ksiazeczka mieszkaniowa?

1. Data: 2003-02-16 11:19:08

Temat: ksiazeczka mieszkaniowa?
Od: "StGo" <s...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam wszystkich grupowiczow,
mam pytanie dotyczace ksiazeczki mieszkaniowej PKO.
Zalozona jest w 1985 roku. Chcialbym ja zlikwidowac mozliwie jak
najkorzystniej! Nie mam mozliwosci kupna mieszkania ani budowy.
JAKA JEST MOZLIWOSC wybrania oszczednosci w raz z procentami???
Dziekuje za kazda informacje.
Pozdrawiam
StGo

1. Data: 2003-02-16 11:41:31

Temat: Re: ksiazeczka mieszkaniowa?
Od: "PiotrekW" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś była możliwość przepisania takiej książeczki na kogoś z najbliższej
rodziny (teraz nie wiem, ale warto sprawdzić) np. na ojca, ojciec na swoją
siostre, ona na córke, córka na męża on na brata :) i docierało to do osoby,
która akurat się buduje albo kupuje mieszkanie.
Bo naprawdę szkoda jest tej premii gwarancyjnej (same odsetki to są śmieszne
grosze) jeśli książeczka ma pełny wkład juz od jakiegoś czasu, to w
zależności od strefy w której jest realizowana budowa(zakup), można sporo
kasy wyciągnąć.

1. Data: 2003-02-16 18:43:39

Temat: Odp: ksiazeczka mieszkaniowa?
Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PiotrekW <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2ntj8$bk8$...@n...onet.pl...
> Kiedyś była możliwość przepisania takiej książeczki na kogoś z najbliższej

Teraz też. E.

1. Data: 2003-02-19 08:57:40

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz też jest - właśnie niedawno uczestniczyłem w takiej operacji:
ponieważ jestem w trakcie budowy, zostałem ostatnim ogniwem łańcucha
przepisywania książeczki.
Droga była krótka: wujek na mamę, mama na mnie, ja odbieram pieniądze.
Bank (PKO BP) jest do tego przyzwyczajony do tego stopnia, że nawet są
formularze
obejmujące kolejne przepisania, a pani w okienku (Łódź) bardzo dokładnie
objaśnia, co robić.

Uwaga dodatkowa:
od ostatniego "ogniwa" (osoby która będzie mogłą zlikwidować książeczkę
odbierając premię) wymaga się:
- aktualnego pozwolenia na budowę
- aktualnego odpisu z księgi wieczystej działki
- oświadczenia kierownika budowy o stopniu zaawansowania budowy (że minimum
20%).
To oczywiście, jeśli likwidujący buduje dom.
Nie wiem co jest wymagane, gdy kupuje mieszkanie.

Jarek

Jaka pralka ladowana od gory
szafa wnękowa - oprogramowanie
Do użytkowników sprzętu Hoover i De Dietrich
Kuchnia elektryczna
zlewozmywak