kret po raz kolejny...

11. Data: 2006-08-20 22:03:39

Temat: Re: kret po raz kolejny...
Od: "Sławomir Strużykowski" <s...@b...czestochowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo: jak inaczej, humanitarnie pozbyc sie kretow z posiadlosci?

Witam

Od dwóch lat mam psa (ok 25 kg owczarek szkocki) i od tej pory żaden kret
nie ośmielił się mi przekopać trawnik.
Wcześniej kilka razy w roku krety baraszkowały po trawniku.
Jedyny minus tego rozwiązania, że teraz czasami pies przekopuje trawnik ;-)

Pozdrawiam serdecznie

Sławek

12. Data: 2006-08-20 22:33:04

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

oLewKa wrote:

> Ja swoje karmilem naftalina.

I miały futerko bez moli? :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-08-21 00:35:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sławomir Strużykowski" <s...@b...czestochowa.pl> wrote in message

> [...]
> Wcześniej kilka razy w roku krety baraszkowały po trawniku.
> Jedyny minus tego rozwiązania, że teraz czasami pies przekopuje trawnik

Pewnie niedożywiony. Mój dog niemiecki czarny, gdy się do nas przyplątał
jadł koniki polne. Pociesznie wyglądało jak tupał w trawach i łapał do pyska
wyskakujące. Po odrobaczeniu i podaniu witamin i karmy zaprzestał.
A ten owczarek to typowy pies ogrodnika - nie lubi konkurencji.

14. Data: 2006-08-21 11:17:59

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Testował nie. Ale temat rozpoznałam. To są cebulki czosnku południowego -
> Allium moly. Pewnie taniej kupisz cebule w ogrodniczym niż pod takim
> bajeranckim hasłem na Allegro. I niech się wypowie ktoś, kto ten czosnek
> uprawia w ogrodzie, czy ma krety czy nie:)

Mam ten czosnek w części kwiatowej "przed domem" i kreta tam
nie ma. Kret jest (właśnie się uaktywnił po dłuższym niebycie)
po drugiej stronie domu - w warzywach i chwastniczku.
Jednak czosnek ten siedział w ziemi od dawien dawna tyle, że
nie kwitł lub nie był widziany z powodu katastrofalnego zapuszczenia
ogródka i wtedy kret tam szalał - korytarze opasywały cały dom.
Może te cebulki mają "power" na kreta tylko jak kwitną ?
Myślę jednak, że to moja bezceremonialna bitwa z kretami,
fizyczna, uwolniła działkę od nich (na jakieś 2 lata ;-) a nie czosnek.
--

pozdrawiam :-) piotrh

15. Data: 2006-08-21 16:27:54

Od: "oLewKa" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> I miały futerko bez moli? :-)

Zostawily futerka po drodze, jak wialy!

16. Data: 2006-08-21 18:47:10

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

oLewKa wrote:
> Zabawa z karbidem byla wesola (bum bum) ale nie skuteczna.

w końcu człowiek też musi się troszkę rozerwać, a co dopiero kret!

moon

17. Data: 2006-08-21 21:45:53

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Aug 2006 12:58:30 +0200, "Gustaw H."
<n...@n...nocom> wrote:

>na allegro mamy do wyboru karbid i takie cos: http://tinyurl.com/zjkus
>czy karbid faktycznie odstrasza czy usmierca krety?

Karbid zaiste usmierca, pod warunkiem zalania wodą po zasypaniu
karbidu i następnym zbliżeniu do wylotu nory zapalonego kawałka szmaty
na drągu 3m.
Tak samo uśmierca gaz propan-butan z butli podłączonej wężykiem do
nory kretowej i poźniejszym zainicjowaniu reakcji w sposób opisany
powyżej.
Równie dobrze uśmierca gaz ziemny podłaczony takoż i wzbudzony do
życia w sposób analogiczny.
Za skutki uboczne nie odpowiadam, znajoma stodoła była do rozbiórki po
takim eksperymencie (skubany miał korytarze pod fundamentami).

18. Data: 2006-08-22 17:22:02

Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> temat kretow przewija sie tu regularnie. jednak nie mam czasu na siedzenie
> i wyczekiwanie na kreta, zeby go wyniesc poza dzialke, nie chce wybijac
> karbidem ani nasylac jednego na drugiego.
>
> co warte sa elektroniczne odstraszacze ultradzwiekowe, jakich sporo jest
> na allegro? jaki jest faktyczny promien dzialania i skutecznosc?
>
> albo: jak inaczej, humanitarnie pozbyc sie kretow z posiadlosci?

Humanitarnie to nie wiem. Wiem natomiast ze mialam dzwiekowy odstraszacz i
kret wykopywal sie w poblizu zupelnie go ignorujac. Od tego czasu stosuje
chemie, droga jak diabli i takoz skuteczna. Niestety w legalnym obrocie
powini sie nia poslugiwac jedynie przeszkoleni.

Iza Wójcik

19. Data: 2006-08-23 00:29:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Humanitarnie to nie wiem.

Humaniternie, to znaczy tak, aby się nie męczył zbyt długo.
Czy Rambo albo jakiś
Szwarcenegieg zostawia żywych wrogów?
Pozdrawioam.Mirzan

20. Data: 2006-09-04 10:17:55