kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?

1. Data: 2009-10-14 04:38:55

Temat: kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie
jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy
kuchennej.

Na co zwracac uwage przy wybieraniu/negocjowaniu ? Co mozecie polecic z
nowych rozwiazan ktore aktualnie montuje sie w meblach kuchennych, co
mozecie odradzic ?

Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w
cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za
1300metr. Tyle ze np licza dodatkowo za wsady cargo, za prowadnice do
szuflad (blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni
bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż
kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo. Jak wygladaja ceny u Was ?

2. Data: 2009-10-14 06:06:29

Temat: Re: kupujemy meble do kuchni - na co zwracac uwage ?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kane wrote:
> [...]
> w 4 szufladach w kuchni bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia
> 6 metrow biezacych. Za montaż kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo.

lepiej sprawdź oferte ikei.

tanie studia meblowe to kompleten porażka z tego co znajomi mi opowiadają.

a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

ikea daje też bluma i to w standardzie :) no i wszytsko jest od ręki w
sklepie a nie na zamówienei z łaską za 2 tygodnie lub dłużej

3. Data: 2009-10-14 06:10:59

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:

> ikea daje też bluma i to w standardzie :)

A blum to jakiś wyznacznik jakości jest ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

4. Data: 2009-10-14 06:53:51

Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lepiej sprawdź oferte ikei.
Sprawdzam wlasnie - proboje cos "zaprojektowac" do wyceny i zobacze. Kuchnie
Ikea widzialem - dla mnie totalnego amatora z branzy stolarskiej - wyglada
to dosyc porzadnie.

> a wykonanie bywa mocno takie sobie, a diabel tkwi w szczegółach.

No wlasnie - o te szczegoly chodzic. Jak rozpoznac studio-gniot od studia-ok
?:) Na co dokladnie patrzec ?

Kane

5. Data: 2009-10-14 07:16:03

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zwracać uwagę na:
1. szuflady - czy się wysuwają do końca i czy są odpowiednio głebokie. U nas
zrobili szuflady płytsze o 20 cm, niż szafki. Potem zdziwienie dlaczego
wszystkie graty, które mieściły się w starej szufladzie nie chcą wejść do
nowej. Okazało się, że szuflady na pełną głębokość wymagają prowadnic
teleskopowych o to już za dopłatą a "państwo nic nie mówili"
2. okleinę krawędzi półek i wszystkich innych krawędzi. U nas okleina jest
zrobiona "na kant" i jest tak ostra, że przy wkładaniu talerzy na półkę
można się podrapać. Potem również okazało się, że mogli dać inną okleinę ale
za dopłatą a "państwo nic nie mówili".
Jacek

6. Data: 2009-10-14 07:16:15

Od: "Zbyszek" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niejaki "Kane" napisał

> Aktualnie mam jakies studio kuchenne ktore zrobi mi co mi sie tam podoba w
> cenie 1600zl za metr kuchni (fronty drewniane, blat w cenie). MDF za
> 1300metr.

Myslę, że lepiej zrobić blaty kamienne. Nie wiem jak ceny u Ciebie, ale np.
w Zielonej Górze za komglomeratowe (około 7 m2) zapłaciłem z cięciem i
montażem jakieś 4 000.
A łatwiej utrzymać w czystości no i trwalszy.
Że o wyglądzie nie wspomnę.

> [...]
>(blumi,samozamykacz - chyba ze zmieszcze sie w 4 szufladach w kuchni bo
>tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż

Wsady, okucia etc też płaciełm ekstra. Ale nie oszczędzaj na tym - weź z
dobrej firmy - opłaci się.
Prowadnice tak, samozamykacz - ...sam nie wiem. Ja nie montowałem, nie
wypowiadam się.
Jesli możesz - zamów kanał zrzutowy do pojemnika na śmieci z blatu. Świetna
rzecz przydaje się np. podczas krojenia warzyw.

Pozdrawiam - Zbyszek

7. Data: 2009-10-14 09:15:54

Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Paź, 06:38, "Kane" <k...@a...pl> wrote:
> [...]
> bo tyle jest gratis). Kuchni mam do zrobienia 6 metrow biezacych. Za montaż
> kuchni chcą 10% zamowienia dodatkowo. Jak wygladaja ceny u Was ?

