lekki sernik - jak?

11. Data: 2006-09-28 11:58:14

Temat: Re: lekki sernik - jak?
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@Q...pl> wrote in message
news:efgd5g$opk$2@inews.gazeta.pl...

> Sernik z krochmalem. Rewelacja po prostu. No i kolorek.
> --
> BBjk

A czym jest mąka ziemniaczana?
Krochmal to inna nazwa skrobii - ziemniaczanej, kukurydzianej, ryżowej...
Czyżbyś tego mnie wiedziała, czy tylko bardzo lubisz mnie zaczepiać?
Napisz to będę z Tobą żartował... Też to lubię! ;-P)))

12. Data: 2006-09-28 12:14:36

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisał(a):

> A czym jest mąka ziemniaczana?
> Krochmal to inna nazwa skrobii - ziemniaczanej, kukurydzianej, ryżowej...

Doprawdy? Niesłychane.

Do serników klasycznych nie dodaje się mąki ziemniaczanej, a
wątkotwórczyni podkreśliła wyraźnie, ze jej nie chce. Więc proponowanie
jej sernika z krochmalem świadczy o kompletnym niezrozumieniu słowa
pisanego.
Sernik, jaki chciała, powinien się składać wyłącznie z sera, masła, jaj
i cukru. I taki właśnie jest wiedeński.
--
BBjk

13. Data: 2006-09-28 12:16:44

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@Q...pl> wrote in message

> [...]
> pisanego.
> Sernik, jaki chciała, powinien się składać wyłącznie z sera, masła, jaj i

A to:

Dzięki za pomysł. Tylko w nim niestety jest mąka ziemniaczana pod postacią
> budyniu... Oj, chyba będę musiała poeksperymentować, ale pewnie kiedyś go
> wypróbuję.

Tyle, że od kiedy budyń to mąka ziemniaczana?

14. Data: 2006-09-28 12:38:35

Od: "Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:efg04d$1n0$1@opal.icpnet.pl...
> Chodzi za mną już od kilku dni sernik, ale taki lekki i bez dodatku
proszku
> do pieczenia (w masie serowej) i bez mąki ziemniaczanej.
> Czy ktoś mógłby mnie poratować przepisem?
>
> Dzięki i pozdrawiamy
> Barbara i Maleńka z ogromną ochota na sernik :-)

A ja proponuję całkiem inny sernik, ale bardzo dobry.
Biszkopt upiec i przekroić na 3 części. /może być w/g własnego
przepisu lub z 5 jaj, 1,5 szklanki mąki, 1 szklanki cukru, i 1 łyżeczki
proszku do pieczenia/

Przekładać ten biszkopt sernikiem wiedeńskim lub w/g
tego przepisu (biszkopt na to ser, biszkopt na to ser, biszkopt na to ser/ i
piec około 1 godz.
1 kg sera
1/2 margaryny
1 szklanka cukru
5 jaj /białka ubić na pianę i dodać na końcu/
1 łyżeczka proszku
Dodatki w/g uznania
Nie jest to taki przepis o jaki Ci chodzi, ale podaję, gdyż warto upiec taki
sernik, który zarazem spełni rolę torta.
Pozdrawiam Majka

15. Data: 2006-09-28 12:46:03

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majkaa <m...@n...pl> napisał(a):

> sernik, który zarazem spełni rolę torta.

tortu, NMSP ;-))

hania z slinką na jabłecznik

16. Data: 2006-09-28 12:47:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@g...pl> wrote in message

> tortu, NMSP ;-))
>
> hania z slinką na jabłecznik

Trzeba kupić za około 30zł fermentor, drożdże i cukier, 10kg jabłek i 30
litrów jabłecznika będzie...

17. Data: 2006-09-28 12:52:29

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrób klasyczny wiedeński, jest bez tego, czego nie chcesz.

Dzięki!!! Tak sobie kojarzę, że kupiony kiedyś w cukierni wiedeński całkiem
przypominał to, o co mi chodzi...
A masz może jakiś sprawdzony przepis na sernik wiedeński?
Wiem, ze przepisów jest mnóstwo, ale część chyba jest sernikiem wiedeńskim
tylko z nazwy :-(

Dzięki raz jeszcze i pozdrawiamy
Barbara i Maleńka

18. Data: 2006-09-28 12:56:53

Od: Szczepek <rkm6ITO@SKASUJ_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Puszysty jest dzięki ubitym białkom a lekki, bo ser daję zawsze chudy. W
przepisie nie ma tłuszczu. Dodaje się serniks, a nie mam go pod ręką,
więc nie mogę przytoczyć tego przepisu. Pozdrawiam.
Kasia

19. Data: 2006-09-28 13:01:30

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Puszysty jest dzięki ubitym białkom a lekki, bo ser daję zawsze chudy. W
> przepisie nie ma tłuszczu. Dodaje się serniks, a nie mam go pod ręką, więc
> nie mogę przytoczyć tego przepisu. Pozdrawiam.

Ok, dzięki.
Pozdrawiam również.
Barbara i Maleńka

20. Data: 2006-09-28 13:03:14

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taki
> sernik, który zarazem spełni rolę torta.

Dobre to
LATKA
HEJ !!!
FILMOWE GNIOTY