kryzys w związku a zmęczenie

131. Data: 2004-06-13 17:03:38

Temat: Re: kryzys w związku a zmęczenie
Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 13 Jun 2004 10:10:24 -0500, na pl.soc.rodzina, Iwon(k)a napisał(a):

> "puchaty" <p...@b...pl> wrote in message
..

> a jednak potwierdzasz to o czym pisalam "za 500 zl to
> on pracowac nie bedzie".

W ekonomii nazywa się to kosztem alternatywnym:
http://www.tf.pl/view.php?art=6648
Wartość z okolic 500 - 700 zł miesięcznie jest dla części ludzi zbyt niska
by dla niej zrezygnować z możliwości poszukiwania innej pracy i/lub
dorabiania na boku.
Nie nazywałbym ich wszystkich obibokami.
Znamienne, że do takich określeń spieszno tym, którzy mają bardzo wysoki
koszt alternatywny (swoją drogą nie odpowiedziałaś Iwonka na moje
pytanie:-).

puchaty

132. Data: 2004-06-13 17:17:32

Od: "Mrowka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> by dla niej zrezygnować z możliwości poszukiwania innej pracy i/lub
> dorabiania na boku.
> Nie nazywałbym ich wszystkich obibokami.

Dokladnie.
Kumpela dostala propozycje pracy za 500-600zl.
Za samo mieszkanie placi 400zl,a co z reszta oplat ,jedzeniem?
Ona szuka pracy takiej za ktora bylaby w stanie sie utrzymac.
Zasilek wynosci 450zl wiec jezeli ktos ma do wyboru pracowac za 500,w tym
zaplacic 50zl za bilet miesieczny to woli siedziec na zasilku pol roku,to
chyba logiczne.

Magda

133. Data: 2004-06-13 17:58:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@b...pl> wrote in message news:cahvkj$ghv$1@news.onet.pl...
> Widzę i chciałabym żebyś Ty w zamian zauważyła, że trafiłaś na swego rodzaju
> ewenement - spektakularny, ale jednak nie decydujący o całości.

nie wiem czy wiesz, ale to twoj malzonek, potwierdzil
iz niejako lezy to w naturze ludzkiej, wiec jakos na
ewenemant to nie wyglada.

(...)

>Ale to były wyjątki.

mieli wiec twoi rodzice wiecej szczescia.

> No właśnie, o to mi chodzi w sumie.

a, to ok.

:)
iwon(k)a

134. Data: 2004-06-13 17:59:47

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wartość z okolic 500 - 700 zł miesięcznie jest dla części ludzi zbyt niska
> by dla niej zrezygnować z możliwości poszukiwania innej pracy i/lub

to ja musialam byc jakims wybrykiem ekonomicznym,
ktory nazywa sie frajer, bo pracowalam za polowe mniej......

iwon(k)a

135. Data: 2004-06-13 18:04:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"puchaty" <p...@b...pl> wrote in message
(swoją drogą nie odpowiedziałaś Iwonka na moje
> pytanie:-).

a gdzie jest to pytanie?

"Zupełnie naturalne dążenie każdego człowieka.
Opowiedz może o ilości sił, którą bałabyś skłonna regularnie poświęcać za
ca 200 USD miesięcznie.

Z moich obserwacji wynika, że na rynku pracy brak jest dobrych fachowców
praktyków. Tacy ludzie są poszukiwani i tacy ludzie mają pracę.

puchaty"

136. Data: 2004-06-13 18:19:50

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 13 Jun 2004 13:04:04 -0500, na pl.soc.rodzina, Iwon(k)a napisał(a):

> Opowiedz może o ilości sił, którą bałabyś skłonna regularnie poświęcać za
> ca 200 USD miesięcznie.

Tutaj.

puchaty

137. Data: 2004-06-13 18:25:54

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 13 Jun 2004 12:58:47 -0500, na pl.soc.rodzina, Iwon(k)a napisał(a):

> nie wiem czy wiesz, ale to twoj malzonek, potwierdzil
> iz niejako lezy to w naturze ludzkiej, wiec jakos na
> ewenemant to nie wyglada.

W naturze ludzkiej leży minimalizacja wysiłku przy maksymalizacji korzyści.
Stąd bierze się postęp itd...
Nie jest to żadna negatywna cecha. Ty natomiast próbujesz tą naturalną
skłonność ludzką nazywać obiboctwem.
Uważam, że powinnaś wymyślić inny argument, który tłumaczyłby Twój
pejoratytwny stosunek do poruszonego tutaj problemu.

puchaty

138. Data: 2004-06-13 18:29:44

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 13 Jun 2004 12:59:47 -0500, na pl.soc.rodzina, Iwon(k)a napisał(a):

> "puchaty" <p...@b...pl> wrote in message

> to ja musialam byc jakims wybrykiem ekonomicznym,
> ktory nazywa sie frajer, bo pracowalam za polowe mniej......

Nie. Miałaś niski koszt alternatywny lub/i ważne były dla Ciebie korzyści
niepieniężne (np. praktyka).

puchaty

139. Data: 2004-06-13 18:41:46

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jun 2004 18:28:04 +0200 I had a dream that Sowa <m...@b...pl>
wrote:
> Może twoja oferta była mało intratna po prostu.
> Firma / ekipa żeby utrzymać się, musi przyjmować zlecenia, które dadzą jej
> _zysk_, a nie doprowadzą do bankructwa i tym samym zasilenia szeregów
> bezrobotnych.

Moja oferta nie zawierała żadnej ceny.

> Grzegorz, czy Ty naprawdę myślisz, że w koło same nieroby, a bezrobocie to
> kaczka dziennikarska?

Nie tylko myślę, ale też widzę - z polskiego 20% bezrobocia prawdziwa
jest około połowa. Reszta to lenie.

140. Data: 2004-06-13 18:42:58

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Jun 2004 20:04:10 +0200 I had a dream that Mrowka <m...@b...pl>
wrote:
> Gdzie tak jest?
> Kumpela wlasnie szuka pracy i to co jej potencjalni pracodawcy proponuja to
> smiech na sali np wynagrodzenie 600zl :(

A u mnie programować? :)

Poza tym, gdybym ja nie miał co do garnka włożyć, to bym pracował nawet
za 400 zł.

Mam problem z dzieckiem!Pilne!
pomoc psychologiczna Łódź
RFD pl.rec.ciuchy