawki (odłaczeniu zasilania) woda jest zdatna do
> zaparzania herbaty jeszcze przez ok 40 minut.

Możesz podać model/markę/typ? - bardzo by mnie interesował taki czajnik.

28. Data: 2008-10-06 17:27:55

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Rewolucyjna teoria.

Bynajmniej.

29. Data: 2008-10-06 17:49:14

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost pisze:

> Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Bynajmniej.

Rozwiń proszę, to piękne uzasadnienie.

--
Pete

30. Data: 2008-10-06 21:13:45

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwiń proszę, to piękne uzasadnienie.

Poczytaj prosze watek - kontekst i pozniejsze posty kluczem beda Ci.

odkurzacz zelmer voyager twix
cofanie wody w pralce amica
ALERGIA
Popekany szamot w kominku - czy szkodzi?
jaki piekarnik?