kwas linolowy

1. Data: 2012-09-23 18:58:09

Temat: kwas linolowy
Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Miło z Wami podyskutować. Mam inny temat; kwas liponowy.
Dzisiaj dostałam wiadomość od koleżanki farmaceutyki cyt;
"Jesli chodzi o olej lniany to wlasnie w czwartek bralam udzial w
konferencji na temat choröb chronicznych i odradzano go ze wzgledu na bardzo
duza zawartosc kw.linolowego ,ktöry wplywa na zwiekszenie procesöw zapalnych
i wszystkiego co jest z tym zwiazane.W procesach zapalnych powstaja wolne
rodniki ,ktöre niszcza tkanki,komörki i tk.kollagenowa,ktöra jest naturalna
bariera w organizmie.Tak wiec ja przestalam zazywac ol.lniany,zreszta
okropnie mnie po nim mdlilo/mieszalam go z twarogiem"
Zaraz dopadłam komputera i szukam informacji o kwasie liponowym.
W dostępnych linkach widze tylko korzystny wpływ olej lnianego.
Powiem szczerze, jestes zszokowana.
Co Wy na to???

2. Data: 2012-09-23 19:24:01

Temat: Re: kwas linolowy
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego używasz zamiennie nazwy kwas liponowy i linolowy?
Że olej lniany jest szkodliwy na wątrobę - to wiedza raczej powszednia.
Tradycja używa oleju lnianego raz do roku od święta Bożego Narodzenia, nie
co dzień.
W moje ręce też wpadła broszurka o piciu oleju lnianego, ale nie dałam się
złamać: już na pierwszej stronie były błędy na poziomie szkoły średniej dla
kogoś kto te nauki bobierał śladowo.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2012-09-24 21:46:51

Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego używasz zamiennie nazwy kwas liponowy i linolowy?

Stokrotko, dziękuję Ci, zauważyłaś błąd - róznicę.
Mam w domu także kwas liponowy, często o nim rozmawiam
i stąd ten błąd.
Dzisiaj koleżanka przesłała mi następne informacje;
"Basiu przeczytalam ale niestety nie pisze tam o negatywnej roli
kw.linolowego /jedynie to ze wchodzi w sklad Omega 6/ a mianowicie ze
aktywuje procesy zapalne w organizmie co jest niezwykle niebezpieczne dla
przewlekle chorych. Dochodzi do wytwarzania odp.mediatoröw i podtrzymywania
reakcji zapalnej co obciaza dodatkowo system immuno."
Od wielu lat słyszę o dobroczynym działaniu oleju lnianego, a tu taka
niespodzianka/?/
Ciekawa jestem, czy u nas w Polsce będa jakieś reakcje, informacje.
Jeszcze raz przypominam, kolezanka farmaceutka jest z Niemiec.

badanie nmr mozgu
Inne drogi leczenia raka - nanowoda
Jakie są pszesądy dotyczące zębuw?
podwyższony cholesterol?