krew na operację

1. Data: 2005-08-04 11:20:49

Temat: krew na operację
Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
mój tata został zakwalifikowany na bypassy. jednym z warunków jaki musi
spełnić to oddanie przez rodzinę, znajomych dwóch litrów krwi.
tata się nie wypytał a może ktoś się orientuje jak to się odbywa?
przede wszystkim czy mogę oddać krew w innej miejscowości i czy sama się
zgłaszam i podaję dane osoby "na rzecz której" oddaję krew czy tez
potrzebuję skierowanie? jeśli potrzebuję to od lekarza mojego czy taty?
Dziękuję za wszelkie informacje
pozdrawiam
Dorota

2. Data: 2005-08-04 11:44:26

Temat: Re: krew na operację
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zgłaszam i podaję dane osoby "na rzecz której" oddaję krew czy tez
> potrzebuję skierowanie? jeśli potrzebuję to od lekarza mojego czy taty?

moj maz oddawal wczoraj. w punkcie krwiodawstwa. skierowan nie ma, po prostu
sie zglaszasz.
oddawal, by umozliwic operacje babci i szpitalowi potrzebne bylo
zaswiadczenie z tegoz punktu, ze krew zostala oddana (wymagali 1,5 litra).

--
pzdr
marta

3. Data: 2005-08-04 15:51:23

Od: "lim" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie , nie masz przymusu , a raczej szpital nie ma prawa uzależniać
odbycia się operacji od tego czy rodzina odda krew czy nie. Inną sprawą jest
oczywiście jak nie ma krwi w stacji krwiodawstwa i ze względu na czas lepiej
jak rodzina odda krew.

PZDR.
LiM

4. Data: 2005-08-04 15:58:49

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez miałem taką sytuacje - oddawałem krew dla teścia.
Poszedłem do stacji krwiodastwa i pytali dla kogo oddaje - podałem dane i
otrzymałem papier, który zaniosłem do szpitala w którym leżał teść.
W książeczce daja pieczątkę że krew została wykorzystana do szpitala w
odróżnieniu gdy daje sie honorowo i wtedy pieczątki dodatkowej nie ma.

Paweł

5. Data: 2005-08-05 04:22:59

Od: "Robol" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borno" <b...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W książeczce daja pieczątkę że krew została wykorzystana do szpitala w
> odróżnieniu gdy daje sie honorowo i wtedy pieczątki dodatkowej nie ma.

Wydaje mi się to wszystko absurdem. Dalej jest to oddawanie krwi "honorowo",
a nie sprzedawanie. Bo chyba krew poszła na lecznie NFZ ? Czy w "prywatne"
ręce ?
A sugerowanie choremu, że musi "skombinować" krew jest dla mnie również
absurdem. A co zrobi chory który nie ma technicznych możliwości kombinowania
? Zastrzeli się go aby nie cierpiał ? ;}
Robol

gastrolog / wrocław
Delikatna sprawa
Jeczmien