ksiazka uswiadamiajaca - dla dziecka

51. Data: 2006-12-06 08:21:29

Temat: Re: ksiazka uswiadamiajaca - dla dziecka
Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
news:ekk6nj$8c7$1@news.onet.pl...

> Zawsze mnie zastanawia, jak udaje się rodzicom unikać takich tematów tak
> długo ;-)

nie unikamy - zwlaszcza ze pogladowe wiadomosci zdobywal przy mlodszej
siostrze, i dwoch kuzynkach
ale on w ogole sam nie chce rozmawiac na tematy dojrzewania, gdy my
rozpoczynamy z nim rozmowe ;-/

> Moje dzieci (obecnie 6 i 8 lat) zostały uświadomione w wieku około 4-5
> lat, przy okazji jakiś filmów przyrodniczych. Rozmowa odbywała się na
> raty - w miarę jak pojawiały się kolejne pytania i nie przekraczała granic
> przyzwoitości, obyło się bez epatowania dziecka seksualnością na siłę.

takie uswiadomienie moj mlody ma. ale nie na temat tego co sie dzieje z
organizmem gdy zaczyna sie przemieniac...

> Niestety, nie polecę Ci żadnej książki, ponieważ ta, którą mam w domu
> niestety jest już nie do kupienia.
>
> Tu jest jakaś lista książek, ale większość chyba dla starszych dzieci
> http://www.pbp.poznan.pl/arch/A50.TEX-iso.html

o, o, z Twoje listy takie jak Nastolatka i jej cialo , ale dla chlopaka by
mi sie przydala....
Moze Nastolatki - chlopak i dziewczyna mi spasuja ?...

Dzieki
JaBa

52. Data: 2006-12-06 08:29:55

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W 4, 5 i 6 to jest obecnie PRZYRODA. Cokolwiek by miało to znaczyć.

dokladnie i oczywiscie nic na temat organizmu czlowieka (przynajmniej w 4
klasie) nie ma nic....

JaBa

53. Data: 2006-12-06 09:07:33

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> JaBa <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Późnawo. On już wszystko wie i wstydzi się o tym gadać z Wami.
> Spóźniłaś sie jakieś drobne 6 lat.

oj dziewczyny, jak Wy nie umiecie czytac ze zrozumieniem....
temat seksu, porodu i ogolnie skad sie biora dzieci przerabialismy dosc
dokladnie gdy bylam w ciazy, a potem rok po roku moje szwagierki.
Teraz moje dziecie chyba zaczyna dojrzewac i to mnie interesuje jak mu
podac.
Sam z siebie nie pyta (taki typ - unika rowniez filmow z erotyka, nawet
pocalunkami), sama przy roznych okazjach
zaczynam rozmowe - dziecie natomiast unika, niechetnie wchlania wiedze - ma
wlasnie podejscie do tego jak do
temetu 'jak sie piecze kurczaka'...
dla nas ksiazka jest najwazniejsza, bo mlody wchlania wiedze ksiazkowa w
ogromych ilosciach i to mogloby byc podstawa do rozmowy....

pewnie z dziewczynkami jest latwiej. moja mloda juz sie pyta po co mi
wkladki i podpaski ;-)

poniewaz widze ze w szkole obecnie nie ma biologii takiej jaka my mielismy z
anatomia czlowieka i wlasnie zmianami w okresie
dojrzewania, to sama musze mu te wiedze dostarczyc....a uwazam ze wlasnie
teraz jest odpowiedni moment do dyskusji o
jego przemianach i dziewczynskich, lacznie z okresem, tez

dlatego najlepiej by bylo gdyby najpierw przeczytal, a potem na spokojnie
moglibysmy porozmawiac....
pare podpowiedzi dostalam, przegladne te ksiazki.

JaBa

54. Data: 2006-12-06 09:28:01

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaBa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chcialam wiec podsunac mu jakas ksiazke wyjasniajaca tajniki dojrzewania i
> po co ono jest ;-)
> Moje ksiazki gdzies przez te wszystkie lata poginely i nie jestem teraz na
> biezaco.

chcialam wszystkim podziekowac, wiem juz mniej wiecej czego unikac w
ksiazkach, a co moze byc pomocne,
przejrze ksiazki z listy, ktora podsunelyscie ;-)
no i widze, ze i tak czeka mnei chodzenie po ksiegarniach i sprawdanie
kazdej pozycji....

JaBa

55. Data: 2006-12-06 12:54:39

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dokladnie i oczywiscie nic na temat organizmu czlowieka (przynajmniej w 4
> klasie) nie ma nic....

Jak nie ma? Mój czwartoklasista już miał wszystkie układy, łacznie z
rozrodczym.
Aga B.

56. Data: 2006-12-06 17:42:24

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaBa napisał(a):

> dokladnie i oczywiscie nic na temat organizmu czlowieka (przynajmniej w 4
> klasie) nie ma nic....

Jak to nie ma?? Moja córka w zeszłym roku (czyli 4 klasa) na 100%
przerabiała układ rozrodczy i rozmnażanie.
Ania

--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

57. Data: 2006-12-06 21:29:42

Od: księżniczka Telimena (gsk) <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i widze, ze i tak czeka mnei chodzenie po ksiegarniach i sprawdanie
> kazdej pozycji....

no... to się partner ucieszy :)
Pozdrawiam
Teli.

58. Data: 2006-12-06 22:35:14

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 06 Dec 2006 22:29:42 +0100, księżniczka Telimena (gsk)
<b...@m...pl> wrote:

> no... to się partner ucieszy :)

Jak wstydliwy to niekoniecznie. Nie w każdej księgarni można się schować
między regałami.

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

59. Data: 2006-12-12 16:02:37

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak nie ma? Mój czwartoklasista już miał wszystkie układy, łacznie z
> rozrodczym.

no to moze zalezy od podrecznika ?...
w naszej przyrodzie nie ma :-(

JaBa

60. Data: 2006-12-12 17:33:54

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to moze zalezy od podrecznika ?...

Najwyraźniej, chociaż to glupie, że są aż takie róznice.
Aga B.

MI5 Persecution: Bizarre magazine
are wombats good?
where are wombats?