lasagne

1. Data: 2004-09-24 17:09:18

Temat: lasagne
Od: "Żaklina Domańska" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Na wstępie chciałabym napisać ze nie jestem jakimś doświadczonym kucharzem,
a już z pewnością nie w kuchni włoskiej :) ale mój Pan bardzo lubi lasagne i
w związku z tym bardzo bym była wdzięczna komuś kto wprowadziłby mnie w
tajniki tej potrawy.

Pozdrawiam
Kina

1. Data: 2004-09-24 17:59:10

Temat: Re: lasagne
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Sep 2004 19:09:18 +0200, "Żaklina Domańska"
<z...@o...pl> wrote:

>Witam wszystkich!
>Na wst?pie chcia?abym napisa? ze nie jestem jakim? do?wiadczonym kucharzem,
>a ju? z pewno?ci? nie w kuchni w?oskiej :) ale mój Pan bardzo lubi lasagne i
>w zwi?zku z tym bardzo bym by?a wdzi?czna komu? kto wprowadzi?by mnie w
>tajniki tej potrawy.
>
>Pozdrawiam
>Kina

potrzebny jest dobry sos pomidorowy i dobry ser do posypania po
wierzchu!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-09-24 19:22:15

Od: "balta" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lubi lasagne i w związku z tym bardzo bym była wdzięczna komuś kto
> wprowadziłby mnie w tajniki tej potrawy.

zrób tak jak jest najczesciej na opakowaniu makaronu..... ja dodaje zawsze
pieczarki (lekko podsmazone) ... i moze to jest nie za fachowa modyfikacja
to jedank mi tam pieczarki pasuja jak nic .. (mowie o lasagne z sosem
bolonskim)

--

Balta [ Cudownie... Tu jest cudownie. ]
Mirek [ Snopki siana... Jedzą krowy... ]

1. Data: 2004-09-24 19:32:05

Od: "Żaklina Domańska" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję. tego już próbowałam :)
jednak intryguje mnie jedna sprawa. mianowicie byłam świadkiem sporów na
temat gotowania makaronu lasagne :) jedni mówią żeby go uprzednio gotować a
inni ze "dojdzie" podczas zapiekania.
a jak jest poprawnie??

1. Data: 2004-09-24 19:36:56

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Żaklina Domańska
Fri, 24 Sep 2004 21:32:05 +0200 napisałeś:

> [...]
> temat gotowania makaronu lasagne :) jedni mówią żeby go uprzednio gotować a

jakkolwiek by nie bylo - kazdy dojdzie podczas zapiekania. nawet, jesli
producent zaleca wczesniejsze obgotowanie.
--
Laik

1. Data: 2004-09-24 21:13:34

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cj1smb$o9j$1@atlantis.news.tpi.pl>,
> [...]

> temat gotowania makaronu lasagne :) jedni mówią żeby go uprzednio gotować a

Nie wiem. Zawsze robię ciasto na lazanię samemu i ciut podgotowuję
przed przełożeniem farszem.

Władysław

1. Data: 2004-09-24 21:28:39

Temat: Odp: Re: lasagne
Od: malutka <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja nigdy nie gotuje
beszamel wystarczy, trzeba tylko dokladnie pokryc nim surowe placki
a lasagne uwielbiam ze szpinakiem
mrozony szpinak rozmrazam, podgotowuje, dodaje duzo czosnku, troche soli i odrobine
masla i wywalam pozniej jako jedna warstwe miedzy placki
za druga warstwe nadzienia robia podsmazone kawalki kurczaka, podsmazona cebula,
pieczarki, papryka i koncentrat pomidorowy
na wierch ser i ziola prowansalskie
zapiekane 20-25 min w 200stopniach wychodzi idealne i nigdy nie zdazylo mi sie zeby
ciasto bylo twarde

zawsze kupuje lasagne arighi (czy jak to sie tam pisze) i to wychodzi idealnie
sprezyste
innych firm ciasto niestety mi niesmakowalo

wiem wiem, reklama. reklama, ale to jest naprawde najlepsze moim zdaniem
pozdrawiam
malutka

1. Data: 2004-09-25 09:55:15

Od: "Kina" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysławie a czy mógłbyś podać przepis na Twoje ciasto na lasagne??
.

1. Data: 2004-09-25 11:04:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cj3f8r$l25$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Kina" <z...@o...pl> wrote:

> Władysławie a czy mógłbyś podać przepis na Twoje ciasto na lasagne??

Nie mam specjalnego przepisu. Robię zwykłe ciasto makaronowe z mąki
jajek i wody, w proporcjach bliżej niekreślonych, bo na wyczucie i
doświadczenie. Używam zwykle mąki przywiezionej z Czech, tzw.
półgrubej, z naszych to odpowiednia byłaby chyba dobra krupczatka. Po
uwałkowaniu płatów, takich, żeby zajęły całą powierzchnię brytfanki w
którym lazania będziei zapiekana zanurzam je na chwilę w dużym garnku z
zagotowaną i "mrugającą" wodą. i przez moment obgotowuję.

Władysław

1. Data: 2004-09-25 14:49:44

Od: KasJa <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2004 21:36:56 +0200, Laik napisał(a):

> jakkolwiek by nie bylo - kazdy dojdzie podczas zapiekania. nawet, jesli
> producent zaleca wczesniejsze obgotowanie.

Watpie. Ten sam rodzaj gotowego makaronu raz moczylam w goracej wodzie az
zmiekl, a innym razem kladlam twardy. No i wychodzilo mi roznie, raz byl
nie do zjedzenia, surowy w miejscach, gdzie bylo mniej tluszczu,
innym razem byl miekki, pomimo ze wcale nie gotowany wczesniej (moze to
tez zalezy od temperatury pieca). Bezpieczniej wiec chyba ugotowac
wczesneij makaron, zeby potem moc calosc zjesc bez komplikacji.

Kasja

jesiennie...
Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu w Warszawie
Nowa pralka
Przyjecie na 90 osob - pomozcie experci :)
Ryba marynowana