lekarz wykonuje inne badania niz zyczy sobie tego pacjent

1. Data: 2001-08-03 09:57:55

Temat: lekarz wykonuje inne badania niz zyczy sobie tego pacjent
Od: "Wiktor" <w...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Moje dziewczyna dzis poszla robic sobie tomografie mozgu. Wczesniej lekarz,
ktory ja skierowal na to badanie powiedzial, ze ma to byc koniecznie
tomografia z kontrastem.
Tymczasem lekarz, ktory wykonywal badanie stwierdzil, ze nie bedzie robil
kontrastu mimo wyrazniej prosby mojej dziewczyny, bo jak stwierdzil "nie
robi sie kontrastu jezeli w ogolnym obrazie wszystko jest dobrze".
Czy lekarz zrobil dobrze?
Nie chce napadac na faceta, jesli okaze sie, ze postapil prawidlowo.

Pozdrawiam

Wiktor

2. Data: 2001-08-03 15:56:43

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiktor
>
> Lekarz prawdopodobnie postapil zgodnie z zasadami sztuki lekarskiej czyli po
pierwsze nie szkodzic. Najprawdopodobnie obraz bez kontrastu byl prawidlowy i
nie widzial potrzeby podania kontrastu, ktory do konca nie jest obojetny dla
zdrowia

> Pozdrawiam
Pawel M

3. Data: 2001-08-03 17:48:06

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a przede wszystkim podanie kontrastu moze wywolac wstrzas anafilaktyczny
(roznego stopnia) - najczesciej w postaci silnej dusznosci i zawrotow glowy.
lekarz postapil prawidlowo.

4. Data: 2001-08-03 19:18:41

Od: jacek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9kdsem$hj1$1@news.telbank.pl>, w...@y...com says...
> [...]
> Czy lekarz zrobil dobrze?
> Nie chce napadac na faceta, jesli okaze sie, ze postapil prawidlowo.

Jezeli faktycznie widac prawidlowo (czyli istnieje dobrany dobry tandem:
aparat+radiolog) to zrobil zupelnie prawidlowo.

5. Data: 2001-08-04 13:26:24

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiktor" <w...@y...com> napisał w wiadomości
> Czy lekarz zrobil dobrze?
> Nie chce napadac na faceta, jesli okaze sie, ze postapil prawidlowo.

Zrobił dobrze i ja bym mu zaufał, w dziedzinie to jednak on jest lepszym
fachowcem.
Sark

6. Data: 2001-08-04 13:45:24

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc,
>
> Moje dziewczyna dzis poszla robic sobie tomografie mozgu. Wczesniej lekarz,
> ktory ja skierowal na to badanie powiedzial, ze ma to byc koniecznie
> tomografia z kontrastem.

A co napisal na skierowaniu na badanie ?

> [...]
> Czy lekarz zrobil dobrze?
> Nie chce napadac na faceta, jesli okaze sie, ze postapil prawidlowo.

Wlasnie jest odwrotnie. Badanie z kontrastem jest o wiele "czulsze" i pozwala
wykryc wiecen zmian , ktore nie sa widoczne na badaniu przegladowym. Wiec
najpierw robi sie bez kontrastu i o ile nic konkretnego nie widac, a istnieja
wskazania kliniczne, to robi sie z kontrastem.

Jest to sprawa do uzgodnienia miedzy lekarzami : kierujacym i radiologiem.

Z punktu widzenia prawa zyczenie pacjenta nie ma tutaj wiele do rzeczy. Pacjent
co najwyzej moze sie nie zgodzic na badanie, w tym na badanie kontrastowe w
szczegolnosci.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2001-08-04 19:08:14

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wiec najpierw robi sie bez kontrastu i o ile nic konkretnego nie widac, a
istnieja
> wskazania kliniczne, to robi sie z kontrastem.

Ale wtedy pacjent "łyka" dodatkową dawkę promieni X. Czy kontrast stwarza
większe ryzyko dla pacjenta ?
Sark

8. Data: 2001-08-05 01:28:29

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sark napisał w wiadomości

> istnieja
>
> Ale wtedy pacjent "łyka" dodatkową dawkę promieni X.

Tak. Z tym ze badanie przy uzyciu aparatury CT z reguly wymagaja wrecz
minimalnej dawki uzytego promieniowania.

> Czy kontrast stwarza
> większe ryzyko dla pacjenta ?

Zalezy od typu i wielkosci uzytej porcji materialu kontrastowego. Z reguly
jest to ryzyko realne. No i badanie staje sie znacznie kosztowniejsze.

Pozdrawiam

dradam

9. Data: 2001-08-06 10:05:49

Od: "Wiktor" <w...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki bardzo za opinie

Pozdrawiam

Wiktor

10. Data: 2001-08-06 17:41:41

Od: Dariusz Dobosz <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wiktor wrote:

> [...]
> Czy lekarz zrobil dobrze?
> Nie chce napadac na faceta, jesli okaze sie, ze postapil prawidlowo.

W wypadku badania TK o konieczności lub jej braku wykonania badania z
kontrastem decyduje lekarz wykonujący tomografię na podstawie posiadanego
doświadczenia, wyniku TK bez kontrastu, wywiadu z jakiego powodu pacjent(ka)
był(a) kierowany(a) na tomografię.

--
Dariusz Dobosz mailto:d...@p...fm
_______

Jakie sa normy cukru we krwi?
Jakie sa normy cukru we krwi?
zlosliwy guz na watrobie
Pierwszy raz tutaj ... i pytanie
Zadzierające się skórki przy paznokciach