kryzys w związku a zmęczenie

351. Data: 2004-06-16 14:14:08

Temat: Re: kryzys w związku azmęczenie
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Kpij, kpij.

Ja nie kpie, ja tylko jestem ciekawa Twojej opinii. Pisalas o
elastycznosci, pisalas tez, ze wazna jest dla Ciebie mozliwosc
przytulenia sie do swojej rodziny codziennie wieczor.
Ja tylko uwazam, ze jesli zakladaz, ze musisz miec taka mozliwosc, to ju
jestes malo elastyczna, zwlaszcza jesli mieszkasz w rejonach o duzym
bezrobociu.

> Może. Może niewłaściwie rozumiem Twoje komentarze. Mnie się wydaje, ze
> kwestionujesz.

Dobrze Ci sie wydaje.

Dunia
--
Why does Sea World have a seafood restaurant? I'm halfway through my
fishburger and I realize, Oh my God. I could be eating a slow learner.

352. Data: 2004-06-16 14:18:36

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Ja nie kpie, ja tylko jestem ciekawa Twojej opinii. Pisalas o
> elastycznosci, pisalas tez, ze wazna jest dla Ciebie mozliwosc
> przytulenia sie do swojej rodziny codziennie wieczor.

Konkretnie gdzie pisałam o codziennie i wieczór? Abstrahując, ze owszem,
pociąga mnie taka perspektywa.
Czy elastyczność to tylko wyjazd? a zmiana zawodu już nie? a dojazdy 60 km w
jedną stronę to też nie?
aha. No to mamy różne pojęcie o elastyczności. Chyba, że elastyczne mogą być
tylko więzi rodzinne na odległość, coś jak gumka elastyczna.

> Dobrze Ci sie wydaje.

Czyli kwestionujesz czy nie kwestionujesz? Raz piszesz, ze nie, a raz, że
dobrze mi się wydaje.

Margola

353. Data: 2004-06-16 14:20:44

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

UlaD wrote:

> W Anglii, Niemczech - poszukiwanie najlepszej szkoły i wybór tej wcale nie
> rejonowej, tylko o dziwo wyznanowej (katolickiej, itp.)

No coz, to musial byc nieciekawy rejon, w wiekoszosci szkoly w Niemczech
sa ok, na pewno nie ponizej polskiego poziomu. Chyba, ze sie chce czegos
ekstra (i na 100% bez Turkow).
Dzieci wszystkich ludzi z mojego instytutu chodzily/chodza do szkol
publicznych i rodzice sa afaik zadowoleni.

> Ale zauważ, ze to są wlasnie studenci. A czy wszyscy zaczynajacy nauke w
> pierwszej klasie dochodza do studiów?

A w Polsce dochodza ?

Dunia

354. Data: 2004-06-16 14:23:29

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:
> aha. No to mamy różne pojęcie o elastyczności. Chyba, że elastyczne mogą być
> tylko więzi rodzinne na odległość, coś jak gumka elastyczna.

Usilujesz byc zlosliwa, ale Ci jeszcze nie wychodzi. Czekam, czekam...

> Czyli kwestionujesz czy nie kwestionujesz? Raz piszesz, ze nie, a raz, że
> dobrze mi się wydaje.

Przejezyczylam sie.

Dunia

355. Data: 2004-06-16 14:29:23

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Usilujesz byc zlosliwa, ale Ci jeszcze nie wychodzi. Czekam, czekam...

Ja na razie czekam na odpowiedź, czy przytoczone działania są elastyczne,
czy nie. Konkrety poproszę. Są czy nie.

> Przejezyczylam sie.

W którym z tych przypadków?

