ksiązka o mchach

31. Data: 2002-03-07 19:53:28

Temat: Re: ksiązka o mchach
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
news:a67pp1$k33$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
> A co z jogurtem? Nie sprawdza się?

Robiłem wiele prób z różnymi pożywkami np. agar agarem i nic.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

32. Data: 2002-03-08 06:32:57

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Jak korodować kamienie? Chodzi o działanie czynnikami chemicznymi, aby w
> szybki sposób doprowadzić powierzchnie kamieni do stanu podobnego jak po
> naturalnym "wietrzeniu".

A coca-colą po kamulcach! Ten odrdzewiacz nawet kamieniowi da radę. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

33. Data: 2002-03-08 14:34:34

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" napisał:
> A coca-colą po kamulcach! Ten odrdzewiacz nawet kamieniowi da radę. :-)

Racja! Przecież to rozcieńczony kwas fosforowy.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/jan_ciecinski.ht

34. Data: 2002-03-09 06:40:08

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> Racja! Przecież to rozcieńczony kwas fosforowy.

Ten, chyba nie rozpuszcza krzemu. Podejrzewam, że krzemionki chyba nic nie
"bierze".
No, chyba, że Piotr - chemik cos wymyśli!
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

35. Data: 2002-03-10 15:07:19

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A takze wypelnionego kuponu wiatr nie przywieje.
> A zarodniki mchu moze. Pewnie je tez na butach
> mozna z lasu przyniesc.

Dokładnie.
Dodam także, że w każdej garści gleby zwykle znajduje się tysiące zarodników
(grzybów i innych zarodnikowych), nasion roślin, jajeczek owadów,
przetrwalników bakterii..... itp.itd.
:-)A wszystko to rozpaczliwie czeka na sprzyjające warunki.

Pozdrowienia z Gór świętokrzyskich
p...@r...pl

36. Data: 2002-03-10 15:09:49

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak korodować kamienie? Chodzi o działanie czynnikami chemicznymi, aby w>
szybki sposób doprowadzić powierzchnie kamieni do stanu podobnego jak po>
naturalnym "wietrzeniu".

To zależy od "składu" chem. kamienia. Generalnie: wapienne traktować kwasem
i odwrotnie (jeśli potrzeba). Te wszystkie Domestosy i Krety (do udrażniania
kanalizacji) można wypróbować (choć kwasu tam niewiele, to jednak może
wystarczy?), jeśli nie masz dostępu do szkolnego laboratorium chem.:-)
Ale obawiam się, że trawienie kamieni może być bardzo szkodliwe dla
późniejszych na nich "nasadzeń". Chyba, że dać im "odpocząć" po zabiegu
przez np. rok, gdzieś pod wylotem rynny.
Może lepiej "przewietrzyć" je mechanicznie? młotek, wiertarka, szlifierka
kątowa, szczotka druciana...
Albo szukać w naturze "zwietrzałych" już zamszonych kamiorów?

Pozdrowienia
p...@r...pl

37. Data: 2002-03-10 15:20:10

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten, chyba nie rozpuszcza krzemu. Podejrzewam, że krzemionki chyba nic nie
> "bierze".

Krzemiany to tylko kwasem fluorowym:-), (a chemikiem nie jezdem!)
Tylko dostępność jego niewielka...
Może jednak "wypłukaj" związki wapnia, a krzemiany niech tworzą
"porowatości"...

Pozdro.
p...@r...pl

38. Data: 2002-03-10 16:17:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P.Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości
> To zależy od "składu" chem. kamienia. Generalnie: wapienne traktować
kwasem

Osobiście, wapieni nie traktuję jako kamienie. Może dlatego, że z wapieniem
nie mam do czynienia. Zresztą, na Mazurach to tylko materiał ze Skandynawii.
Sam granit, wapnia w nim nie widziałem.
Oczywiście, można szukać kamieni już zwietrzałych, ale wtedy kształty mogą
nie odpowiadać potrzebom.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

39. Data: 2002-03-11 11:37:03

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzem jest chemicznie bierny i nie ulega działaniu kwasów z wyjątkiem
kwasu azotowego (V) i fluorowodorowego.

> Krzemiany to tylko kwasem fluorowym:-), (a chemikiem nie jezdem!)
> Tylko dostępność jego niewielka...
> Może jednak "wypłukaj" związki wapnia, a krzemiany niech tworzą
> "porowatości"...
Ogrzewaj grubo ponad 1000*C i polewaj wodą.

Pozdr. Jerzy

40. Data: 2002-03-15 19:42:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłem wiele prób z różnymi pożywkami np. agar agarem i nic.

To może napluj myśląc o mnie?
;-)
pozdr. Jerzy

wierzba japońska - hakuro nishiki
róże pnące- czy teraz ciąć
aksamitki a myszy ???
Jałowiec "Rigida" - m.in. do B. Radzimierskiego
cebulki melina oreaz spanuxi