kryzys w związku a zmęczenie

151. Data: 2004-06-13 19:32:55

Temat: Re: kryzys w związku a zmęczenie
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slrnccp7v2.4lj.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Moja oferta nie zawierała żadnej ceny.

Najwyraźniej ogólnie była mało interesująca po prostu.

> Nie tylko myślę, ale też widzę - z polskiego 20% bezrobocia prawdziwa
> jest około połowa. Reszta to lenie.

Oczywiście przepytałeś ich na tę okoliczność, oferowałeś pracę której nie
przyjęli z lenistwa i stąd taki wniosek. :->

To jak wytłumaczysz te kolejki do stanowisk za 500 -600zł miesięcznie bez
szansy awansu?
Czemu Ci pracowici nie maja pracy, skoro się starają i są skłonni przyjąć
pracę dużo poniżej swoich możliwości i wykształcenia (psując tym samym rynek
pracy i płacy - czego nie da się ukryć)?

Sowa

152. Data: 2004-06-13 19:43:34

Od: "=sve@na=" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"idiom" <i...@w...pl> skrev i meddelandet

> BTW mam wrażenie, że pracodawcy chętniej przyjmują ludzi, którzy właśnie
> gdzieś pracują, niż tych, którzy są bezrobotnymi (właśnie przez owo
> podejrzenie, że jak ktoś nie ma pracy to jest obibokiem)

to nie jest wrazenie - to potwierdzaja statystyki. W takiej Szwecji ;-)
okazalo sie po badaniu rynku pracy, ze osoby, ktore przebywaly na bezrobociu
rok lub dluzej, maja znikome szanse na znalezienie pracy.

--
Ania Björk

153. Data: 2004-06-13 19:45:24

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Poza tym, gdybym ja nie miał co do garnka włożyć, to bym pracował nawet
> za 400 zł.

Zależy w jakiej byłbyś sytuacji - np. ja mam 2 dzieci - załóżmy, że szukam
pracy i znajduje taką za 400zł.
Przedszkole państwowe dla 1 dziecka to koszt ok 250 zł miesięcznie - + jakaś
zniżka na drugie, dajmy na to 100zł - daje nam 400 zł miesięcznie (przy
czym, nie wiem czy takie zniżki faktycznie istnieją).
Nie zostaje nawet na bilet na autobus, a nie ma mnie w domu. Mąż musiałby
dokładać do mojej pracy (w sytuacji, gdy nie mamy co do gara włożyć!) i
zarobione przez siebie pieniądze i pracę w domu związaną z podziałem
obowiązków typu sprzątanie, pranie, gotowanie, opieka nad dziećmi.

Wszystko jest proste w teorii, praktyka jest bardziej przyziemna.

Sowa

154. Data: 2004-06-13 19:45:38

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Alternatywa nr 1 nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego (dopóki koszty
> dojazdu nie będą wyższe niż 150 PLN miesięcznie) ani życiowego.
Szczególnie
> jeśli się jest sprzedawcą i raczej nie można się spodziewać, że nagle się
> pojawi oferat za 3 k PLN.

A dziecko? Ona ma dziecko - przedszkole to prawie ok 300zł miesięcznie.
Wszystko jest proste, jak się jest samemu, jak się ma dzieci, koszty
"pójścia do pracy" dramatycznie rosną.

Sowa

155. Data: 2004-06-13 19:48:43

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym bywa różnie. Nam się raz tak zdarzyło, że ja jechałam na tygodniowe
> szkolenie samochodem (ok 200km) a mąż dojeżdżał codziennie przez tydzień
> pociągiem do pracy 40 minut. Nic mu się nie stało.

he, mial szczescie, ze pracowal tam, gdzie jezdza pociagi.
My, niewiele brakowalo, bysmy wyprowadzili sie w miejsce, gdzie nie tylko
pociagow nie ma, a autobusy przejezdzaja dwa razy dziennie - jak odwoza
dzieci do szkoly :)
Bez dwoch samochodow ani rusz.

A.

156. Data: 2004-06-13 19:50:02

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> O. A gdzie jest taka fajna praca, że tylko od 8 do 16?

