Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Natek" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: lękowa matura :]
Date: 17 May 2004 18:59:31 GMT
Organization: news.onet.pl
Lines: 49
Sender: n...@o...pl@c121-251.icpnet.pl
Message-ID: <x...@n...onet.pl>
References: <c7r8us$opq$1@news.onet.pl> <c7suug$em7$1@nemesis.news.tpi.pl>
<c7t5gi$g4u$1@news.onet.pl> <2...@u...de>
<c7v8b1$sk6$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <2...@u...de>
<c81uas$pdl$1@nemesis.news.tpi.pl> <2...@u...de>
<c831r5$hna$1@nemesis.news.tpi.pl> <2...@u...de>
<c83jlu$8ib$1@nemesis.news.tpi.pl> <2...@u...de>
<1...@4...net>
<2...@u...de>
<fx7lv131t55x$.1ogutm7pnteeo$.dlg@40tude.net>
<2...@u...de> <x...@n...onet.pl>
<2...@u...de> <x...@n...onet.pl>
<2...@u...de>
NNTP-Posting-Host: c121-251.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1084820371 1570 62.21.121.251 (17 May 2004 18:59:31 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 17 May 2004 18:59:31 GMT
User-Agent: XanaNews/1.16.1.12
X-Ref: news.onet.pl ~XNS:0000012D
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:270157
Ukryj nagłówki
Pyzol w news:2gsd6pF69mbpU2@uni-berlin.de:
> [...] Ale autor jest i jako taki juz zostal wmieszany w sprawe.
Został wmieszany jako autor zdania, o którym masz pomyśleć.
Cytujesz czyjeś zdanie, więc podpisujesz cytat - i tyle.
W wypracowaniu absolutnie nie musisz się odnieść do poglądów
autora cytowanego zdania, skoro dalsza część tematu tego nie narzuca.
> A widzisz! A wg ciebie, kto to napisal nie ma znaczenia!
To że jestem anty-kk wspomniałam po to, by podkreślić neutralność
tematu, czyli: nie przeszkadza mi, że autorem cytatu jest Wojtyła.
Odnoszę się wyłącznie do treści, kontekst nie ma znaczenia,
no chyba że ja tak bym chciała temat rozwinąć.
> No widzisz, tyle ze ja z trescia cytatu nie zgadzam sie
I temat pozwala Ci zaprezentować swoje stanowisko, jeśli się nie
zgadzasz. "Zastanów się nad słusznością powyższego sądu"
nie oznacza: zastanów się dlaczego jest słuszny,
tylko c z y jest słuszny. Gdybym uznała, że jest niesłuszny,
musiałabym wyjaśnić dlaczego. Podobnie jak gdybym uznała,
że jest słuszny - tez wyjaśnienie dlaczego.
> > Czego sprawdzian? Umiejętności ciekawego i sprawnego
> > wypowiadania się.
>
> To za malo na tak powazny egzamin, nie sadzisz?
Nie sądzę. Temu służy egzamin pisemny. Sprawdzenie m.in. czy potrafisz
zastosować w praktyce naukę o języku: gramatyka, ortografia, styl itd.
> Masz tutaj inny cytat:
>
> "Dokad ty jedziesz
> tam nikt nie czeka
> wiecznosc to tylko
> popiol i kurz"
>
> Teraz dodaj: Zastanów się nad
> słusznością powyższego sądu. W swoich rozważaniach posłuż się
> przykładami z literatury i codziennego życia.
>
> I co by ci wyszlo?
Co by miało wyjść? Następny dobry temat :)
* Natek
|