ktora lodowka - Electrolux

1. Data: 2003-01-20 20:53:20

Temat: ktora lodowka - Electrolux
Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Zastanawiam się, którą lodówkę wybrać, tę:

http://www.centrum2000.com.pl/wip02/w/w.php?id=wk_0c
s5xnl1j&p=53
&x=el

czy może tę:

http://www.centrum2000.com.pl/wip02/w/w.php?id=wk_0c
s5xnl1j&p=50
&x=el

Z tego co widzę różnią się tylko klasami energetycznymi oraz klasą
klimatyczną (cokolwiek to znaczy, brzmi śmiesznie ;-)).

I teraz: na korzyść tej z gorszą klasą przemiawia 25 dodtakowych
centymetrów wysokości, natomiast ta druga ma klasę energetyczną A.

Jakie znaczenie ma ta klasa (np. ile to PLN w ciągu roku, czy na
co to się przelicza). Czy warto odpuścić klasę na rzecz tych 25
centymetrów?

--
w...@s...pl
tHe sTaGe diVInG cLUb

1. Data: 2003-01-20 21:12:41

Temat: Re: ktora lodowka - Electrolux
Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jakie znaczenie ma ta klasa (np. ile to PLN w ciągu roku, czy na
> co to się przelicza). Czy warto odpuścić klasę na rzecz tych 25

Wybierz ta ktora Ci podchodzi. Co do klas to mozesz sie zastanawiac gdyby
chodzilo o C D E. Roznica miedzy A a B jesm tyci tyci. Wez ta ktora Ci
odpowiada pod wzgledem funkcjonalnym wielkosci itp.

1. Data: 2003-01-21 14:39:13

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pablo" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Jedna zuzywa 1.1 kWh/24 godz a druga 0.9 kWh/24 godz. Roznica - 0,2 kWh/dobe
czyli ok 180 kWh/rok

Przyjmujac koszt 1 kWh=40 groszy (zaokraglam w gore, z abonamentem) daje na
to roznice w rocznym korzystaniu ok 72 zlote. Biorac pod uwage roznice w
cenie wydatek zwroci sie po ok 4-5 latach...

Zaslav

1. Data: 2003-01-21 15:09:12

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:b0jlpl$i6s$1@news.tpi.pl...

> [...]
> to roznice w rocznym korzystaniu ok 72 zlote. Biorac pod uwage roznice w
> cenie wydatek zwroci sie po ok 4-5 latach...

Pod warunkiem ze parametry techniczne, klasa i reszta sa zgodne z
rzeczywistoscia. Z klasami bywa roznie. Zdarza sie ze 2 te same modele maja
rozne klasy a z tego co kiedys widzialem nie kazdy model idzie na badania.

1. Data: 2003-01-21 15:24:39

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <b0jlpl$i6s$1@news.tpi.pl>, Mariusz Wołek wrote:
> Jedna zuzywa 1.1 kWh/24 godz a druga 0.9 kWh/24 godz. Roznica - 0,2 kWh/dobe

A to są wartości typowe, czy maksymalne?

> czyli ok 180 kWh/rok

A mógłbyś powiedzieć ile ten rok ma właściwie dni? :)

> Przyjmujac koszt 1 kWh=40 groszy (zaokraglam w gore, z abonamentem) daje na
> to roznice w rocznym korzystaniu ok 72 zlote. Biorac pod uwage roznice w
> cenie wydatek zwroci sie po ok 4-5 latach...

Jeśli na planecie Ziemia, to po 10-13.

--
Marcin

1. Data: 2003-01-21 15:55:48

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> A to są wartości typowe, czy maksymalne?

> A mógłbyś powiedzieć ile ten rok ma właściwie dni? :)

Sorki, cos mnie przycmilo Wychodzi ok 73 kWh co daje ok 29 zl roznicy
rocznie.

> Jeśli na planecie Ziemia, to po 10-13.

Mniej wiecej tyle. Jak widac pakowanie sie w klase "A" jest jeszcze bardziej
niekorzystne

Zaslav

Jaka pralka ???
czym malować w nowym mieszkaniu