...którzy jesteście w Niebie ;)

41. Data: 2007-05-09 22:04:47

Temat: Re: ...którzy jesteście w Niebie ;)
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Co, nieprzyjemnie jest myśleć, że mamy coś "we własnym brzuchu",
> co żyje własnym życiem?

No taaaak, na ten kierunek poszukiwań jakżeby mógł wpaść mężczyzna
:-)))))))))))))
To domena kobiet - i w nich przyszłość poszukiwań obcych ziemskich
cywilizacji ;-)
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

42. Data: 2007-05-09 22:33:45

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser "Ikselka" <i...@w...pl> wrote ...

> Myślisz o przekroczeniu prędkości światła?

Mysle bardzio ogolnie. Podroz nie musi oznaczac przenoszenia sie w
"przestrzeni" i "czasie" w dziesiejszym rozumieniu tych slow, bo owych pojec
nie znamy jeszcze, tak jak Newton nie znal pojecia "czasoprzestrzeni",
"funkcji falowej" etc.

> Jeśli nam się to uda, to
> przecież nawet ono dociera do nas "stamtąd" z tak wielkim opóźnieniem,
> że nie ma o czym mówić - i tak bylibyśmy tam za późno w stosunku do
> posiadanych danych...

No i co? Nie warto by bylo np. poleciec do gwiazdki oddalonej o 100 lat
swietlnych (w tydzien), aby sie przekonac, kto 100 lat temu cos nadal?

> Nie uważam, że niczego więcej nie osiągniemy w fizyce, ale jeśli nawet
> pokonamy bariery, to i tak będziemy spóźnieni - choćby tylko
> fizycznie...

Blad. Dlaczego spoznieni? Zycie na Ziemi istnieje ze 3 z hakiem miliardow
lat i nie zanosi sie, ze zniknie wczesniej niz Slonce zrobi nam kuku i
rozedmie sie ... czyli za pare miliardow lat.

> Równie dobrze możemy się zająć poszukiwaniem "wgłąb"
> struktury wszechświata. Takie samo prawdopodobieństwo sukcesu, taka sama
> pewność - czyli żadna.

"Zadna" to prawdopodobienstwo ZEROWE - naciagasz.

> Czemu zatem nie wgłąb? Nie zastanawiało Cie to
> nigdy? Co, nieprzyjemnie jest myśleć, że mamy coś "we własnym brzuchu",
> co żyje własnym życiem?
> :P

Mnie cieszy, ze ludzkosc ma caly czas cos przed soba do odkrycia ...

> Niczego takiego nie twierdziłam - patrz wyżej.

Twierdzilas dokladnie to, bo jak inaczej obronic tezy, ze nie warto gdzies
tam leciec, bo za dlugo to trwa i jest dlatego bez sensu?
"Zastanawiam się, dlaczego koniecznie szukamy cywilizacji pozaziemskich,
do których nasze dotarcie i tak fizycznie nie jest możliwe ze względu na
brak możliwości technicznych".

Idz juz spac Ikselko ... ;) a kosmos i frontalna nauke zostaw prawdziwym
mezczyznom :>
Im nie straszne 'c' i inne takie :)

--
(STS)
dimidium facti, qui coepit, habet [Horacy/Pitagoras]

43. Data: 2007-05-10 04:58:15

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> napisał w wiadomości
> Newsuser Duch (n...@n...com) wrote:

> (STS)
> Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.
> [A. Einstein]

Powiedział myśliciel, zachwycony swoimi efektami w Hiroshimie i Nagasaki.

ett

44. Data: 2007-05-10 08:39:09

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Sidor napisał(a):

> [...]

