laserowa metoda korekcji wzroku - kto przez to przechodzil ?

1. Data: 2004-01-07 19:39:47

Temat: laserowa metoda korekcji wzroku - kto przez to przechodzil ?
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

Bardzo powaznie mysle o poddaniu sie laserowej korekcji krotkowzrocznosci,
nawet zaczalem odkladac pieniadze. Przeczytalem juz kilka roznych artykulow
na ten temat, przeszukalem Internet, obejrzalem film z zabiegu , bylem na
rozmowie w klinice Mavit - czyli teoretycznie wiem prawie wszystko na ten
temat.
Cos jednak powstrzymuje mnie od podjecia decyzji .....
Chcialbym poznac opinie ludzi, ktorzy przechodzili przez ta operacje.
Chcialbym przeczytac opinie kogos kto opowie jak to jest rzeczywiscie w
trakcie operacji, bezposrednio po operacji i wiele miesiecy po operacji.

Ponadto interesuje mnie jeszcze kilka innych spraw:
- oficjalnie podawane jest , ze mozliwe sa powiklania pooperacyjne, nie
znalazlem jednak jakiego rodzaju sa to powiklania ( oprocz stanow
zapalnych ) i czy mozliwa jest utrata wzroku w wyniku zle przeprowadzonej
operacji.
- slyszalem opinie, ze nie zawsze w wyniku operacji otrzymuje sie zamierzona
redukcje wady wzroku, tzn. przykladowo zakladalo sie zredukowac z -8 do -1 ,
a w wyniku operacji uzyskano -3
- slyszalem , ze po zredukowaniu wady krotkowzrocznosci u niektorych osob
wada sie po pewnym czasie w pewnym stopniu odnawia, przykladowo w wyniku
operacji zredukowano krotkowzrocznosc , a rok po operacji pacjent ma juz -1
czy -2.
Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi na w/w tematy.

serdecznie pozdrawiam
krotkowidz Arek

2. Data: 2004-01-07 20:07:38

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bthn68$1kn$...@n...onet.pl,
Arek <a...@p...onet.pl>:
> [...]
> obejrzalem film z zabiegu , bylem na rozmowie w klinice Mavit - czyli
> teoretycznie wiem prawie wszystko na ten temat.

Sorry, ale uwierz mi, ze tak Ci sie tylko zdaje - jest jeszcze bardzo duzo,
czego nie wiesz ;), jak wynika z dalszej czesci tego postu.

> [...]
> Chcialbym przeczytac opinie kogos kto opowie jak to jest rzeczywiscie
> w trakcie operacji, bezposrednio po operacji i wiele miesiecy po

Poszukaj w archiwum grupy.

Sporo autentycznych opisów powiklan znajdziesz w
http://www.surgicaleyes.org/
Czytajac pamietaj, ze wiekszosc przebiega bez powiklan, ale nie wszystkie.

> Ponadto interesuje mnie jeszcze kilka innych spraw:
> - oficjalnie podawane jest , ze mozliwe sa powiklania pooperacyjne,
> nie znalazlem jednak jakiego rodzaju sa to powiklania

No to bardzo slabo szukales - takich informacji jest pelno.

http://www.google.pl/search?num=50&hl=en&ie=UTF-8&oe
=UTF-8&q=refractive+complications+vision

> ( oprocz stanow
> zapalnych ) i czy mozliwa jest utrata wzroku w wyniku zle
> przeprowadzonej operacji.

Tak, jest mozliwa, choc malo prawdopodobna.
Co wiecej, jest mozliwa utrata wzroku w wyniku wzorowo przeprowadzonej
operacji na znakomitym sprzecie i przez dobrego, doswiadczonego operatora.

> - slyszalem opinie, ze nie zawsze w wyniku operacji otrzymuje sie
> zamierzona redukcje wady wzroku, tzn. przykladowo zakladalo sie
> zredukowac z -8 do -1 , a w wyniku operacji uzyskano -3

Potwierdzam.

> [...]
> osob wada sie po pewnym czasie w pewnym stopniu odnawia, przykladowo
> w wyniku operacji zredukowano krotkowzrocznosc , a rok po operacji

Potwierdzam.

--
Robert

3. Data: 2004-01-07 21:21:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jest mozliwa, choc malo prawdopodobna.
> Co wiecej, jest mozliwa utrata wzroku w wyniku wzorowo przeprowadzonej
> operacji na znakomitym sprzecie i przez dobrego, doswiadczonego operatora.

na marginesie totalna rzadkosc.

> Potwierdzam.

Nie potwierdzam. Przed zabiegiem operator okresla plus minus do 1 dioptrii
do jakiego poziomu jest mozliwa redukcja wady.
Wyplywa to z parametrow, ktore sa juz znane przed zabiegiem.

> Potwierdzam.
> Robert

-2,0 to totalna rzadkosc. jest mozliwe, ze przy wyzerowaniu wady powstanie
szczatkowa ok. -0,5 do -1,0 - jest to nie do przewidzenia, poniewaz ma
zwiazek z gojeniem rogowki, a przyrody nigdy nie przewidzimy do konca.
Statystyki mowia o ok. -0,5 sph. Jezeli powstaje po zabiegu wada wyzsza
niz -1,0 to z najwiekszym prawdopodobienstwem wykonano zabieg za wczesnie,
kiedy wada nie byla na 100% utrwalona. W zaleznosci od osrodkow sa mozliwe
reklamacje i gratisowa korekta - nalezy sie o to spytac w konkretnych
osrodkach.

casus

casus

4. Data: 2004-01-07 23:01:47

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btht87$sd6$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> na marginesie totalna rzadkosc.

Zgoda, ale jakos trudno mi o tym nie wspomniec ;)

> Nie potwierdzam. Przed zabiegiem operator okresla plus minus do 1
> dioptrii do jakiego poziomu jest mozliwa redukcja wady.
> Wyplywa to z parametrow, ktore sa juz znane przed zabiegiem.

No coz, akurat koresponduje z kolega, ktory ma nieplanowana
resztkowa -2,5sph z -7, w drugim -0,75 z -9. Tak bylo stabilnie od pierwszej
kontroli po miesiacu (czyli chyba nie gojenie), zabieg w maju 2003. Ale moze
mnie oszukuje ;)

> na 100% utrwalona. W zaleznosci od osrodkow sa mozliwe reklamacje i
> gratisowa korekta - nalezy sie o to spytac w konkretnych osrodkach.

Potwierdzam :)
O rekorekcje lepiej zapytac jeszcze przed zabiegiem.

--
Robert

5. Data: 2004-01-07 23:13:05

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgoda, ale jakos trudno mi o tym nie wspomniec ;)

jasne - to tak jak umrzec po ukluciu sie szpileczka w ciagu 24 godzin na
posocznice:-)))) tez mozna powiedziec...:-)))

> [...]
pierwszej
> kontroli po miesiacu (czyli chyba nie gojenie), zabieg w maju 2003. Ale

niekoniecznie. Po pierwsze, mozliwe, ze platek byl zbyt plytki. po drugie
rogowka po zabiegu pracuje ( cztaj: goi sie ) do pol roku, wiec do wtedy
roznice moga byc. Po trzecie - nie wykluczam niedokladne ustalenie wady i w
zwiazku z tym wprowadzenie zlych parametrow do analizy komputera. Oko z -7,0
powinno bylo byc wyzerowane, o ile.....moze mial duzy astygmatyzm o czym nie
wspomnial lub nie wiedzial, albo zbyt cienka rogowka ( ale o tym powinno sie
wiedziec przed zabiegiem ). Oko z -9,0 - niech da na msze, ze udalo sie
skorygowac do -0,75 - ja bym informowal, ze moze mu zostac nawet -2,5.

casus

6. Data: 2004-01-08 08:12:38

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bti3q2$oce$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> niekoniecznie. Po pierwsze, mozliwe, ze platek byl zbyt plytki. po
> drugie rogowka po zabiegu pracuje ( cztaj: goi sie ) do pol roku,
> wiec do wtedy roznice moga byc.

Jak wspomnialem, zabieg byl w maju 2003, a wiec pol roku minelo a parametry
sa takie.

> Po trzecie - nie wykluczam
> niedokladne ustalenie wady i w zwiazku z tym wprowadzenie zlych
> parametrow do analizy komputera.

O, o - wiec jednak w swietle powyzszego slusznego i fachowego stwierdzenia
musisz sie chyba wycofac z "nie potwierdzam" powyzej :)
Pytajacy nie zastrzegal w tym pytaniu, ze parametry maja byc prawidlowo
wprowadzone (specjalnie cytuje calosc).

> Oko z -7,0 powinno bylo byc
> wyzerowane, o ile.....moze mial duzy astygmatyzm o czym nie wspomnial
> lub nie wiedzial, albo zbyt cienka rogowka ( ale o tym powinno sie
> wiedziec przed zabiegiem ).

Wiec wlasnie operator nie ukrywal rozczarowania i zaskoczenia wynikiem (tak
duza wada resztkowa), a wiec bylo to nieplanowe.

> Oko z -9,0 - niech da na msze
:))

--
Robert

7. Data: 2004-01-08 10:57:48

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zamierzona
> redukcje wady wzroku, tzn. przykladowo zakladalo sie zredukowac z -8 do -1

z tego co widze to metoda jednak powinna polegac na pozostawieniu lekkiej
dalekowzrocznosci do +2 wtedy jest szansa ze sie wyzeruje i nie pojdzie w
minusy.

8. Data: 2004-01-08 17:59:28

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co z dalekowidzami????? i astygmatykami.
Obecnie noszę soczewki OP +4 D , -1.75 cyl , 10
OL +4 D , -1,75 cyl ,180
Muszę powiedzieć jeszcze ,że w dzieciństwie miałam zeza i teraz chyba nie
wiedzę dokładnie dolkiem plamki.
Czy mam jaieś szanse, jeśli tak to jakie????//
Izabela

9. Data: 2004-01-08 18:03:19

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btk5ru$ckp$...@n...news.tpi.pl,
Izabela <i...@i...pl>:
> A co z dalekowidzami????? i astygmatykami.
> Obecnie noszę soczewki OP +4 D , -1.75 cyl , 10
> OL +4 D , -1,75 cyl ,180

Moze byc do skorygowania, ale to zalezy od aparatury i parametrow Twoich
rogowek.

> Muszę powiedzieć jeszcze ,że w dzieciństwie miałam zeza i teraz
> chyba nie wiedzę dokładnie dolkiem plamki.
> Czy mam jaieś szanse, jeśli tak to jakie????//

Jesli chodzi o lekkie niedowidzenie (?), to na to nie pomaga korekcja
laserowa.

--
Robert

10. Data: 2004-01-08 18:16:20

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> btk5ru$ckp$...@n...news.tpi.pl,
>
> Moze byc do skorygowania, ale to zalezy od aparatury i parametrow Twoich
> rogowek

Do jakiego ośrodka w Polsce powinnam się udać? żeby zbadali parametry
rogówki i mieli póżniej odpowiednią aparaturę do wykonania korekty?
Dodam,że mieszkam w Krakowie.
Dziękuję. Izabela.

Wynik CRP 30 mg/l -- co moze oznaczac?
pilne - zmielony plastik zjedzony przez dziecko
witaminy Nutrilite (amway/vebso)
znowu o spaniu
nieinwazyjne metody diagnostyki nowotworów złośliwych