leczenie kanałowe zębów

1. Data: 2004-07-08 15:52:28

Temat: leczenie kanałowe zębów
Od: "Monika" <M...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

pol roku temu miałam kanałowo leczonego zęba a teraz zaczyna sie czasem
"odzywac" i powodowac nieprzyjemny zapach z ust - czy to oznacza ze nie jest
on do konca martwy czy ze nie zostaly jakos dokladnie przeczyszczone kanaly?

M.

2. Data: 2004-07-08 16:14:36

Temat: Re: leczenie kanałowe zębów
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "odzywac" i powodowac nieprzyjemny zapach z ust - czy to oznacza ze nie
> jest on do konca martwy czy ze nie zostaly jakos dokladnie przeczyszczone

mogły nie zostać wypełnione do końca i pewnie zrobiła sie jakaś zmiana ropna
, zasówaj do dentysty i to gazem

ja tak miałam i nad zębem obok (na dziąsle) zrobił mi sie ropień , po
otworzeniu zęba okazało sie że nie był do końca wypełniony i była w nim ropa

i też czułam taki dziwny smak , jakby zgniły

pozdr Magda

3. Data: 2004-07-09 10:46:17

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> on do konca martwy czy ze nie zostaly jakos dokladnie przeczyszczone

Bez zdjęcia RTG nie można nic wiążącego powiedzieć, ale wygląda na to, że
leczenie było na kasę chorych albo w takimże standardzie. Bez użycia
mikroskopu lub chociażby endometru (takie urządzenia do mierzenia długości
kanału). zdjęcie rtg, i do specjalisty (www.endodoncja.pl - tam znajdziesz
adresy praktyk z całej polski)
Piotr

4. Data: 2004-07-11 20:47:26

Od: "Monika" <M...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki.
Pewnie ze nie bylo badan mikroskopowych ani mierzenia dlugosci, choc to
droga przychodnia krakowska a nie kasa chorych. Dramat. Nie robili mi nawet
RTG przed tylko po aby spr, czy sa kanaly wypelnione. A czy dentysta nie
widza jawnej przyczyny bolu nie POWINIEN zrobic RTG a dopiero potem podjac
decyzje o leczeniu kanalowym.
Bylam juz w kilku przychodniach prywatnych w Krakowie i wszedzie uslugi sa
dramatyczne. Zawsze po jakims czasie znowu mnie zaczyna bolec zab.
Czy znacie dentystow ktorzy podchodza do pacjenta profesjonalnie?

Monika

5. Data: 2004-07-11 22:27:02

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie ze nie bylo badan mikroskopowych ani mierzenia dlugosci,

Nie chodzi o badania mikroskopowe tylko pracę w powiększeniu. Dziura w zębie
ma kilka milimetrów średnicy i gołym okiem niewiele widać. Sam nie
wiedziałem o tym dopuki nie zacząłem używać mikroskopu. Oczywiśćie tego typu
leczenie nie jest powszechne. Podany przezemnie link zawiera adresy praktyk
oferujących dobre "endo".

choc to
> droga przychodnia krakowska a nie kasa chorych.

Kiedyś już pisałem o swoich przemyśleniach o różnicy pomiędzy przychodnią a
gabinetem. Chodzi generalnie o to, że leczy lekarz a nie przychodnia. I jak
jest jego nazwisko na szyldzie to bardziej zobowiązuje. Rozdzielenie funkcji
lekarza i właściciela skutkuje często "biznesowym" a nie medycznym
podejściem do leczenia. Lekarz ma w takim układzie mały wpływ na to czym
leczy.

> [...]
> widza jawnej przyczyny bolu nie POWINIEN zrobic RTG a dopiero potem podjac

Nie zawsze zdjęcie jest niezbędne. pomaga, ale jeśli go nie ma, pacjent
siedzi na fotelu, a sprawa jest ewidentna...

> Bylam juz w kilku przychodniach prywatnych w Krakowie i wszedzie uslugi sa
> dramatyczne. Zawsze po jakims czasie znowu mnie zaczyna bolec zab.
> Czy znacie dentystow ktorzy podchodza do pacjenta profesjonalnie?

odwiedż podaną przezemnie stronę
Piotr

6. Data: 2004-07-12 13:40:01

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <t...@o...pl> wrote in message news:ccsem5$g6v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie chodzi o badania mikroskopowe tylko pracę w powiększeniu. Dziura w zębie
> ma kilka milimetrów œrednicy i gołym okiem niewiele widać. Sam nie
> wiedziałem o tym dopuki nie zaczšłem używać mikroskopu. Oczywiœćie tego typu
> leczenie nie jest powszechne. Podany przezemnie link zawiera adresy praktyk
> oferujšcych dobre "endo".

mozna uzywac oklurow z wbudowanymi lupkami.
lupki maja z eguly powiekszenie 2.5 raza, ale mozna nawet zamowic
i 4.5 powiekszenie. 2.5 jak najbardziej wystarczy dla
stomatologa ogolnego.

iwon(k)a

7. Data: 2004-07-12 21:04:49

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lupki maja z eguly powiekszenie 2.5 raza, ale mozna nawet zamowic
> i 4.5 powiekszenie. 2.5 jak najbardziej wystarczy dla

są nawet lupy 6x
sam mam takie 2,5x
też tak myślałem, jak ty do póki nie zacząłem używać mikroskopu. To jest
inna bajka. Wyobraź sobie (jeśli jesteś dentystą) zaglądnąć do kanału
korzeniowego i zobaczyć jego drugi koniec. Pęcherzyki gazu wydobywające się
z mas zgorzelinowych. Wyciągnąć złamany instrument kanałowy, który utkwił
przy wierzchołku.
Ale do ogólnej stomatologii to lupy są dobre. Mikroskop ma jeszcze jedną
przewagę - światło w osi optycznej. Brak cieni.
Piotr

8. Data: 2004-07-13 10:02:44

Od: "ewa" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.a ile kosztuje leczenie kanałowe jednego zeba przy uzyciu mikroskopu

9. Data: 2004-07-13 13:54:01

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czesc.a ile kosztuje leczenie kanałowe jednego zeba przy uzyciu mikroskopu

Bardzo różnie. U mnie nie jest drogo, bo 100 do 250 zł w zależności od tego
który to ząb. Cena oczywiście nie obejmuje odbudowy.
Piotr

10. Data: 2004-07-13 17:32:47

Od: "ewa" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w takim razie ile kosztuje ten mikroskop, ze opłacają Ci się takie ceny .Tez
jestem stomatologiem wiec orientuje sie w kosztach ponoszonych w gabinecie.

> Bardzo różnie. U mnie nie jest drogo, bo 100 do 250 zł w zależności od tego
> który to ząb. Cena oczywiście nie obejmuje odbudowy.
> Piotr

wycięcie migdałka
Prosze o pomoc...co to moze byc ? JAMA USTNA - PROBLEM
Pasek TVT na nietrzymanie moczu ?
szczepionka p.żółtaczce - kiedy powtórzyć
uczulenie, czy coś innego ?