Margola

356. Data: 2004-06-16 14:58:43

Od: "Czarownica" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wierze Ci. Ale moze nie bylas w Australii, Wloszech i Wyspach
> Kanaryjskich i IMHO nie mozesz miec pewnosci, czy nie byloby tam fajniej
> niz w Polsce. Rozumiem, ze to zakladasz, ale nie wiesz.

ok nie wiem jak byłoby w innych krajach , ale mam juz porównanie jak jest za
granicą ( jako nie Polską ) niezależnie od kraju w kt sie jest,. I zwyczajnie
mi nie odpowiada wiec, moim wtoborem jest Polska ale z elastycznością odnosnie
zmiany zawodu, dojeżdzania lub te zprzeprowadzki do innego miasta ... i zauwaz
jedno ja ci na siłe nie wciskam z enie wiesz jakby bylo w Poznaniu, Gdańsku, zy
Jeleniej Górze .Twoim wyborem jest za granica moim Polska. Ja do twojego
wyboryu nic nie mam i nie szufladkuje ciebie, ty i owszem.

> A gdzie ja pisalam, ze mi to odpowiada ? To bylo jedyne wyjscie, zeby
> pracowac w moim zawodzie i zarabiac wiecej niz 600 pln. Tyle.

ok dokonałas takiego a nie innego wyboru- i to jest twój wybór nic mi do niego.
NIgdzie ci nie napisałam ze Twój wybór jest gorszy bo wyjechałas a mój dobry bo
zostaję w Polsce prawda??

> No i ? Przeciez to wlasnie pisalam, ze nie trzeba miec rodziny ani
> jechac w ciemno, ze sa inne mozliwosci.

ok są innego sposoby ale ja traktuje zawsze wyjazd za granice jako trochę
w "ciemno" bo tak naprawde nie wiesz co zastaniesz na miejscu ;)

Jeszcze raz Dunia nikogo nie szufladkuje jesli pize o zagrniacy to tylko i
wyłacznie przez pryzmat własnych doswiadczen za ta granicą, komu innemu
przeciez moze sie podobac ja ciebie nei pzrekonuje do powrotu do POlski , TY
mnie i owszem niektóre twoje wypowiedzi odebrałam podobnie jak Margola ze
wybór zostania w POlsce to zły wybór :)

pozdrawiam i moz etak koniec tematu

Czarownica

357. Data: 2004-06-16 15:11:11

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Są czy nie.

Jak dla kogo.
Dla mnie bycie elastycznym, to mozliwosc kompromisu w danej sytuacji.
Dla jedych pewnie latwiej zrezygnowac z ulubionego zawodu, dla innych z
miejsca zamieszkania.

> W którym z tych przypadków?

W drugim.

Dunia

358. Data: 2004-06-16 15:25:21

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarownica wrote:

> zmiany zawodu, dojeżdzania lub te zprzeprowadzki do innego miasta ... i zauwaz
> jedno ja ci na siłe nie wciskam z enie wiesz jakby bylo w Poznaniu, Gdańsku, zy
> Jeleniej Górze .

Bo nie wiem, nie musisz mi wciskac. Jesli sie przekonam, ze jest fajnie,
to moze sie tam przeprowadze.

> Twoim wyborem jest za granica

Tymczasowym, a to spora roznica.

> wyboryu nic nie mam i nie szufladkuje ciebie, ty i owszem.

Aha, jak Cie zaszufladkowalam ? Moze MID ?
Ja tylko zasugerowalam, ze pisanie, ze Ci sie "za granica" nie podoba
jest nie tentego, bo jednak wszedzie nie bylas. Jakbys napisala, ze Ci
sie w USA i Francji nie podobalo to ne prostestowalabym (no moze
troszeczke, bo rozne rejony tych panstw tez sie diametralnie roznia).
Nie lubie wrzcuania rzeczy do jednego wora.

> NIgdzie ci nie napisałam ze Twój wybór jest gorszy bo wyjechałas a mój dobry bo
> zostaję w Polsce prawda??

A gdzie JA napisalam, ze Twoj wybor byl zly ?

> ok są innego sposoby ale ja traktuje zawsze wyjazd za granice jako trochę
> w "ciemno" bo tak naprawde nie wiesz co zastaniesz na miejscu ;)

No, coz...
To samo mozna napisac o kazdej pracy, przeprowadzce, a nawet malzenstwie
- nigdy sie nie wie,jak bedzie i co z tego wyniknie.

