łazienka i wywiew

1. Data: 2009-09-21 09:16:39

Temat: łazienka i wywiew
Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy w łazience musi być kratka wentylacyjna do komina? Nie mam tam,
żadnych urządzeń gazowych, łazienka będzie powiększana i będzie w niej
okno, dodatkowo wentylacja mechaniczna przez ścianę.

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

2. Data: 2009-09-22 13:21:19

Temat: Re: łazienka i wywiew
Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Wrz, 11:16, lukas <l...@w...pl> wrote:
> [...]
> Pozdrawiam,
>   lukas
> gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.

wentylacja lepiej żeby była - grawitacyjna działa cały czas (no,
prawie cały, wtedy kiedy jest różnica temp/ciśn/wilg. między łazienką
i otoczeniem), a okno albo mechaniczna tylko wtedy kiedy włączysz,
czyli krócej. Do tego otwieranie okna zimą bardzo wychładza wilgotne
pomieszczenie, para skrapla się jeszcze intensywniej, i jest jeszcze
wilgotniej...
u mnie załatwił to kominiarz, dostawił zewnętrzną rurę z takim
młynkiem (turbowent) - wspomaga wyciąganie powietrza i zapobiega
wdmuchiwaniu zimnego z zewnątrz.
i jest lepiej, ale oczywiście okno otwieram i tak ;-))
pzdr, mf

3. Data: 2009-09-25 07:47:21

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> żadnych urządzeń gazowych, łazienka będzie powiększana i będzie w niej
> okno, dodatkowo wentylacja mechaniczna przez ścianę.

nie pamiętam czy musi jeżeli nie ma żadnych urządzeń produkujących spaliny,
ale zdrowy rozsądek nakazuje by była sprawna wentylacja (niekoniecznie przez
komin) bo to wilgotne pomieszczenie a wentylacja to praktycznie _jedyny_
sposób usuwania wilgoci z pomieszczenia i zapobiegania tym samym powstawania
grzyba i rozwoju innych paskudztw.

4. Data: 2009-09-25 07:59:07

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-09-2009 o 09:47:21 Jackare <...@s...de.pl> napisał(a):

> zdrowy rozsądek nakazuje by była sprawna wentylacja (niekoniecznie przez
> komin) bo to wilgotne pomieszczenie

no właśnie o ten komin chodzi, bo ma on przeszło 11 metrów i nie za bardzo
spełnia swoje zadanie, dlatego pytam się czy musi być

5. Data: 2009-09-25 08:32:12

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie o ten komin chodzi, bo ma on przeszło 11 metrów i nie za bardzo
> spełnia swoje zadanie, dlatego pytam się czy musi być

ale 11 metrowy komin to nic złego i powinien zapewniać całkiem przyzwoity
ciąg. Być może komin jest niedrożny (zawał, gniazdo ptaka w kominie) i
wystarczy go udrożnić.
Z innych przyczyn - może nie masz dopływu powietrza do pomieszczenia (zbyt
szczelne wnętrze)? Z pustego i salomon nie naleje..
Ja bym zaczął od komina i kominiarzy.
--
Jackare

Sposób na duży balkon