[w kontekście paru wątków:] Pragniemy zaangażowania...?

1. Data: 2007-05-08 12:35:58

Temat: [w kontekście paru wątków:] Pragniemy zaangażowania...?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...innych...w nasze życie?
Zamiast sami się angażować..czekamy na nie- bo to wygodniejsze...?
Bo to dowartościowujące znacznie bardziej [gdy ktoś zabiega o nas]
niż gdy my o kogoś?
Ciekawe -szczęścia więcej się doświadcza "biorąc" czy "dając"?
Niby dając...ale jakoś trend powszechnego oczekiwania na zaaangażowanie w
nas innych temu przeczy...

2. Data: 2007-05-08 12:38:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f1pqre$kl8$1@news.onet.pl...
> [...]
> Ciekawe -szczęścia więcej się doświadcza "biorąc" czy "dając"?
> Niby dając...ale jakoś trend powszechnego oczekiwania na zaaangażowanie w

Biedneś ty... Ja nie mam takich problemów, chcę - daję, dają - biorę.
Nad czym tu dumać - to by takie talmudyczne było. Kup sobie kozę...

3. Data: 2007-05-08 12:48:14

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biedneś ty... Ja nie mam takich problemów, chcę - daję, dają - biorę.
> Nad czym tu dumać - to by takie talmudyczne było. Kup sobie kozę...

...rzekł cap...co innych capów nie lubi ;P

4. Data: 2007-05-08 13:01:24

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f1pqre$kl8$1@news.onet.pl...

Krotkie odpowiedzi:

> Zamiast sami się angażować..czekamy na nie- bo to wygodniejsze...?

Latwiejsze, czekajac nie popełniamy błędów tak jak wtedy gdy cos robimy.
I czekając mozemy marzyc ile wlezie, a angazujac sie spotykamy sie
z szara rzeczywistosci, ktora raczej utrąca wczesniejsze marzenia.

To jednak zaangazowani praktycy cos potrafia zbudowac, zdzialac,
natomiast czekajacy mondrale potrafia ich zagadac.

Inna sprawa, ze to oczekiwanie to moze byc trwanie w dziecinstwie.
Dziecinstwo to wlasnie branie - dziecko robi AAAA i mama da jesc.
Dla dziecka to naturalne, potem powinno sie z tego wyrastać.
Moze czesc ludzie nie wyrosła? Czemu?

> Bo to dowartościowujące znacznie bardziej [gdy ktoś zabiega o nas]
> niż gdy my o kogoś?

Chyba nie chodzi tyle o dowartosciowanie, ile o ryzyko odrzucenia.

> Ciekawe -szczęścia więcej się doświadcza "biorąc" czy "dając"?

Branie daje szczescie ale na krótko, potem trzeba znowu brac i brac.
Dawanie znowu to ryzyko.
Branie i dawanie powinno byc zrownowazone.

> Niby dając...ale jakoś trend powszechnego oczekiwania na zaaangażowanie w
> nas innych temu przeczy...

tak, trend jest na oczekiwanie az ktos da. Patrz wyzej.
W dzisiejszych czas dawanie, robienie czego obarczone jest ryzykiem bycia
skrytykowanym,
przez mądrali, zwlaszcza jak cos nie wyjdzie.

Pozdr,
Duch

5. Data: 2007-05-08 14:17:07

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> "Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:f1pqre$kl8$1@news.onet.pl...
>
> Krotkie odpowiedzi:

> Latwiejsze, czekajac nie popełniamy błędów tak jak wtedy gdy cos robimy.

Samo czekanie na gwiazdkę z nieba to największy błąd...kto nie idzie na
przód ten się cofa...

> I czekając mozemy marzyc ile wlezie, a angazujac sie spotykamy sie
> z szara rzeczywistosci, ktora raczej utrąca wczesniejsze marzenia.

Chyba że czekanie związane z marzeniami to czas na zebranie sił [marzenia
uskrzydlają] na ich realizację...w przyrodzie nic nie ginie a czemuś
służy... ;)

> [...]
> Dziecinstwo to wlasnie branie - dziecko robi AAAA i mama da jesc.
> Dla dziecka to naturalne, potem powinno sie z tego wyrastać.

Bo ich nikt nie nauczył jak dorosnąć...dzieci rodziły dzieci...
kryzys wychowania i dojrzałości kryzysem braku dorosłych...
zresztą dziecko nie równa się Dziecku
-którego akurat lepiej w sobie nie utracić ;)

> Chyba nie chodzi tyle o dowartosciowanie, ile o ryzyko odrzucenia.