> przeciez moze sie podobac ja ciebie nei pzrekonuje do powrotu do POlski , TY
> mnie i owszem niektóre twoje wypowiedzi odebrałam podobnie jak Margola ze
> wybór zostania w POlsce to zły wybór :)

Slusznie piszesz, to tylko Twoj odbior moich wypowiedzi.
I wlasnie dlatego wydaje mi sie, ze chyba jednak cos jest na rzeczy...

> pozdrawiam i moz etak koniec tematu
Jak sobie zyczysz.

Dunia

359. Data: 2004-06-17 02:54:22

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"UlaD" <u...@a...net> wrote in message

> [...]
> i wlasnie Niemiec. Osoba mieszkajaca we Francji miala dosc wysokie mniemanie
> o edukacji, w zderzeniu z rzeczywistoscia okazalo sie, zę nie jest tak
> różowo. Pomijajac system, w którym wolny dzień jest w srodku tygodnia, po
> prostu, z jednej strony od początku duzo trudnego materialu, a z drugiej -
> nikla kontrola tegoz przyswajania, co jesli rodzice sami nie angażuja sie w
> nauke dzieci, moze przynieśc opłakane skutki.
> W Anglii, Niemczech - poszukiwanie najlepszej szkoły i wybór tej wcale nie
> rejonowej, tylko o dziwo wyznanowej (katolickiej, itp.)

a ja zauwazylam dziwne przekonanie Polakow, jak to
wysoki poziom maja szkoly w Polsce (sama takie mialam).
okazuje sie jednak, iz nasza mlodziez wcale nie wypada
tak suuuper w porownaniu z innymi.

iwon(k)a

360. Data: 2004-06-17 08:08:03

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> a ja zauwazylam dziwne przekonanie Polakow, jak to
> wysoki poziom maja szkoly w Polsce (sama takie mialam).
> okazuje sie jednak, iz nasza mlodziez wcale nie wypada
> tak suuuper w porownaniu z innymi.

Czy ja pisalam cos o polskiej szkole?
Pisalam, ze wyjezdzajac za granice i nie orientujac sie w systemie edukacjii
w miejscu docelowym, mozna sie przejechc, idac np. do najblizszej placówki.
Ja przeciez tez jakos tam wybieralam szkołe dla syna, wcale nie najblizsza ,
potem, kiedy bedzie szedl do gimnazjum, bede miala ze dwa lata na sledzenie
pozimu różnych szkól (oczywiscie, trzeba tez wziac pod uwage predyspozycje
dziecka). Przeciez pisze - wybrac najlepsza, czyli zakladam, ze sa i lepsze
i gorsze - w Polsce tez sa i lepsze i gorsze szkoły. Poza tym - ja po prostu
uwazam, ze przenoszenie dziecka np. co roku do innej szkoły, nie jest dobre,
czy to w obrebie jednego kraju, czy jednego kontynentu ;), ale w tym drugim
przypadku jest jeszcze trudniej dziecku, bo dochodza problemy z kultura,
jezykiem, calkiem inny program nauczania.
To samo odnosi sie do postu Duni - o to mi bardziej chodzi, bo mam wrazenie,
zę jakos nie doceniasz problemu przenoszenia dzieci z miejsca na miejsce dwa
razy do roku.
Jesli ktos mieszka za granica od dłuzszego czasu, to wiadomo, ze ma
rozeznanie co do szkół w swoim rejonie. Ale jesli nagle przenosi sie z
dziećmi w wieku szkolnym, to moze aspekt o którym pisalam tez powinien wziac
pod uwage, a nie tylko to, ze w nowym miejscu pracy zarobi o 25 % wiecej?

Pozdrawiam - Ula

Mam problem z dzieckiem!Pilne!
pomoc psychologiczna Łódź
RFD pl.rec.ciuchy