lampy ogrodowe

1. Data: 2011-05-09 10:11:43

Temat: lampy ogrodowe
Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Lampiony do ogrodu na słupkach z żarówkami o niewielkiej mocy
Jakie są ogólnie przyjęte "dobre praktyki" w zasilaniu takich instalacji ?
zastanawiam się na d wyborem
- 220V i kable zakopane w rurkach osłonowych
- 12 V + trafo do halogenów , kable bez rurek osłonowych

2. Data: 2011-05-12 15:07:12

Temat: Re: lampy ogrodowe
Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastanawiam się na d wyborem
> - 220V i kable zakopane w rurkach osłonowych
> - 12 V + trafo do halogenów , kable bez rurek osłonowych

Moim zdaniem - trzecie rozwiązanie - kable doziemne (bez rurek)
i żarówki LED niskonapięciowe (z dedykowanym zasilaczem).
Bezpiecznie i ekonomicznie w eksploatacji.

Pozdrawiam emarcin

3. Data: 2011-05-12 17:52:55

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-05-2011 o 10:11:43 gary <g...@c...pl> napisał(a):

> [...]
> zastanawiam się na d wyborem
> - 220V i kable zakopane w rurkach osłonowych
> - 12 V + trafo do halogenów , kable bez rurek osłonowych

Czy te lampiony ogrodowe będziesz wykonywać/wykonałeś częściowo
samodzielnie? Jeżeli są kupione, to są przystosowane do konkretnego typu
żarówek. Zazwyczaj są to wejścia na żarówki 230V. Mogę się mylić, ale po
zapoznaniu się z działem "oświetlenie" w Castorama'ie, większy wybór masz
właśnie w tych ostatnich.

Poza tym, w ogrodzie dobrze mieć ciepłe światło. Stąd diod bym nie
stosował. Te, które rzekomo mają świecić światłem ciepłym, często świecą
jakąś mieszanką pomarańczowego z zielonym.

--
Piotr

4. Data: 2011-05-12 23:49:26

Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gary <g...@c...pl> napisał(a):

> witam
> Lampiony do ogrodu na sĹ&#65533;upkach z ĹźarĂłwkami o niewielkiej mocy
> Jakie sÄ&#65533; ogĂłlnie przyjÄ&#65533;te "dobre praktyki" w zasilaniu takich
instalacji ?
> zastanawiam siÄ&#65533; na d wyborem
> - 220V i kable zakopane w rurkach osĹ&#65533;onowych
> - 12 V + trafo do halogenĂłw , kable bez rurek osĹ&#65533;onowych
>
> Pozdrawiam

Przy 12 woltach trzeba przeliczyć przewody ze względu na spadki napięcia. Przy
większych odległościach może się okazać ze 4mm2 bedzie mało. Historia zna
takie przypadki.

5. Data: 2011-05-13 07:28:30

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-09 12:11, gary pisze:
> [...]
> zastanawiam się na d wyborem
> - 220V i kable zakopane w rurkach osłonowych
> - 12 V + trafo do halogenów , kable bez rurek osłonowych

dziękuję za odzew

Nie siedzę w tematach "handlowych" co jest aktualnie na topie i w
powszechnym użyciu a nie chciałbym stosować rozwiązań znanych mi z
przed 20 lat
co do spadków napięć etc to sobie poradzę (w końcu to mój zawód wyuczony :)

Lampy na pewno będą kupione (żona sobie sama wybierze styl)
Przełożenie oprawy żarówki 230 V na halogen bagnetowy czy LED nie
stanowi problemu.
Faktycznie nie chcę zwykłych ledów trupio białych bo to wygląda obleśnie.
czy są np wkładki led świecące ciepło-białym kolorem (nawet bardzo
ciepłym jak żarówka 220V 25 W) ale światłem rozproszonym na boki tak jak
zwykła żarówka.

co do kabla "doziemnego" rozumiem że jest to jakiś specjalny rodzaj
kabla w stosownej izolacji i o taki należy pytać w marketach budowlanych
(nie będą się pukać w czoło)

6. Data: 2011-05-13 08:55:47

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gary <g...@c...pl> napisał(a):