(...)
> Idz juz spac Ikselko ... ;) a kosmos i frontalna nauke zostaw prawdziwym
> mezczyznom :>
> Im nie straszne 'c' i inne takie :)

No tak, istotnie, poszukiwanie cywilizacji pozaziemskich ma sens, jeśli
traktować je jako motor rozwoju badań Kosmosu - tak, wtedy zgadzam się.
Zawsze przy okazji jednego można mniej lub bardziej "niechcący" osiągnąć
coś zupełnie innego - najchętniej pokonanie ograniczeń narzucanych przez
czasoprzestrzeń...
Wyspałam się ;-)

45. Data: 2007-05-10 11:10:10

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser eTaTa (e...@p...onet.pl) wrote:

> Użytkownik "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> napisał w
> wiadomości news:f1q4av$t9e$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Powiedział myśliciel, zachwycony swoimi efektami w Hiroshimie i Nagasaki.

Wsadz do pierdla syna ojca, co zluzyl w SB.

46. Data: 2007-05-10 11:12:13

Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Newsuser "dK" <c...@w...pl> wrote ...

> Widze. Chocby w tym, ze falsyfikuje sie tak te teorie. Albo cos z tego
> bedzie, albo nie.
>
> BTW - czy ktos z epoki wczesnokwantowej (lata 30 XXw.) wyczuwal, co
> przyniesie elektronika, informatyka i kryptologia wykorzystujace zjawiska
> kwantowe w poczatku XXI wieku?

Pytałem się w sensie technologicznym, a nie czysto poznawczym.
Natomiast w latach 30-tych XX w. istniały już nawet nie wizje technologii,
ale wręcz istniała
już (w stadium zalązkowym) elektronika stosująca (w znaczącej części
bezwiednie) zjawiska kwantowe.

dK

47. Data: 2007-05-10 11:16:09

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zawsze przy okazji jednego można mniej lub bardziej "niechcący" osiągnąć
> coś zupełnie innego - najchętniej pokonanie ograniczeń narzucanych przez

Bardzo pozytywnie juz piszesz :) Oby tak dalej. Trzeba umiec natchnac tych,
ktorym sie cokolwiek jeszcze chce ... i nie zajmuja sie tylko liczeniem
procentow z lokat w banku.

BTW - nie wiemy, jakie ograniczenia ma dla nas Wszechswiat. Trzeba je
odkrywac.
Pareset lat temu nikt by nie przypuszczal, ze zwiazek chemiczny zawarty w
zwyklym piasku zrewolucjonizuje zycie spoleczne i naukowe od polowy XX
wieku, a zwlaszcza pod jego koniec :)

48. Data: 2007-05-10 11:17:36

Od: "Stanislaw Sidor" <s...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Newsuser dK (c...@w...pl) wrote:

> [...]
> technologii, ale wręcz istniała
> już (w stadium zalązkowym) elektronika stosująca (w znaczącej części

Chyba tylko diody ostrzowe wtedy istnialy :)
Reszta to lampy i prostowniki selenowe ...

49. Data: 2007-05-10 11:19:41

Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idz juz spac Ikselko ... ;) a kosmos i frontalna nauke zostaw prawdziwym
> mezczyznom :>
> Im nie straszne 'c' i inne takie :)

A fee... atak ad persona, a już opartego na róznicach płciowych,
nie przystoi prawdziwemu mężczyźnie ;)

dK

50. Data: 2007-05-10 11:20:28

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Sidor napisał(a):

> Bardzo pozytywnie juz piszesz :) Oby tak dalej. Trzeba umiec natchnac
> tych, ktorym sie cokolwiek jeszcze chce ... i nie zajmuja sie tylko
> liczeniem procentow z lokat w banku.

Nie jestem typem negatywnym - wbrew pozorom :-)

> [...]
> Pareset lat temu nikt by nie przypuszczal, ze zwiazek chemiczny zawarty
> w zwyklym piasku zrewolucjonizuje zycie spoleczne i naukowe od polowy XX

A, wiem, wiem :-)
np http://www.elektronikab2b.pl/index.php/content/view/
1471/98/lang,pl/

--
[...]

[w kontekście paru wątków:] Pragniemy zaangażowania...?
ZLY DOTYK
Pić czy jeść? Rzecz o anoreksji i nadwadze ;)
teorie nieśmiałośći?
Czesc nauczycieli chce kar cielesnych