Uwaga na Bluma - sama marka niewiele mówi, mają co najmniej 3 linie
produktów, z czego dopiero najwyższa ma pełen wysuw (chyba tandembox).
Cena montażu jest standardowa.
Ja miałem problem z nóżkami - te które dali obniżyły się sporo po
załadowaniu mebli, okazało się, że tak mają, i potem sporo pracy z tym
mieli.
Jeżeli masz jakąś konkretną wizję np. podłączeń, rozwiązań etc., to
lepiej rozmawiać o tym i być przy montażu. Nam podłączyli sprzęty nie
do tego gniazda co chciałem (ważne, bo kocioł gazowy miał być pod
innym bezpiecznikiem) i założyli swój syfon pod zlewem, mimo że miałem
przygotowany inny. Szczegóły, a potrafią zepsuć wrażenie.

pzdr, mf

8. Data: 2009-10-14 09:33:39

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> Pytanie do praktykow tj uzytkownikow mebli/zabudów kuchennych. Wlasnie
> jestesmy na etapie wyboru, zamawiania i decyzji w sprawie zabudowy
> kuchennej.

co już oglądałeś?
jakie wrażnei?

widziałeś ikeę.
a brw?
bodzio?

co jeszcze widziałeś?

o bodzio:
ja składałem bodzio dla kogoś. i byłem rozczarowany. spasowanie
niespecjalne, i bardzo słabej jakości okucia, zwłaszcaa prowadnice szuflad.
zaróno w kuchni jak i w meblach pokojowych.
irytująco nieskuteczna regulacja wieszaków przy szafkach wiszących w kuchni.
śruby miękkie - złe przyłożenie wkrętaka powoduje "wyślizganie" łba śrudby i
kłopoty w regulacji.

9. Data: 2009-10-14 09:52:58

Od: "McMac" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"JS" <m...@g...com> wrote in message
> Zwracać uwagę na:
> 1. szuflady - czy się wysuwaj? do końca i czy s? odpowiednio głebokie. U
> nas zrobili szuflady płytsze o 20 cm, niż szafki. Potem zdziwienie
> dlaczego wszystkie graty, które mie?ciły się w starej szufladzie nie chc?
> wej?ć do nowej. Okazało się, że szuflady na pełn? głęboko?ć wymagaj?
> prowadnic teleskopowych o to już za dopłat? a "państwo nic nie mówili"

To akurat bzdura. Prowadnica teleskopowa byłaby wymagana ewentualnie jeśli
szuflada miałaby się wysuwać do końca.
Głębokość szuflady nie ma nic wspólnego z prowadnicą. Najwyżej szuflada nie
wysunie się cała, ale głęboka może być tak jak szafka.
Ewidentne partactwo wykonawców. Pewnie sami dla siebie kuchnie zamawiali
gdzie indziej :-)

--
Maciek

10. Data: 2009-10-14 12:42:21

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co już oglądałeś?
> jakie wrażnei?
>
> widziałeś ikeę.
> a brw?
> bodzio?

Widzialem BRW w sklepie przelotnie i u znajomego blizej. Ikea - w sklepie
dokladniej. "Do oka" to wszystko jest sliczne jak sie nie wie na co trzeba
patrzec :) Czasami tez niedorobki wychodza po prostu w praniu - po roku
dwoch. Stad pytam na co patrzec. "Do oka" to kuchnie Ikea sa po prostu fajne
a ich osprzet dobrze przemyslany. BRW - kolega narzeka choc nie do konca
jest dla mnie jasne czy te mebelki takie liche czy ekipa montazowa byla
pijana.

> co jeszcze widziałeś?

Pare kuchni z lokalnych firm typu "studio kuchenne". Tylko jedna firma
zrobila solidne wrazenie i ona robi mi wycene i projekt (bezplatny).

> [...]
> irytująco nieskuteczna regulacja wieszaków przy szafkach wiszących w
> kuchni. śruby miękkie - złe przyłożenie wkrętaka powoduje "wyślizganie"

Dzieki za cynk. Akurat Bodzio nie widzialem w sumie pierwsze slysze ;)

Pozdrowienia

Kane

zadanie z wanną
odśnieżanie