laserowa korekcja wzroku

1. Data: 2003-12-31 16:00:07

Temat: laserowa korekcja wzroku
Od: "Jocker" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam 19,5 lat, wade -3,5 i -3,75. Niedlugo ide do okulisty i pewnie dolozy mi
po polowce, jak nie wiecej na kazde oko ;(. Przez 3 lata nosilem soczewki
kontaktowe i mi z tym bylo super ;]. Z pol roku temu porobily sie
powiklania, od szkiel robia mi sie jakies brodawki pod powiekami... w kazdym
badz razie szkla kontaktowe moge zakladac profilaktycznie, z 2 razy w
tygodniu na pare godzin. Wkurza mnie to bo tak jak okulary nosze od okolo 7
lat, to nie moge ich zaakceptowac. Chcialbym wiec sie czegos dowiedziec o
korekcji laserowej wzroku. Jedyne co w necie znajduje to strony tych
placowek ktore to robia, i z ich opisami wszystko wydaje sie proste
przyjemne i pozyteczne. No ale chcialbym tez sie spytac kogos kto wie jakie
sa realia tych operacji, lub kogos kto to sobie robil. Wada mam nadzieje ze
mi juz nie pojdzie, trzeba miec 21 lat do operacji to tak licze ze przez 1.5
jak mi nic nie podskoczy to juz bedzie. Jesli zrobie sobie ta operacje, i mi
jeszcze po 2 latach skoczy np. do -0,5 to potem zostanie mi do konca zycia
mala wada, a gdybym czekal to mialbym do konca zycia dobry wzrok... czy tak?
Czy zdarzylo sie moze zeby ktos wzrok od tego stracil ;] ? Kiedys pytalem
okulistki mojej co ona o tym sadzi to powiedziala, ze ci co te operacje
robia to sobie wola nie robic... Prosze wszystkich co maja jakies opinie na
ten temat o posty.

Dzieki
Indy i...@b...com.pl

2. Data: 2003-12-31 17:03:47

Temat: Re: laserowa korekcja wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okulistki mojej co ona o tym sadzi to powiedziala, ze ci co te operacje
> robia to sobie wola nie robic... Prosze wszystkich co maja jakies opinie

Przegladnij dokladnie archiwum grupy - jest tam tego bardzo duzo. Znajdziesz
wszystkie odpowiedzi.

casus

3. Data: 2004-01-01 10:00:00

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okulistki mojej co ona o tym sadzi to powiedziala, ze ci co te operacje
> robia to sobie wola nie robic... Prosze wszystkich co maja jakies opinie

Sama dużo mysle o laserze (mam 24 lata i wadę -8,0) - niestety wciąż
nieustabilizowaną. Opinie są dość kontrowersyjne. Moja okulistka mówi żeby
czekać aż nauczą się to robić porządnie, czytałam opisy ludzi którym coś tam
się nie udalo i potem musieli mieć dodatkową korektę, mieli jakieś blizny,
itd. Ponoć sama operacja nie boli ale potem jest długi zakaz na TV,
komputer, czytanie, itp., plus mnóstwo kropli do oczu.
Ja osobiście chyba bym się w końcu zdecydowała, tylko boję się że mnie nie
zakwalifikują. Tam jest dużo zastrzeżeń co do schorzeń (np. alergia i
choroby reumatyczne, a ja mam katar sienny i bóle w stawach od czasu do
czasu) oraz parametrów samej siatkówki/rogówki. Ale sama myśl że mogłabym
widzieć dobrze bez soczewek/okularów jest rozanielająca...
pozdr
'agatka

4. Data: 2004-01-01 10:34:22

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bt0r37$ic5$...@k...task.gda.pl,
agatka <A...@i...com>:

> Moja okulistka mówi żeby czekać aż nauczą się to robić porządnie

Jest w tym sporo racji, jesli uwazasz, ze mozesz czekac, choc nigdy (no, na
pewno za naszego zycia) nie bedzie tak, ze bedzie to calkiem pozbawione
ryzyka.

> Ponoć sama operacja nie boli
Nie powinna, ale potem bywa bolesnie, choc u mniejszosci.

> ale potem jest
> długi zakaz na TV, komputer, czytanie, itp., plus mnóstwo kropli do
> oczu.

To sa akurat drobne uciazliwosci.

Profilaktycznie??

Dla rownowagi poczytaj sobie:
http://www.surgicaleyes.org/

Wada musi byc juz stabilna. "Dobry wzrok" to zbyt ogolne okreslenie.
Pamietaj, ze po korekcji mozesz nie widziec tak idealnie jak w soczewkach
czy okularach, choc przy wadzie Twojego rzedu szanse sa spore, ze nie
bedziesz widzial roznicy.

Tak, jest to mozliwe, mozna stracic nawet cale oczy (galki oczne), choc
nalezy zaznaczyc, ze jest to powiklanie bardzo rzadkie.

To nie jest do konca prawda :)

--
Robert

5. Data: 2004-01-02 10:47:15

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jocker" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> po polowce, jak nie wiecej na kazde oko ;(. Przez 3 lata nosilem soczewki
> kontaktowe i mi z tym bylo super ;]. Z pol roku temu porobily sie

proponuje okulary a'la Ziobro. najlepiej z plastiku. Latwo sie przyzwyczaic
chociaz troche kosztuja.

6. Data: 2004-01-02 12:37:37

Od: Mr Dygi <d...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

"RobertS" <u...@o...pl> wrote in news:bt0t3o$s8e$1
@topaz.icpnet.pl:

> To sa akurat drobne uciazliwosci.

Drobne? Jesli czyjas praca wiaze sie z ciaglym widzeniem z komputerem, to
dluzszy czas bez chyba nie nalezy do drobnostek??

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

7. Data: 2004-01-02 12:37:38

Od: Mr Dygi <d...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> wrote in

> proponuje okulary a'la Ziobro. najlepiej z plastiku. Latwo sie
> przyzwyczaic chociaz troche kosztuja.

A co w nich takiego szczegolnego?

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

8. Data: 2004-01-02 13:30:11

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

X...@1...0.0.1,
Mr Dygi <d...@S...fm>:
> "RobertS" <u...@o...pl> wrote in
> news:bt0t3o$s8e$1 @topaz.icpnet.pl:

> Drobne? Jesli czyjas praca wiaze sie z ciaglym widzeniem z
> komputerem, to dluzszy czas bez chyba nie nalezy do drobnostek??

Relatywnie rzecz biorac jest to drobnostka.
Przy normalnym przebiegu to tylko kilka dni.

--
Robert

9. Data: 2004-01-02 16:21:52

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co w nich takiego szczegolnego?

brak oprawki

Ecomer=Iskial?
Szczesliwego nowego roku !!
troche NTG
Opryszczka - zamrażanie...?
pieczenie przy oddawaniu moczu wyniki w porzadku