Co to jest?

1. Data: 2000-09-18 12:04:22

Temat: Co to jest?
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Doastalam od znajomego z USA przepis na Brown Sugar Crisps. W przepisie jest
"1 cup solid shortening", a ja nie mam pojecia, co to jest to solid
shortening. Bylabym wdzieczna za pomoc.
Pozdrawiam,
Danka

1. Data: 2000-09-18 12:12:18

Temat: Re: Co to jest?
Od: "Ela Wysocka" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Shortening" to w doslownym tlumaczeniu "tluszcz cukierniczy", natomiast
"solid", to "staly"
moze wiec chodzi o tluszcz w postaci stalej, czyli np. margaryne.
Ja bym jednak zinterpretowala po prostu jako filizanke, czy szklanke oleju
lub oliwy.
Ela

1. Data: 2000-09-18 12:53:57

Od: "slav" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"solid shortening" jest konsystencji poskiego smalcu ale jest zrobiony z
oleji roslinnych z dodatkami spulchniajacymi.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-09-18 14:41:03

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za pomoc. Chyba to faktycznie cos w stylu margaryny lub oleju, bo jak
na moj gust, to brakowalo mi wlasnie jakiegos tluszczu w tym przepisie.
Pozdr.,
Danka

"Danka" <j...@n...nl> schreef in bericht

1. Data: 2000-09-19 09:46:43

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze chodzi o tzw olej palmowy, spotkalm to kiedys, w kostkach jak margaryn
a.
--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl