lewatywa - pytanie

1. Data: 2005-01-04 18:20:07

Temat: lewatywa - pytanie
Od: "Qwerity" <y...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dlaczego lewatywy nie powinno się robić czystą wodą ?
na opakowaniu gruszki mam napisane, że należy stosować rumianek lub wodę z
solą. Czy zwykła przegotowana woda może prowadzić do jakiś komplikacji ?

2. Data: 2005-01-04 18:57:27

Temat: Re: lewatywa - pytanie
Od: NN <N...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwerity wrote:

> dlaczego lewatywy nie powinno się robić czystą wodą ?
> na opakowaniu gruszki mam napisane, że należy stosować rumianek lub wodę z
> solą. Czy zwykła przegotowana woda może prowadzić do jakiś komplikacji ?

Zjawisko osmozy... Czysta woda (z kranu) ma niższe stężenie soli niż płyn
komórkowy. Jako że błona komórkowa nie przepuszcza jonów tylko wodę, więc
woda będzie napływać do komórek aby wyrównać stężenie po obu stronach
błony. Tak więc lewatywa z czystej wody powodowałaby że część wody
wchłonęłoby jelito, a lewatywa ma inne zadanie... :-)

--
(o< -- NothiNg!
//\

3. Data: 2005-01-04 19:40:36

Temat: Odp: lewatywa - pytanie
Od: "Qwerity" <y...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> błony. Tak więc lewatywa z czystej wody powodowałaby że część wody
> wchłonęłoby jelito, a lewatywa ma inne zadanie... :-)

aha. czy to znaczy, że lewatywa ze zwykłej wody jest mniej skuteczna ?
i czy to może mieć jakieś konsekwencje zdrowotne ?

4. Data: 2005-01-04 20:25:05

Temat: Re: Odp: lewatywa - pytanie
Od: NN <N...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwerity wrote:

> aha. czy to znaczy, że lewatywa ze zwykłej wody jest mniej skuteczna ?
> i czy to może mieć jakieś konsekwencje zdrowotne ?

Hmmm... Mniej skuteczna - być może. A konsekwencje zdrowotne... To tak jakby
się napić wody, tylko inną drogą ;)

--
(o< -- NothiNg!
//\

Proteiny
prośba o interpretacje wyniku badania tymanometrycznego uszu
dla ortopedy ortopedy
Carisolv na prochnice - jakie opinie
potrzebna rada gastrologa