ksztaltowanie osobowosci - czynniki

1. Data: 2002-07-21 12:12:17

Temat: ksztaltowanie osobowosci - czynniki
Od: Dominik Koza, Olorin <k...@c...pl-antyspam> szukaj wiadomości tego autora

witam!

chcialbym uzyskac 'ocene' takiego zachowania:

mam kolege, mlody czlowiek, przystojny, inteligentny, aczkolwiek bardzo
wstydliwy, niesmialy, denerwuje sie jak ma zamowic pizze...

dziwi mnie to bo moim zdaniem nie powinien miec takich kompleksow, a
moze to cos innego? jak w ogole rodza sie tego typu zachowania?

czy glowny wplyw na to maja zdarzenia z dziecinstwa? tak to na razie
sobie tlumacze (choc nie wiem co takiego moglo mu sie przydarzyc ;]), ja
nie jestem niesmialy, raczej ekstrawertyczny, w przeciwienstwie do owego
kolegi, a jednak dosc dobrze sie rozumiemy, prosze o wyjasnienie w jaki
sposob ksztaltuja sie postawy, od jakich czynnikow to zalezy glownie?

--
Pozdrowienia,
Dominik (Olorin) Koza, czyli asinus asinorum ;]

k...@c...pl

"to nic nie boli, wiec wyrwij sie z mentalnej niewoli" (staszewski) ;]

1. Data: 2002-07-21 16:02:25

Temat: Re: ksztaltowanie osobowosci - czynniki
Od: "gudrum" <s...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

hey!
hm nie jestem psychologiem ale duzo sie zastanawialam nad tym co wplywa na
czlowieka i przesto on jest taki a nie inny
uwazam ze to srodwisko.
a co do twojego kolegi to bardzo mozliwe ze ma nieska samo ocene i przesto
nie wierzy w siebie wiec boi sie
zalawiac rozne rzeczy , tu nie chodzi o niesmialosc ale o strach przed
ludzmi i ich odrzuceniem
gudrum

1. Data: 2002-07-21 17:11:19

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gudrum":

> [...]
> uwazam ze to srodwisko.
> a co do twojego kolegi to bardzo mozliwe ze ma nieska samo ocene i przesto

Chyba jednak nie jest to właściwa diagnoza. IMO bardzo to uproszczone
wyjaśnienie. Skąd wiesz, że ten chłopak "nie wierzy w siebie"? Znam mnóstwo
osób "wierzących w siebie", o bardzo wysokim stopniu samooakceptacji, a
które jednocześnie mają pewne "zahamowania", podobne do tych, o których
pisał kolega. Interpretowanie tego brakiem wiary w siebie to - jak sądzę -
zbyt wygodne wytłumaczenie. Może jest tu jakiś psycholog prawdziwy i powie
coś na ten temat...???

amnesiac

1. Data: 2002-07-21 18:48:03

Od: "oscar" <o...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Dominik Koza>; "Olorin" <k...@c...pl-antyspam> napisał w
wiadomości news:MPG.17a418945d06d0539896b4@news.tpi.pl...
> witam!
>
> chcialbym uzyskac 'ocene' takiego zachowania:

niska samoocena spowodowana przemoca psychiczna
tak dzieje sie IMHO w wiekszosci przypadkow

oscar

1. Data: 2002-07-21 20:21:41

Od: "Jarek" <g...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

amnesiac_wawa <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zbyt wygodne wytłumaczenie. Może jest tu jakiś psycholog prawdziwy i powie

Z checia poslucham takiego psychologa.
Ja mam podobnie.... jakby wszystko na zimno przeanalizowac (co czesto robie),
to powinienem byc czlowiekiem o bardzo wysokiej pewnosci siebie,
samoakceptacji, itp. ... a jednak tak nie jest :( i nie wiem gdzie lezy
przyczyna, a juz tym bardziej jak z tym walczyc?

Pomozecie?

1. Data: 2002-07-21 22:21:23

Od: "Ufo" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodobniej twoj kolega boi się brakiem akceptacju drugiej osoby
(nawet podswiadomie) boi sie tego ze jednym "nieostroznym" posunieciem moze
wszystko zepsuc. Zaloze sie ze twoj kolega nie ma wielu przyjaciol i "boi"
sie poznawac nowych ludzi bo nie wie czy zostanie przez nich zaakceptowany.

1. Data: 2002-07-22 08:31:21

Od: Dominik Koza, Olorin <k...@c...pl-antyspam> szukaj wiadomości tego autora

who: oscar; adress: o...@k...net.pl; date: Sun, 21 Jul 2002 20:48:03
+0200; wrote:

> niska samoocena spowodowana przemoca psychiczna
> tak dzieje sie IMHO w wiekszosci przypadkow

przemoc psychiczna? sa jednak ludzie, ktorzy przed takimi rzeczami
potrafia sie bronic, dlaczego inni nie potrafia? to mnie interesuje,
dlatego pytania

1. Data: 2002-07-22 08:31:22

Od: Dominik Koza, Olorin <k...@c...pl-antyspam> szukaj wiadomości tego autora

who: Ufo; adress: u...@w...pl; date: Mon, 22 Jul 2002 00:21:23 +0200;
wrote:

> [...]
> sie poznawac nowych ludzi bo nie wie czy zostanie przez nich zaakceptowany.

dobrze, ale skad ow lek przed brakiem akceptacji? chodzi mi o czynniki
jakie to wywoluja

1. Data: 2002-07-22 09:58:03

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobrze, ale skad ow lek przed brakiem akceptacji?
> chodzi mi o czynniki > jakie to wywoluja) ;]

No najprawdopodobniej;) musiał się z czymś takim już
spotkać.
E:)

1. Data: 2002-07-22 10:10:48

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam kolege, mlody czlowiek, przystojny, inteligentny, aczkolwiek bardzo
> wstydliwy, niesmialy, denerwuje sie jak ma zamowic pizze...

Znam to z autopsji. Wolałam przekupic jakoś młodszą siostrę, żeby poszła do
sklepu po bułki i mleko, niż sama tam iść.

> czy glowny wplyw na to maja zdarzenia z dziecinstwa?

Pewnie: to zależy.
U mnie: na pewno nie środowisko rodzinne. Zero traumy, normalne, a nawet lepsze
wychowanie i dzieciństwo. Możliwe, że to jakaś konfiguracja cech sprawia, że
kontakty ze środowiskiem zewnętrznym i nieznanym stają się trudne. Na przykład
wysokie IQ u Twojego kolegi, wysoka samoocena tym spowodowana oraz lęk przed
nieakceptacją społeczną - miałam takich parę nieprzyjemnych przygód - "za
mądrze" mówiłam (wg mnie normalnie), przez co parę "dorosłych" osób (nikt z
rodziny) zwróciło mi uwagę, żebym się nie wymądrzała. Może to przez to? A
możliwe też, że po prostu szukam czegoś na siłę.

Aha, z tym się da walczyć. Trzeba mówić sobie: "Raz kozie śmierć". Wprawdzie
wiele razy się na tej mądrości życiowej przejechałam, ale mnie to nie zabiło. A
co nas nie zabija itp.

Pozdrawiam
kohol
Choose your future