> [...]
>
> co do kabla "doziemnego" rozumiem że jest to jakiś specjalny rodzaj
> kabla w stosownej izolacji i o taki należy pytać w marketach budowlanych

Oczywiscie, że są ,Omijaj Białe, zimne i tanie LED-y.Np. kupiłem i z
powodzeniem uzywam takich żarówek http://sklep.hikari.com.pl/pl/p/Zarowka-
LED-E14-3W30W-ciepla-100467/18 i deklarowana moc 3Watowej diody daje
wystarczajace dla paru metrów rozproszone swiatło.Kilka takich zarówek daje
juz wymierną ilość oświetlenia , w białych kloszach(np. z Neoprenu)
prezentują sie efektownie. U mnie akurat pracuja 3W i 5W na napieciu 230V.
Pozdrawia~M

7. Data: 2011-05-13 17:16:28

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co do kabla "doziemnego" rozumiem że jest to jakiś specjalny rodzaj kabla
> w stosownej izolacji i o taki należy pytać w marketach budowlanych (nie
> będą się pukać w czoło)

Laicyzując temat:
doziemny = odporny na "kwaśność" gleby,
optycznie - najczęściej (~95%) czarny,
biały - najczęściej (~95%) niedoziemny.

Pozdrawiam emarcin

8. Data: 2011-05-13 19:34:19

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-05-2011 o 08:55:47 Marex <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> oświetlenia , w białych kloszach(np. z Neoprenu) prezentują sie
> efektownie. U mnie akurat pracuja 3W i 5W na napieciu 230V.

Jak to wygląda? Światło naprawdę jest ciepłe? Da się do odnieść jakoś do
konwencjonalnej żarówki? Oczywiście mowa o oświetleniu na przestrzeni
zewnętrznej.

Do autora: należałoby też wziąć pod uwagę droższy kosz żarówek, jednak
znacznie niższy pobór mocy (co ma znaczenie, jeżeli lampiony mają świecić
przez całą noc) oraz znacznie dłuższą żywotność.

--
Piotr

9. Data: 2011-05-15 19:46:05

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

> Dnia 13-05-2011 o 08:55:47 Marex <m...@g...pl> napisa=B3(a):=

> upi=B3em i =

W-ciepla-100467/18=
> i =

> =E6 =

> =

> Jak to wygl=B1da? =A6wiat=B3o naprawd=EA jest ciep=B3e? Da si=EA do odni=
> e=B6=E6 jako=B6 do =
>
> konwencjonalnej =BFar=F3wki? Oczywi=B6cie mowa o o=B6wietleniu na przest=
> rzeni =
>
> zewn=EAtrznej.
Te LEDy w wersji swiatła cieplego są rzeczywiście ciepłe.Ja jestem
zadowolony, po doswiadczeniach z oswietleniem diodowym w wersji tańszych
diod SMP. Tutaj diosy świecą intensywnym światłem jakby zblizonym
do "ciepłych świetlówek-rurowych ale bez migotania! Napewno nie jest to
białe, "trupie" światło typowych marketowych LEDów.Ostatnio w OBI spotkalem
mocniejsze LEDy o porównywalnej mocy ale i droższe i bez stabilizacji. Co do
mocy swiatla - to muszę przyznać, że pięć LEDów 5 W E14 230V rozświeliło mi
żyrandol na pozimie nie mniejszym(a - a domownicy twierdzą że wiekszym) niż
dotychczasowe 5x po 40W E14 .Spadek poboru mocy jest 1;10

> Do autora: nale=BFa=B3oby te=BF wzi=B1=E6 pod uwag=EA dro=BFszy kosz =BF=
> ar=F3wek, jednak =
>
> znacznie ni=BFszy pob=F3r mocy (co ma znaczenie, je=BFeli lampiony maj=B1=
> =B6wieci=E6 =
>
> przez ca=B3=B1 noc) oraz znacznie d=B3u=BFsz=B1 =BFywotno=B6=E6.

Rolex Watch wholesale <free shipping > (http://www.24hours-onli ne.com/) and also other brand watches
Rolex Watch wholesale <free shipping > (http://www.24hours-onli ne.com/) and also other brand watches
cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping http://www.24hours-onlin e.com
sklep interentowy z pokarmem dla psow i kotów
jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła