kwas chlebowy/litewski-gdzie mozna sie go napic?

1. Data: 2002-03-02 09:07:57

Temat: kwas chlebowy/litewski-gdzie mozna sie go napic?
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

chetnie bym sprobowala ten osobliwy napoj. czy w jakiejs knajpie w wwie go
serwuja?

1. Data: 2002-03-02 17:38:24

Od: " Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> chetnie bym sprobowala ten osobliwy napoj. czy w jakiejs knajpie w wwie go
> serwuja?

Sprzedaja w Super-Samie przy Pl. Unii Lubelskiej. Jest przywozony
z Litwy, tak samo jak chleb. Nie wiem, czy jest kazdego dnia. Ja bylam w
srode i bylo mnostwo. 1 litr chyba 3 zl. Al.

1. Data: 2002-03-03 04:23:58

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprzedaja w Super-Samie przy Pl. Unii Lubelskiej. Jest
przywozony
> z Litwy, tak samo jak chleb. Nie wiem, czy jest kazdego dnia. Ja bylam w
> srode i bylo mnostwo. 1 litr chyba 3 zl. Al.

Sprobowac oczywiscie mozna, ale taki butelkowy (np. z Supersamu) niestety
nawet nie pachnie prawdziwa gira :o( Mozna sprobowac zrobic w domu samemu,
taka juz lepiej smakuje.Fabryczna gira, niestety, ma w sobie sporo chemii i
sztucznych elementow, probujacych udawac naturalne smaki. Proby sa raczej
nieudane, przynajmniej mi sie jeszcze nigdy nie trafila taka prawdziwa gira
w butelce.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-03-03 08:10:18

Od: "Eugeniusz Debski" <w...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sztucznych elementow, probujacych udawac naturalne smaki. Proby sa raczej
> nieudane, przynajmniej mi sie jeszcze nigdy nie trafila taka prawdziwa

Co do butelkowego i puszkowego - zgoda. ODradzam próbownaie, bo powstanie w
was przekonanie, że wiecie co to jest kwas chlebowy, nie posmakuje wam i
nie będziecie chcieli więcej próbować. A to jest zupełnie coś innego.
NIestety, w domu nie udaje mi się, wykonałem trzy podejścia, raz -
niekompetentnie - z razowcem na drożdżach. Dwa razy - jak pan przykazał na
chlebie z zakwasu (wiadomość z etykietki) i - nic z tego. Spleśniało,
stęchło, skisło...
Może masz lepszy, na warunki polskie, przepis?
Edede

1. Data: 2002-03-03 10:59:23

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Sprobowac oczywiscie mozna, ale taki butelkowy (np. z Supersamu) niestety
> nawet nie pachnie prawdziwa gira :o(

Czy to, co sprzedają w Supersamie (nie zwracałem uwagi, więc pytam), to taka
gira w butelce PET (np. m-ki Gubernija)? To faktycznie ma się nijak do kwasu.
Ot, napój gazowany CO2 - smaczniejsze od coli, ale od dobrego kwasu z rodzynkami
ma się nijak.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2002-03-03 14:11:40

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
Aha, przypomniało mi się. Ta sama Gubernija robi też girę w butelkach
szklanych, jak do piwa. Na litewskiej prowincji kupić tego chyba nie
sposób, ale w Wilnie, jak się poszuka, to można dostać. Też nie jest
to to samo, co prawdziwa, ale jednak o niebo lepsza od tej z plastiku.

1. Data: 2002-03-03 14:45:06

Od: " Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sposób, ale w Wilnie, jak się poszuka, to można dostać. Też nie jest
> to to samo, co prawdziwa, ale jednak o niebo lepsza od tej z plastiku.

Ten kwas z Super-Samu jest w szklanych butelkach. Al.

1. Data: 2002-03-05 19:07:54

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprobowac oczywiscie mozna, ale taki butelkowy (np. z Supersamu) niestety
> nawet nie pachnie prawdziwa gira

Oryginał musi być podany przez grubą babę w szaryoburym kitlu i czapką na
głowie. Dodatkowo oryginał musi być nalany prosto z beczkowozu (którym to raz
była przewożona benzyna, potem wódka, a może i odpady atomowe, a teraz
przywieźli kwas chlebowy) do wyszczerbionego kufla z grubego szkła, który przed
chwilą został wypłukany w wiadrze z zimną wodą... powiedzmy mało używaną. I to
jest oryginał jaki w 89 roku piłem w Kijowie (a wcześniej we Lwowie).

*p*

1. Data: 2002-03-05 22:22:48

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
I to
> jest oryginał jaki w 89 roku piłem w Kijowie (a wcześniej we Lwowie).

I jak smakowal ?

Bozenka z Wilna :o)

P.S. W tej materii jestem strasznie wybredna - zbyt dobrze pamietam kwas
robiony przez babcie.

1. Data: 2002-03-05 23:20:37

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest oryginał jaki w 89 roku piłem w Kijowie (a wcześniej we Lwowie).

Taki to ja pijałem tylko w Moskwie, ale byłem tak mały, że nie mogę tego pamiętać.
Niemniej za prawdziwy uważam także kwas podawany w ładnej szklance przez uroczą
kelnerkę. ;-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

OT Bankiet u Kaliope w Krakowie - dłuuuuuugie
OT próba mikrofonu
kapusta, wloszczyzna, no i sledzie !
MAKA -numerki (jaka do czego)?
zupa warzywna z zielonym pieprzem - przepyszna zupa!!! - przepis