Re: lęk

From: Tomasz <Tomi@białystok.nospam.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: lęk
Date: Fri, 14 Apr 2006 16:15:04 +0000 (UTC)

Dnia 14.04.2006 didache <a...@c...com> napisał/a:

> Czy "rozwój" oznacza "samorealizację"? Z tego co pamiętam, Chrystus mówił
> ludziom "porzuć wszystko i idź za mną", co interpretowałbym raczej
> jednoznacznie jako porzucenie tego, co przedpiszca nazwał "człowieczeństwem",
> przynajmniej w wymiarze takim, w jakim jest to rozumiane dzisiaj.

Chodzi mi o człowieczeństwo takie jakie powinno być a nie takie jak rozumie
wieksozsc ludzi , Chrystus nie namwial do niczego bo kazdy ma swoją wole
i on o tym wiedzial on tylko wskazywal drogę życia , drogę bez lęku lecz
pełną miłości i współczucia.Dzieki temu udowodnił , że śmierć tak naprawde
nie istnieje i jest wymysłem naszej świadomości i ego tak jak wszystkie choroby
itp.

> takiego u Chrystusa w ogóle nie ma. I dlatego nie podoba mi się używanie tego
> słowa, jak również nazywanie Chrystusa "człowiekiem, który osiągnął pełną
>
> amorealizację". Chrystus jako człowiek nie osiągnął żadnej "samorealizacji",

Może ci sie nie podobać , każdy ma inne upodobania.Samorealizacja to bycie takim
jakim stworzył nas bóg a nie jak zaprogramują nas inni od urodzenia do deski
grobowej.

> bo "realizację" osiąga się tylko przez Boga i do tego wyłącznie nawoływał.
> "Niech się dzieje Twoja wola, nie moja" - modlił się w Ogrójcu przed
> ukrzyżowaniem, nieprawdaż? Czyli - ODRZUCIŁ CZŁOWIECZEŃSTWO! Trudno też
> przyjąć, żeby ukrzyżowanie było "samorealizacją"

Modlił się do boga żeby pomogł mu odrzucić lęk i zwątpienie.

> wypunktował Sky, pytając Tomasza, czy chce iść w ślady Chrystusa. Oczywiście,
> wierząc chcemy iść w Jego ślady, ale nie jest to "samorealizacją", a tym
> ardziej nie jest dochodzeniem do "człowieczeństwa",

Chce iśc w slady Chrystusa bo chce wyzbyć sie lęku , czyli chce sie samorealizowac
i roziwijać duchowo dzieku czemu dochodze do prawdziwego człowieczeństwa a nie
jakiegos wykreowanego przez media i takie tam pierdólki.

>bo Jego królestwo nie jest
> z tego świata.
>Słowo "samorealizacja" w odniesieniu do ludzi sugeruje, że
> człowiek ma "sam" coś zrobić i dodatku ma taką możliwość, co w świetle nauki
> Chrystusa jest po prostu odstępstwem.

Samorealizacja to jest rozwoj samego siebie , w przypadku Chrystusa on nawolywał do
zmian
czyli do rozwoju , bóg natomiast ma nas wspomagać w tym ale przecież kazdy ma wolną
wole
według Chrystusa wiec moze przyjac jego nauki badz nie.