Re: krzyzowanie

From: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: krzyzowanie
Date: Fri, 24 Mar 2000 09:08:29 +0100

Rafal Wolski wrote:

> Misterne krzyzowanie jest konieczne przy profesjonalnej hodowli. Nikt tam
> nie chce sie zdawac tylko i wylacznie na przypadek. Ale w ogrodzie - pelna
> dowolnosc zastosowan, mozna nawet probowac wrzos x marchewka czy sasiadka x
> brzoza - w obu przypadkach nie wroze powodzenia, ale do odwaznych swiat
> nalezy!

wiem cos o tym, bo sam jestem tchorzem jak cholera, ale znalem ci ja
przeswietnego sp. jozefa kozaka z wegrzcy wielkich kolo krakowa. to on
wlasnie z sukcesem skrzyzowal kartofel z pomidorem (to nie zart).
pozniej sie okazalo, ze w czechoslowacji ktos to zrobil wczesniej.
jego odwaga w krzyzowaniu dalii dawala tak piekne kwiaty, ze szpecom od
slicznych kwiatow jednorazowego uzytku z holandii sie nie przysnia takie
(nawet po lsd). coz faceta juz nie ma po tej stronie, ogrodu tez nie. i
takie sa losy wielu polskich ogrodow (jak mozna wyczytac u senety).
pozdrawim
j.t.