Nie wiem, dotąd takiej nie uświadczyłam. =] Ale teoretyzuję sobie
optymistycznie, że praca na etacie to pn-pt, 8-16. Byłam w życiu na
kilku rozmowach kwalifikacyjnych i odbywały się między 10 a 16. W
czasie, gdy intensywnie poszukiwałam pracy, umawiałam się na kilka
rozmów tygodniowo. Dlatego bardzo mnie interesuje, jak podczas etatowej
pracy biegać na rozmowy i nie zostać zwolnionym dyscyplinarnie za ciągłe
nieobecności.

Pozdrawiam,
Karola

157. Data: 2004-06-13 20:04:29

Od: "Mrowka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> A dziecko? Ona ma dziecko - przedszkole to prawie ok 300zł miesięcznie.
> Wszystko jest proste, jak się jest samemu, jak się ma dzieci, koszty
> "pójścia do pracy" dramatycznie rosną.

Sowko Kochana,pisze o kolezance,ona jest samotna matka ,ma dziecko w wieku
szkolnym.
Ja jestem w nieco innej sytuacji ,na szczescie lepszej.

Pozdrawiam cieplutko.Magda

158. Data: 2004-06-13 20:05:33

Od: "Mrowka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> gdzieś pracują, niż tych, którzy są bezrobotnymi (właśnie przez owo
> podejrzenie, że jak ktoś nie ma pracy to jest obibokiem)

No wiesz.....kumpela przed pojsciem na zasilek pracowala 7 lat,wiec raczej
do obibokow sie nie zalicza.

Magda

159. Data: 2004-06-13 20:20:14

Od: "Czarownica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja oferta nie zawierała żadnej ceny.

> Nie tylko myślę, ale też widzę - z polskiego 20% bezrobocia prawdziwa
> jest około połowa. Reszta to lenie.

przesadzasz Grzegorz z tym leniami! po prostu w POlsc ejest duze berbocie i
tyle !pracodwcy teraz wymagaja doświdczenia kilkuletniego a gdzie zlowiek po
studiach ma to doswiadzenie zdobyc??

Biorąc siebie za przykład jestem po studiach(od roku szukam pracy ) w trakcie
studiów pracowałam nawet za darmo aby tylko miec udokumentowane doświadczenie (
chodzi o zawód kt wykonuje i o prace w tym kierunku - wiecej mi to dalo niz
teoria na studiach i ztego sie tez ciesze ) jedyne co do tej pory udało mi
sie zdobyc to staz za 450 zł z czego sie bardzo cieszyłam ale........ nie trwal
wiecznie ( i wcale nie jest tak e ludzie za marne pieniądze nie chca isc
pracowac!) Staz mi sie skończył umowy mi nie przedłuzlu bo....... cóz mieszkam
w województwie gdzie w duzej mierze wszytsko opiera sie na układach (
zatrudnili n ato stanowisko synowe dyrektorki notabene dopiero na 2 roku studiów
i nie majacej takiego doswiadczenia jak ja!! nio i ok ju zmi złosć
przeszła .... w takiej samej sytuacj jak ja jest wiele znajomych .....dorabiam
sobie od casu do czasu pracami na zlecenie ale czesto to sie nie zzdarza ,
kolezanka w takiej samej sytaucji jak ja pracuje w pubiueaby tylko miec jakies
pieniadze ! i ztakim samym doswiadceniem .........wiec daruj Grzegorz ale
stwierdxzenie ze wiekszzość ludzi to lenie jest nie na miejscu - ok nie móie ze
takich nie ma ale jest tez duzo i takich jak ja co chca pracowac ale .......np
własnie wiesz w sklepie ludzi po studiach nie chca atrudniac - usłyszane na
rozmowie na kt byałam ( powód szybko zacnzie pani szukac czegos bardziej
konkretnego ) itd Składam cv gdzie sie tylko da nie patrząc z aile na razie od
3 miesiecy szukam

I tutaj zgadzam sie po częsci ze wszytskim sa i lenie ale sa te zludzie kt chca
pracowac ale sytuacja jest jaka jest wiec moze bez uogólnień prosze :)

pozdrówka
Czarownica ( zytajaca grupe od roku , pisujaca sporadycznie )

160. Data: 2004-06-13 20:23:06

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margola Sularczyk napisał:

> O. A gdzie jest taka fajna praca, że tylko od 8 do 16?

U mnie :)

Eulalka, radośnie :)

Mam problem z dzieckiem!Pilne!
pomoc psychologiczna Łódź