lcd

1. Data: 2008-02-04 19:10:08

Temat: lcd
Od: <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o radę
Zamierzam kupić lelewizor LCD około 37 - 40 cali dalej nic nie wiem.
Ile mam wydać , jaka marka, na co zwrócić uwagę?
Zgóry dziękuję

2. Data: 2008-02-04 21:17:20

Temat: Re: lcd
Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@n...pl napisał/a:

> Proszę o radę
> Zamierzam kupić lelewizor LCD około 37 - 40 cali dalej nic nie wiem.
> Ile mam wydać , jaka marka, na co zwrócić uwagę?
> Zgóry dziękuję

1. Z jakiej odległości telewizor byłby oglądany?
2. Jakie źródło sygnału? Antena naziemna, kablówka, satelita?
3. Czy telewizor byłby podłączany do PC?
4. Czy byłby potrzebny port USB do np. oglądania zdjęć, słuchania
muzyki z pendrive`a?
5. Temat jest tak rozległy, że najlepiej to wejdź na hdtv.com.pl/forum
albo hdtvpolska.com.pl i poczytaj :)

Przyzwoity tv 37 cali bez większych wodotrysków, ale z bardzo dobrą
matrycą i układami korekcyjnymi można kupić za 3200.

--
caldeiro

3. Data: 2008-02-05 07:11:11

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> Proszę o radę
> Zamierzam kupić lelewizor LCD około 37 - 40 cali dalej nic nie wiem.
> Ile mam wydać , jaka marka, na co zwrócić uwagę?
> Zgóry dziękuję

To zalezy od preferencji i zasobnosci portfela. Może poczytaj fora
www.hdtvpolska.com i www.hdtv.com.pl

MaW

4. Data: 2008-02-05 08:58:51

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

oraz przejrzyj sobie testy na http://www.hdtvtest.co.uk/

5. Data: 2008-02-05 09:11:51

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rowniez rozmyslam o LCD i co znalazlem.
Kupic Full HD tzn z rozdzielczoscia 1920*1080 bo staly sie do zaplacenia(od
1000 Euro w Niemczech)
Tanie maja rozdzielczosc 1366*768 jest to tylko hd ready
Zdac sobie sprawe jaki ma sie sygnal w domu bo analogowy np wyswietlany
jest lepiej przez tv konwencjonalne
Telewizja N no oferuje pare programow HD (ciekawe w jakiej rozdzielczosci)
LCD maja wiecej zalet w stosunku do plazmy
Kupic firm Panasinic,Samsung,Sony
mile sa dodatki -np Tuner DVB,czy mozliwosc wsadzenia karty SD z nszej
cyfrowki
Wilelkosc ekranu oczywiscie zalezy od wielkosci pokoju,kazdy musi sam sobie
odpowiedziec na to pytanie

6. Data: 2008-02-05 09:59:49

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z innej grupy,dosc interesujace

Panowie czytam ten temat i oczom nie wierzę co tu wypisujecie. Spora dawka
legend i zabobonów.
Całe szczęście że znalazło się kilku znających temat i nie pozwoliło wam
rozpowszechniać tych bajek
Do autora pytania który zapoczątkował ten temat chciałbym przekazać że tak
naprawdę to cały szkopuł leży w cenie lcd fullHD są sporo droższe od HDready
i to czy ktoś ma full czy ready związane jest z jego majętnością a na pewno
nie znajomością ich walorów i chłodnej oceny że nie ma różnicy w jakości
obrazu. Ale taką już nasz polski naród ma przypadłość że nie przyzna że na
taki go tylko było stać tylko dorobi stos bzdur że jego HDready (czytaj
ford) nie tylko że nie jest gorszy ale jak któryś z moich poprzedników tego
tematu napisał że jest wręcz lepszy od fullHD (czytaj mercedes) BUHAHAHAH
Sam osobiście jestem posiadaczem 40 calowego HDready więc bynajmniej nie
dowartościowuje się bo prawda jest taka że FullHD to prawdziwy tryb wysokiej
rozdzielczości a ready to tzw na całym świecie pół HD Różnica w obrazie jest
i to bezapelacyjna co do mitu że wszyscy nadają w 720P Bzdura!!!! W stanach
gdzie istnieje już ponad 60 kanałów HDTV tylko 6 jest nadawanych w półHD
czyli 720P pozostałe to 1080i Między bajki można włożyć że telewizor HDready
o rozdzielczości 1360/768 kiedykolwiek wygeneruje wam obraz w formacie 1080i
bo tego nie zrobi z braku wystarczającej ilości pikseli na matrycy.
natomiast telewizor fullHD bez problemu przekształci 720p do 1080 i na pewno
nie straci obraz na jakości jak to ktoś pisał, z prostego powodu matryca
1080 jest podzielna względem 720. Piszecie że nie nadaje i ponoć nie będzie
w Polsce nikt nadawał w 1080i i tu się mylicie nie bez powodu dekoder hd
cyfry już jest przystosowany do sygnału 1080i i tylko opcjonalnie posiada
720p Z braku miejsca na transponderze by szedł sygnał 1080i Powiem
zdecydowanie i bez owijania bawełny że w przyszłości format w 720p w ogóle
zniknie na rzecz 1080i lub 1080p.
Ktoś kto z kolei napisał że fullHD ma tylko zastosowanie w lcd powyżej 50
cali widać że nigdy nie widział ani sekundy obrazu wyświetlanego w HD a tym
bardziej obrazu w rozdzielczości 1080i na tv fullHD Oglądając obraz już przy
32calach widać różnicę kolosalną chyba że posiada się wadę wzroku na
poziomie 10dpi
Więc moja dobra rada jeśli tylko fundusze wam pozwalają to kupcie
telewizorek w wersji fullHD by potem nie załować braku możliwości
rozkoszowania się obrazem w pełnym HD. Jedną ofiarę już mogę wam podać to ja
osobiście już myślę jak sprzedać mojego 40 calowego HDready by zakupić
fullHD
Pozdrawiam fanów obcowania z HD.

