kuchenka indukcyna a rozrusznik serca

1. Data: 2007-07-23 08:37:20

Temat: kuchenka indukcyna a rozrusznik serca
Od: "Mycha" <m...@m...demo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
pierwszy raz się odzywam, choć czytuję grupę już od kilku miesięcy ;-)
Jestem na etapie budowy domu i rozważam różne możliwości wyposażenia.
Powiedzcie mi, proszę, czy kuchenka indukcyjna nie "wyłączy" albo nie
"przestroi" mi męża z rozrusznikiem serca.
Czy osoba z rozrusznikiem może obsługiwać sprzęt? Czy może być w tym samym
pomieszczeniu, kiedy ja gotuję (tzn. kiedy kuchenka działa). Ewentualnie jak
sprawdza się w takim przypadku kuchenka indukcyjno-elektryczna (po 2 pola
ind. i el.)

Mycha

2. Data: 2007-07-23 08:46:16

Temat: Re: kuchenka indukcyna a rozrusznik serca
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mycha" <m...@m...demo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy osoba z rozrusznikiem może obsługiwać sprzęt? Czy może być w tym
> samym pomieszczeniu, kiedy ja gotuję (tzn. kiedy kuchenka działa).

Na zdrowy chłopski rozum nie ma prawa, ale ponieważ tutaj konsekwencje
nietrafienia mogą być poważne, a ja niechciałbym Ci potem pisać
"sorry, nie miałem racji", więc może lepiej zadaj to pytanie
producentowi sprzętu oraz jakiemuśtam serwisowi tego rozrusznika (musi
przecież być coś takiego)?
Tak czy tak w najgorszym przypadku widziałbym zakaz używania takiej
kuchenki przez męża, w to, że ma się od niej trzymać w wielometrowej
odległości nie wierzę.

J.

3. Data: 2007-07-23 08:55:14

Od: "Qbanczyk" <q...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przynajmniej na zachodzie czesto pojawia sie informacja żę praca płyty
indukcyjnej może zakłucac rozrusznik serca.
Dlatego nie radzę Ci narażać męża
Pzdr.
Qbanczyk

4. Data: 2007-07-23 09:12:48

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/23/2007 10:37 AM, Mycha napisał(a):
> [...]
> Powiedzcie mi, proszę, czy kuchenka indukcyjna nie "wyłączy" albo nie
> "przestroi" mi męża z rozrusznikiem serca.

http://www.google.pl/search?q=p%C5%82yta+indukcyjna+
rozrusznik+serca

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2007-07-23 15:46:41

Od: "Mycha" <m...@m...demo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Poczytałam w googlach, ale nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi. Mialam
nadzieję, że może już ktoś przerabiał to na własnej skórze i bedzie mógł coś
powiedzieć na podstawie własnych doświadczeń.

Mycha

6. Data: 2007-07-24 05:30:44

Od: "CinnamonGirl" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro są rózne zdania i opinie.... moze dla tak błachej rzeczy jaką jest
kuchenka nie warto ryzykować zdrowia lub zycia meża... i kupic zwykłą
elektryczną.
Trzymania meża z dala od kuchenki tez sobie nie ywobrazam - bedzie wołał z
drugiego konca domu czy moze wejsc do kuchni? A co jak sam bedzie musiał
skorzystać z kuchenki - w sytuacji gdy moze to byc dla niego zagrozeniem po
prosty bym z tego zrezygnowała.

Pozdr.

7. Data: 2007-07-24 12:06:16

Od: " Ed" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mycha <m...@m...demo.pl> napisał(a):

> [...]
jak
> sprawdza się w takim przypadku kuchenka indukcyjno-elektryczna (po 2 pola

Witaj,
Wydaje mi się, że musiałabyś męża położyć na kuchence żeby osiągnąć jakiś
efekt i dodatkowo zmusić kuchenkę żeby się włączyła. Kuchenka działa na
zasadzie wzbudzania prądów wirowych w garnku i wymaga z nim silnego
sprzężenia indukcyjnego, nie ma mowy żeby takie sprzężenie nastąpiło w
odległości większej niż kilka centymetrów od "palnika". Zakres używanych
częstotliwości jest taki że promieniowanie elektromagnetyczne jest znikomo
małe w porównaniu np. z telefonem komórkowym czy kuchenką mikrofalową. W
użytkowaniu sprawuje się rewelacyjnie, regulacja jak w kuchence gazowej i
przy okazji brak efektów spalania gazu. Wysoka sprawność - wszystko
zagotowuje się szybciej niż na gazie. Sam byłem nastawiony sceptycznie przy
zakupie, teraz po roku użytkowania nie wymieniłbym jaj na inną.
Pozdrawiam, Ed.

8. Data: 2007-07-24 20:29:47

Od: Mariusz Wołek <z...@p...onet.usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawdza się w takim przypadku kuchenka indukcyjno-elektryczna (po 2 pola

Ja myślę że w przypadku gdy chodzi o bezpieczeństwo nalezy sie dopytać u lekarza
ktory instalował rozrusznik i u producenta płyty a nie na grupie dyskusyjnej - a co
jesli grupowicze wprowadzą w błąd - pozwiesz ich?

MaW

9. Data: 2007-07-29 19:27:26

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jul 23, 5:46 pm, "Mycha" <m...@m...demo.pl> wrote:
> [...]
> nadzieję, że może już ktoś przerabiał to na własnej skórze i bedzie mógł coś
> powiedzieć na podstawie własnych doświadczeń.

Może byc tak ze ci sprawdzili na wlasnym rozruszniku juz na grupe nie
moga pisac.
W normalnych warunkach pracy sprzezenie nie nastapi na pewno, jednak
moga sie czasem pojawic warunki nie normalne np. duza wilgoc
zwiekszajaca zasieg pola czy uszkodzenie obudowy etc.
Tak wiec ryzyko zaklocenia jest minimalne ale jest, jesli chesz
zmienic meza na nowszy model to moze jest sposob (ale raczej malo
prawdopodobny, takie zbiegi okolicznosci dzieja sie gdy sie ich nie
chce ;-)

--
ZZ@private

10. Data: 2007-07-30 09:56:19

Od: "Mycha" <m...@m...demo.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zmienic meza na nowszy model to moze jest sposob (ale raczej malo
>prawdopodobny, takie zbiegi okolicznosci dzieja sie gdy sie ich nie

Ten model zupełnie mi odpowiada ;-)
Szkoda tylko, że wyklucza kuchenkę indykcyjną , bo to taka fajna rzecz.

Mycha

MASTERCOOK - kuchenka pytanie, opinie ?? ratunkuuuuuuu :)
Konwerter samochodowy do 230V
Pytanie o odliczenie podatku VAT
Jakiej firmy lodówkę (chłodziarko-zamrażark ę) polecacie
jak sprawdzic pobor mocy el. urzeadzen domowych