Jedno wiąże się z drugim..dowartościowanie zaintersowniem wyklucza
odrzucenie i na odwrót...

> Branie daje szczescie ale na krótko, potem trzeba znowu brac i brac.
> Dawanie znowu to ryzyko.
> Branie i dawanie powinno byc zrownowazone.

Tyle że nie udaje się tego zrównoważyć na zasadzie wyrachowanego wyliczania
"ja tobie tyle więc ty mi tyle..."
Z doświadczenia: nawet gdy nie dostajemy zwrotu od tych którym
daliśmy...dostajemy "wyrównanie" albo i więcej -od innych...czasem z całkiem
niespodziewanej strony. Ale też tylko wtedy gdy na to nie liczymy...jakoś
ludzie są wrażliwi ponad miarę na interesowność jaką ma drugi "w oczach" ;)

> tak, trend jest na oczekiwanie az ktos da. Patrz wyzej.
> W dzisiejszych czas dawanie, robienie czego obarczone jest ryzykiem bycia
> skrytykowanym,
> przez mądrali, zwlaszcza jak cos nie wyjdzie.

Odporność na krytykę jest nierozerwalnie związana z dojrzałością do
'bezintresownego' dawania... ;)
Kto się boi krytyki...nie daje tego co owej krytyce mogłoby podlegać...a że
wszystko może...nawet niedawanie...to i mają problem... ;)

6. Data: 2007-05-08 21:35:46

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):

> Latwiejsze, czekajac nie popełniamy błędów tak jak wtedy gdy cos robimy.
> I czekając mozemy marzyc ile wlezie, a angazujac sie spotykamy sie
> z szara rzeczywistosci, ktora raczej utrąca wczesniejsze marzenia.

...i zostajemy wtedy trollami, co dają nieproszeni, a proszeni - nie
biorą wszystkiego, co im dają (bo głupi nie są) ;-)

> [...]
> Dziecinstwo to wlasnie branie - dziecko robi AAAA i mama da jesc.
> Dla dziecka to naturalne, potem powinno sie z tego wyrastać.

Bo nikt im mamusia nie powiedziała, że istnieje też ruch "w drugą stronę"...

> Chyba nie chodzi tyle o dowartosciowanie, ile o ryzyko odrzucenia.

Nieee, chodzi o zwykłe, ludzkie lenistwo.

> Branie daje szczescie ale na krótko, potem trzeba znowu brac i brac.
> Dawanie znowu to ryzyko.
> Branie i dawanie powinno byc zrownowazone.

Lepiej być dającym, jeśli tylko ma się z czego czerpać. Trzeba mieć w
sobie ogromne bogactwo, aby dawać. Można nie zostawić nic dla siebie,
ale trzeba mieć dla innych - czyli jednak mieć coś trzeba. Fajnie mieć
świadomość, że w ogóle, oraz co i ile się ma do rozdania...

Brać można stale, jednak brak tedy tego komfortu, co przy dawaniu, bo
trzeba się bać cały czas, co - jeśli przyjdzie chwila, że niczego nie
dostanę? I to tylko z powodu braku czyichś chęci, a nie braku jego
bogactwa...

Wolę komfort dawania.

> tak, trend jest na oczekiwanie az ktos da. Patrz wyzej.
> W dzisiejszych czas dawanie, robienie czego obarczone jest ryzykiem bycia
> skrytykowanym,
> przez mądrali,

Nie ma wśród nich dających, tylko biorący - zauważyłeś?
"Darowanemu koniowi w zęby..." - o to Ci chodziło?
:-)

> zwlaszcza jak cos nie wyjdzie.

A o to bym się najmniej martwiła. Nie wyjdzie, to zawsze będzie dość
innych potrzebujących... Tylko dających ciągle brakuje - taki już podły
jest ten świat ;-)

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

7. Data: 2007-05-08 22:22:13

Temat: Re: Pragniemy zaangażowania...?
Od: MU <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Maj, 14:35, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Niby dając...ale jakoś trend powszechnego oczekiwania na zaaangażowanie w
> nas innych temu przeczy...

Które to wątki "trendowate"? ;)

MU

8. Data: 2007-05-09 00:38:16

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MU" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
On 8 Maj, 14:35, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Niby dając...ale jakoś trend powszechnego oczekiwania na zaaangażowanie w
> nas innych temu przeczy...

Które to wątki "trendowate"? ;)

-Wg uznania ;)

ZLY DOTYK
Pić czy jeść? Rzecz o anoreksji i nadwadze ;)
teorie nieśmiałośći?
Czesc nauczycieli chce kar cielesnych
Czy istnieje zbrodniarz szczesliwy?