kubki - zabrudzenia od cherbaty i kawy.

11. Data: 2007-03-06 16:24:56

Temat: Re: kubki - zabrudzenia od cherbaty i kawy.
Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...

Dzieki Wszystkim za pomoc. Poeksperymentuje z Cif-em, na codzień uzywam
Ludwika i uważam że jest to dobry plyn ale te zabrudzenia na kubkach się
jakoś nie poddaja więc muszę uzyć czegość innego.
Pzdr.

12. Data: 2007-03-06 18:20:48

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Czy ktoś wie i mógłby się podzielić wiedza na temat usuwania z szklanek
> i kubków plam po kawie i herbacie - przede wszyskim chodzi mi o
> zabrudzenia na krawędziach kubkow. Podobny temat był spory czas temu na
> grupie ale nie mogę go namierzyć. Z tym problemem radzi sobie jakoś
> pasta "SAM-a" ale ostatnio nie moge jej jakoś nigdzie namierzyć, pozatym
> ma ona chyba trochę właściwości rysujace więc szukam czegoś innego. I
> najwazniejsze, nie chodzi mi o jakies super reklamowane środki z TV i
> gazetek marketowych ale o sprawdzone, domowe sposoby.
> [...]
Kup w sklepie chemicznym wybielinkę albo coś co zawiera podchloryn. Wybielinka
kosztuje około zlotowki za spore opakowanie. Powstawiaj do zlewu te brudne od
kawy i CHERBATY szklanki, wlej trochę wybielinki. Trochę to od lyżki do całego
opakowania. I zostaw na noc. Rano wypuść wodę i wyplucz w bieżącej. Będą
czyściutkie bez szorowania i wykonywania innych durnowatych i nikomu nie
potrzebnych czynności. Tomek
Zlew powinien być z nierdzewki. Może być duża plastikowa miska.

13. Data: 2007-03-06 19:42:20

Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> Kup w sklepie chemicznym wybielinkę albo coś co zawiera podchloryn. Wybielinka
...ciach...
Wybielinka??. Ta metoda wyglada na najbardziej efektywna i skuteczną.
Do czego słuzy wybielinka?, pytam sie tak na wszelki wypadek bo w
sklepach nie zawsze mozna trafic na zorientowane osoby i może
będeskazany na własne siły przy przeszukiwaniu regałów z chemią w
sklepie. I najwazniejsze pytanie, jak szkodliwy jest ten srodek tzn. czy
muszę jakoś szczególnie dokładnie płukać po nim naczynia.
Pzdr.

14. Data: 2007-03-07 08:25:39

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <k...@o...pl> napisał(a):

> Kup w sklepie chemicznym wybielinkę albo coś co zawiera podchloryn.
Wybielinka
> kosztuje około zlotowki za spore opakowanie.

Taaak, i jest produktem zalecanym do kontaktu z naczyniami kuchennymi, które
to naczynia mają z kolei kontakt z żywnością...

/.../ Będą
> czyściutkie bez szorowania i wykonywania innych durnowatych i nikomu nie
> potrzebnych czynności.

Używanie mleczka do naczyń, ba, w ogóle ich mycie to durnowata czynność... W
zasadzie tak. Możnaby zmywać bombą neutronową - zabija, co żywe, a nie
niszczy przedmiotów /chyba tak mnie w szkole uczyli? Dokładnie nie
pamiętam/.

Jeśli poświęcenie 30 sekund na domycie kubka to strata czasu - może lepiej
przerzucić się na jednorazówki? Tak chyba zdrowiej, niż walić podchloryny do
naczyń.

Ania

15. Data: 2007-03-07 09:11:04

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@g...pl> napisał(a):

> Taaak, i jest produktem zalecanym do kontaktu z naczyniami kuchennymi, które
> to naczynia mają z kolei kontakt z żywnością...

> Ania

No własnie po to otworzyłam kompa, bo mnie do głowy przyszło, że ta wybielinka
to moze nie koniecznie. Osad na brzegu pewnie jest, bo brzeg wytarty ze
szkliwa, więc i wsiąkliwość większa. Jak namoczysz w jakimś nie wiadomo czym,
to może od razu nie skonasz w mękach ale niepostrzeżenie mogą zacząć włoski
wychodzić w nadmiarze albo co gorszego.
Może faktycznie spróbuj od pozyskać od posiadacza zmywarki odrobine detergentu
do zmywarek i namocz te brzeżki od czasu do czasu. To tez okrutnie żrące
świństwo /nie wsadzaj rąk/, ale przynajmniej do naczyń. No i dobrze wypłucz.

16. Data: 2007-03-07 13:06:22

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " hela" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do zmywarek i namocz te brzeżki od czasu do czasu. To tez okrutnie żrące
> świństwo /nie wsadzaj rąk/, ale przynajmniej do naczyń. No i dobrze

Moim zdaniem sprawa jest prosta i nie trzeba daleko szukac. Jesli nie zadne
zwykle mleczko (typu CIF czy inne do czyszczenia garnkow), co byloby
najlatwiejsze, sugeruje produkty spozywcze - kwasek cytrynowy, sol kuchenna,
sodke oczyszczona lub proszek do pieczenia. Tym na pewno nikt sie nie otruje
;)
Pozdrawiam,
JBP

17. Data: 2007-03-07 16:40:21

Temat: Re: kubki - zabrudzenia od herbaty i kawy.
Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo poniedziałek, 5 marca 2007 14:45 gdy
użytkownik vogl napisał:

> [...]
> najwazniejsze, nie chodzi mi o jakies super reklamowane środki z TV i
> gazetek marketowych ale o sprawdzone, domowe sposoby.
[off topic]
I wszyscy kopiują w temacie ten sam błąd" Herbaty "
~~~
[end off topic]
mam nadzieje ze problem z myciem zabrudzeń rozwiązali inni :-)
--
---------
Staszek.Nurek

18. Data: 2007-03-07 22:57:13

Od: "BQB" <a...@s...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Wnuk" <radek@w-(hop)-p.pl.pl> napisał w wiadomości

> Sposob dla leniwych, zalej na noc kubek cola ;-)

Pepsi bardziej skuteczna, ja tam przeważnie zaleje, jak nie chce mi się myć,
bo mocno zaszło i wypiję i jest OK. Poza tym, jak zaszło od cherbaty to
najlepiej w tym zrobić kawę, też później dużo łatwiej umyć.

19. Data: 2007-03-08 10:37:36

Od: Elżbieta <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vogl" <f...@u...com> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy ktoś wie i mógłby się podzielić wiedza na temat usuwania z szklanek i
> kubków plam po kawie i herbacie -

Duże zabrudzenia od herbaty zmywam zwykłym mydłem.

DEVIREG 540/550
co to jest "stabilizacja płomienia" w kuchni?
Google prepares for China Flu
Załona albo kotara
Jaka kosiarka do trawnika 10x6m?