koszt zagotowania wody na gazie i w czajniku elektrycznym

1. Data: 2008-10-05 14:44:30

Temat: koszt zagotowania wody na gazie i w czajniku elektrycznym
Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś analizował, jaki jest koszt zagotowania powiedzmy 1l wody w
czajniku elektrycznym, jaki w zwykłym czajniku na kuchence gazowej?

Ciekaw jestem, co jest tańsze i czy różnica jest duża.
Niestety nie wiem, jak się zabrać za obliczenia.

2. Data: 2008-10-05 14:47:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ciekaw jestem, co jest tańsze i czy różnica jest duża.
> Niestety nie wiem, jak się zabrać za obliczenia.

Tanszy bedzie gaz - ale pieniadze sa to raczej niewielkie. W elektrycznym,
jesli dobrze szacuje bedzie to w okolicy 3 groszy.

3. Data: 2008-10-05 14:48:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Oct 2008 16:44:30 +0200, Poldekk napisał(a):

> [...]
>
> Ciekaw jestem, co jest tańsze i czy różnica jest duża.
> Niestety nie wiem, jak się zabrać za obliczenia.

Porównaj różnice we wskazaniach liczników gazowego i elektrycznego przed i
po - lecz zagotuj po 100 litrów wody i podziel te wskazania przez 100. Cenę
gazu i prądu znasz.
Większa ilość wody pozwala na dokładniejszy pomiar średni.

4. Data: 2008-10-05 14:51:05

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Cenę
> gazu i prądu znasz.
> Większa ilość wody pozwala na dokładniejszy pomiar średni.\

Hm, to może na święta Bożego Narodzenia lub Wielkiej Nocy... :-))

5. Data: 2008-10-05 15:01:11

Od: "Dawid" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cenę
> gazu i prądu znasz.
> Większa ilość wody pozwala na dokładniejszy pomiar średni.

Na tej grupie jest jakis wysyp osób
" myślących inaczej"?
Kobito, znajdż w domu gar 100 l, no chyba tylko u Ciebie.
Gotujesz dla wojska?
Wasze porady nadają się do kabaretu.

6. Data: 2008-10-05 15:16:59

Od: "Dawid" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> Na tej grupie jest jakis wysyp osób
> " myślących inaczej"?
> Kobito, znajdż w domu gar 100 l, no chyba tylko u Ciebie.
> Gotujesz dla wojska?
> Wasze porady nadają się do kabaretu.
Zapomniałem dodać.Po nowe 100l czajniki zapraszamy do MM.
LOL

7. Data: 2008-10-05 15:23:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Oct 2008 17:01:11 +0200, Dawid napisał(a):

> Na tej grupie jest jakis wysyp osób
> " myślących inaczej"?
> Kobito, znajdż w domu gar 100 l, no chyba tylko u Ciebie.
> Gotujesz dla wojska?
> Wasze porady nadają się do kabaretu.

Tępaku, można 4 razy po 25 lub 10 razy po 10 - niekumaty...

8. Data: 2008-10-05 15:31:38

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dawid" <m...@n...pl> wrote in message
> Na tej grupie jest jakis wysyp osób
> " myślących inaczej"?
> Kobito, znajdż w domu gar 100 l, no chyba tylko u Ciebie.
> Gotujesz dla wojska?
> Wasze porady nadają się do kabaretu.

Jak widać myślenie chociaż pół sekundy przed napisaniem inwektyw na grupę
niektórych przerasta. Kto Ci każe gotować na raz?

9. Data: 2008-10-05 15:45:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Oct 2008 17:31:38 +0200, strach napisał(a):

> "Dawid" <m...@n...pl> wrote in message
>
> Jak widać myślenie chociaż pół sekundy przed napisaniem inwektyw na grupę
> niektórych przerasta. Kto Ci każe gotować na raz?

Cóż, bliższe mu jest wyobrażenie sobie 100-litrowego gara, niż pojęcie
średniej arytmetycznej czy ważonej...

10. Data: 2008-10-05 15:50:45

Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie przypuszczałem, że moje pytanie wywoła takie emocje.

Wracając do tematu - czy ktoś może próbował analizować?

Wiadomo, że dla 1 czajnika z 1l wody koszty są pomijalne.
Ale jeżeli gotujemy przez cały rok kilka razy dziennie, to może warto
się zastanowić nad wyborem?

Czajnik elektryczny już mam, dostałem w prezencie.
Zastanawiam się, czy opłaci mi się kupić czajnik "zwykły" do gotowania
na gazie za 50 zł (taki mi się podoba) - czy po roku mi się ta
inwestycja zwróci? Niestety jestem herbacianym maniakiem (na szczęście
piję zieloną) i gotuję wodę wiele razy dziennie.

odkurzacz zelmer voyager twix
cofanie wody w pralce amica
ALERGIA
Popekany szamot w kominku - czy szkodzi?
jaki piekarnik?