Re: lasagne

1. Data: 2000-09-19 09:15:23

Temat: Re: lasagne
Od: Witek J <j...@b...uni.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

janusz chojnacki <j...@p...wp.pl> zapisuje: > Szukam fajnego przepisu na
lasagne . Może ktoś z Was jadł coś takiego fajnego i ma
> wypróbowany przepis . Będzie mi smacznie .
> pzdrawiam wszystkich Janko
Czesc
Ja robię niemal klasyczna, niemal gdyż nie uzywam sosu beszamelowego.
Pokrojone mięso podsmażam z dodatkiem czosnku, następnie dodaje pomidory
(wzglednie przecier pomidorowy), doprawiam ostrą papryką i oregano lub bazylią.
Następnie do nasmarowanego naczynia wkładam płaty makaronu, na towarstwę
pomidorowomiesnną, czesto na to pieczarki i pociętą paprykę. Ostatnia
warstwa do żółty ser. Kilka takich warstw i do piekarnika. 150 stopni około godzinny.
Ważne jest aby sos pomidorowy był nieco rozwodniony. Smacznego
Witek

1. Data: 2000-09-19 12:59:30

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek J wrote:

> [...]
godzinny.
> Ważne jest aby sos pomidorowy był nieco rozwodniony. Smacznego

Czy używasz podgotowanego wcześniej makaronu? Ja używam surowego i jeśli
na wierzch nie położę sporo beszamelu, to wierzchnia warstwa jest
surowa. Sam żółty ser nie wystarcza.

Dorota

1. Data: 2000-09-20 13:37:42

Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Sep 2000, Dorota Szeliga wrote:

> Czy używasz podgotowanego wcześniej makaronu? Ja używam surowego i jeśli
> na wierzch nie położę sporo beszamelu, to wierzchnia warstwa jest
> surowa. Sam żółty ser nie wystarcza.

Ja nie uzywam praktycznie beszamelowego- robie sos z pomidorow, pieczarek,
cebuli, czasami papryki lub mieska itd. (lub w wersji szpinakowej) -
jezeli ma odpowiednia gestosc to ciasto ugotuje sie pochlaniajac
wode/sok z tych skladnikow (nie wiem czy to
ciasto ktore mozna kupic w sklepie tez, bo uzywam tylko zrobionego
wlasnorecznie). A ser daje nie tylko na gore- ale tez miedzy warstwy sosu.

Mdana

lasagne
Bananki
test