7. Data: 2008-02-05 10:24:44

Od: "Tomasz Murgrabia" <p...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zamierzam kupić lelewizor LCD około 37 - 40 cali dalej nic nie wiem.
> Ile mam wydać , jaka marka, na co zwrócić uwagę?

Ja kupiłem LCD Full HD 42" w Tesco - marka Tescowa TECHNIKA. Już od świąt
widziałem go ze 2 razy w promocji - raz za 3600zł drugi ras za 3700zł.
Jestem z niego zadowolony - w środku siedzą bebechy LG!!!! Prawie wszystkie
funkcje pilota z mojego starego TV płaskiego szklanego działają na tym
nowym.
Niestety - jak to przy wszystkich LCD nie ma idealnej czerni - :-(
Testowałem też SONY Bravia - więc wiem może troszkę lepiej prezentuje się to
w sonym ale niewiele.
Działa mi super z PC po HDMI - mam przejściówkę DVI-HDMI - działa na fullHD
beż żadnych przeskalowań czy oszukiwania rozdzielczości.
Jest dodatkowe wyjście na SubWoofer + głośniki w TV - myślę że taki zestaw
wystarczy do większości funkcji. Chyba że potrzebujesz dźwięk przestrzenny
to są też wyjścia cinch - niestety nie ma on wejść/wyjść optycznych.

Aha, co najważniejsze - gwarancja 2 lata, oddajesz do reklamacji w samym
sklepie.
Do testów możesz kupić i pobawić się 5 dni - można towar zwrócić do 5 dni
bez podania przyczyny (tak jest przynajmniej w Szczecinie)- ja tak robiłem -
ale w końcu po testach droższych i tańszych modeli zdecydowałem się na ten -
wersję oszczędną i niewiele odbiegającą od pozostałych (głównie wejściami i
"bajerami" + firmowe logo).

Pozdrowienia
Tomek

8. Data: 2008-02-05 10:29:53

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja kupiłem LCD Full HD 42" w Tesco - marka Tescowa TECHNIKA. Już od
> świąt

Napisz -jakie programy HD odbierasz-jak sie prezentuja?
Jak wyglada obraz zwyklego sygnalu?

9. Data: 2008-02-05 10:50:37

Od: "Tomasz Murgrabia" <p...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Napisz -jakie programy HD odbierasz-jak sie prezentuja?
> Jak wyglada obraz zwyklego sygnalu?

Mam Nkę. HD wiadomo jakie są - MGM, DiscoveryHD, FilmboxHD czasami nadaje
TVN HD w fullHD.
Rozdzielczość jest super szczegóły itp.
Oczywiście więcej widać szczegółów niż na HD Ready - rodzice mają.

Czasami przy bardzo szybkim ruchu - niestety skacze - niby coś tam jest w
ustawieniach i mam to włączone "tryb Filmowy".
Natomiast przy normalnym oglądaniu nie zauważam przeskoków (np: jadący z
dali samochód rowerzysta lub widoki z samolotu itp tu jest ok).

A obraz standardowy TV nie wiem czy 570 czy 650linii?
Zwykły jest ok, niestety oglądam tylko z Nki więc całą konwersję odwala
dekoder a nie TV - TV dostaje to już jako sygnał HD 1080i.
Skalowanie - albo rozszeżasz, albo powiększa z obcięciem góry i dołu, albo z
czarnymi marginesami po bokach.
Nie ma czegoś takiego jak w MediaCenter - rozszeżane boki z powiększeniem
końców coś jak efekt soczewki.

Mały kłopocik to to że nie da się go zbyt mocno przyciemnić - w sonym można
sporo bez straty kontrastów.
Ale w sumie z łóżka oglądam z drugiego pokoju więc mnie w samą noc tak mocno
nie razi po oczach.
Jak jest włączone oświetlenie w pokoju to jest ok.

Wielką zaletą LCD - są kolory - bardzo żywe - tego na zwykłym kineskopowym
TV nie uzyskasz nigdy i takiej ostrości.

Pozdrowienia
Tomek

10. Data: 2008-02-05 19:08:38

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc moja dobra rada jeśli tylko fundusze wam pozwalają to kupcie
> telewizorek w wersji fullHD by potem nie załować braku możliwości
> rozkoszowania się obrazem w pełnym HD.

Ciekawe po co komu full HD teraz, gdy źródeł sygnału full HD jest na razie
na lekarstwo. Kanały Full HD na n, czy w cyfrze+ można policzyć na palcach 1
ręki (pomijając fakt konieczności instalacji satelity), filmów na blue ray
ilość znikoma a odtwarzacz kosmicznie drogi.
Lepiej kupić na przeczekanie 4-5 lat televizor HDready a za kilka lat
wymienić go na HD. Gdy będzie to powszechny standard.
W oglądanie teraz full HD trzeba wpakować minimum 10 000 zł. Przy skromnej
ofercie. Oglądanie dobrego sygnału z DVD, czy kablówki cyfrowej z tv LCD HD
ready kosztuje 4x mniej.
Kto chce być prowodyrem, niech przepłaca.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

Panele a deska barlinecka
Dynaminczne glowice grzejnika.
mocowanie umywalki
lodowka: zamrazalnik dziala, chlodziarka nie :(
meble do salonu Conti - warto?