kwaśna gleba

1. Data: 2000-09-07 12:35:21

Temat: kwaśna gleba
Od: "Andrzej" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze Grupowicze,jestem tutaj nowy i prosze o przyjecie.Moj problem polega na
tym,ze czesc mojego wypieszczonego trawnika zaczyna przerastac mchem.Zdaje
sobie sprawe,ze to sprawa kwasnego odczynu ziemii.Wlasciwie ta czesc ogrodu
jest bardziej zarosnieta mchem niz trawa.Prosze grupowiczow o jakis sposob
na ta zaraze.Trawke nawoze systematycznie,z pielegnacja i opryskami tak
samo.Pozdrawiam.Andrzej

2. Data: 2000-09-08 12:13:40

Temat: Re: kwaśna gleba
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <a...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8p81uv$5tu$...@n...tpi.pl...
> Cze Grupowicze,jestem tutaj nowy i prosze o przyjecie.Moj problem polega
na
> tym,ze czesc mojego wypieszczonego trawnika zaczyna przerastac mchem.
> Pozdrawiam.Andrzej

Ostatni "Działkowiec" wrześniowy numer na str 59 poleca 'Mogeton 25 WP'.
Piszą tak "Nie jest to może preparat tani, ale skutecznie radzi sobie z
mchem tam gdzie inne metody zawodzą".
Nie sprawdzałam tego środka, więc nie mam doświadczeń.
Pozdrawiam Krystyna

3. Data: 2000-09-08 12:29:50

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Ja kiedys uzylem srodka o nazwie Antymech i pozniej przez jakis czas mialem
brazowe plamy (po mchu )na trawniku.
Teraz juz wszystko wrocilo do normy tzn jest zielono, jest mech i niech tak
zostanie
Pozdrawiam Juras

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

4. Data: 2000-09-08 12:55:19

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@o...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:004f01c01990$56a039a0$1...@o...org.pl...
> [...]
mialem
> brazowe plamy (po mchu )na trawniku.
> Teraz juz wszystko wrocilo do normy tzn jest zielono, jest mech i niech

Chciałam Andrzejowi pochwalić się, że stosowałam już kiedyś środek
przeciwko mchom, który miał również nawozić trawnik i za nic nie mogłam
przypomnieć sobie w danej chwili, a to był właśnie "antymech".
Powiedziałabym, że mech rósł lepiej niż przed!
Pozdrawiam Krystyna.

5. Data: 2000-09-08 13:11:24

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Ja jeszcze mam zamiar dosiac koniczyne,tylko nie wiem czy teraz czy na
wiosne.
Pozdrawiam Juras

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

6. Data: 2000-09-09 09:24:49

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja postanowiłem z tym nie walczyć tylko dostosować rośliny i utrzymać ten
mech w jak najlepszym stanie. Na wiosnę będę właśnie zmieniał rośliny i chcę
posadzić tam to co naturalnie rośnie w lesie: wrzosy, jarzębinę i inne
jakieś małe nadające się do cięcia aby nie zasłaniały okna. Dołożę też kilka
innych mchów i porostów.

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

7. Data: 2000-09-11 06:05:49

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@o...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:008601c01996$1f46db20$1...@o...org.pl...
> Ja jeszcze mam zamiar dosiac koniczyne,tylko nie wiem czy teraz czy na
> wiosne.
> Pozdrawiam Juras

Uważam, że możesz jeszcze posiać kończynę.
Pozdrawiam Krystyna

8. Data: 2000-09-11 06:31:12

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Uważam, że możesz jeszcze posiać kończynę.
> Pozdrawiam Krystyna
Dzieki.
Mysle ze technika siania jest taka sama jak trawy?
Pozdrawiam Juras

9. Data: 2000-09-11 07:46:36

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki.
> Mysle ze technika siania jest taka sama jak trawy?
> Pozdrawiam Juras
Tak.
Uważaj, aby nie wysiać za gęsto. Nasiona kończyny białej (bo taką tylko
należy łączyć z trawą), są bardzo drobne.
Dobrze byłoby, abyś posiał w miarę równomiernie, po całej powierzchni,a nie
kępami.
Następny trawnik, który będę zakładać, najprawdopodobnie jeszcze w tym roku,
będzie to trawa z białą kończyną.
Tylko nasiona trawy i kończyny będę siać oddzielnie. Bo poprzednio
pomieszałam nasiona trawy z nasionami kończyny i
w jednych miejscach kończyna była gęsto wysiana, a w drugich za rzadko.
Pozdrawiam Krystyna.

Roślina nad brzeg oczka
Iglak - BARDZO PILNE!!!
Strefy klimatyczne